Skip to main content

Zie titel. Sinds ik ben overgestapt naar Odido van Delta(op het Delta netwerk) merk ik steeds vaker dat mijn verbinding er soms uit wat te merken is bij streamen of gamen.

Een simpele ping test naar de eerste hop is te zien dat er om de 10-20 pings een pakketje wegvalt.

Bij Delta had ik nergens last van. Problemen zijn gelijk begonnen na een overstap. Zelfde apparatuur, zelfde verbinding.

Welkom op onze community! @realms42 

Goed dat je dit via dit topic gelijk bij ons meldt. Ik wil dat je weer gebruik kan maken van een stabiele verbinding, zodat je weer fijn kunt gamen en streamen. Ik help je dan ook graag verder om dit te realiseren! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten, maar ik krijg geen verbinding. Er is gister en vanochtend een algemeen probleem geweest met onze diensten in Almelo. Gelukkig is dit nu opgelost. Wil je sowieso het modem eens een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Mocht dit probleem al eerder spelen, wil je de volgende vragen dan voor mij beantwoorden?

  • Ervaar de wegvallende verbinding alleen op de draadloze verbinding of ook bekabeld?
  • Gebeurd dit alleen bij gamen en streamen of ook algemeen gebruik? 
  • Heb je een tijdelijke oplossing voor wanneer dit gebeurt?
  • Ervaar je de wegvallende verbinding op specifieke momenten? Zo ja, kun je hier voorbeelden van geven (datum/tijdstip)?

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan kijk ik gelijk opnieuw met je mee! 


  • Kabel/wifi maakt niet uit.
  • Het is alleen op te merken bij een constante stream aan data. Bij het browsen gebeurt het wel eens dat hij stopt met laden en dan weer doorgaat. Als ik een stream kijk of zelf iets stream dan gebeurt het om de x minuten. Idem voor online games.
  • Nee, even wachten.
  • Geen specifieke tijden. Het lijkt altijd te gebeuren.

Overigens heb ik een eigen modem/router, mogelijk is er daarom geen meting te doen.


Hallo @realms42 

Zou je de Odido router eens kunnen gebruiken zonder randapparatuur dus enkel bekabeld een tv of laptop en kijken of je dan ook hetzelfde ervaart?


Hallo @realms42 

Zou je de Odido router eens kunnen gebruiken zonder randapparatuur dus enkel bekabeld een tv of laptop en kijken of je dan ook hetzelfde ervaart?

Nogmaals, nergens last van voor mijn overstap naar Odido. Als het nodig is voor diagnose, prima maar de apparatuur die er aan hangt verder goed.
 

Dit zijn grafieken naar meerdere ip adressen buiten mijn netwerk(8.8.8.8 bijv). Als ik vanaf mijn desktop een ping test doe zie ik ook dat pakketjes wegvallen. De waarden zijn gemiddeld, de peaks die je ziet zijn 1+ meer gefaalde ping pakketjes.


Reageer