Beste community,
Ik ervaar al twee maanden wegvallend (bedraad) internet. Ik zit op een glasvezellijn via KPNnetwerk welke het tot begin december vorig jaar prima draaide. Ik gebruikte hier eerst een eigen modem (Ubiquity) achter de media converter die ik bij mijn toenmalige t-mobile abonnement geleverd heb gekregen.
Echter rond 6 december zijn er problemen ontstaan. Een paar keer per uur loopt eerst de ping op, vervolgens timeouts en die duren soms tot een minuut. Vervolgens draait alles weer naar behoren. Tijdens lijnmetingen hebben verschillende helpdesk medewerkers geconstateerd dat er instabiliteit op de lijn is en dat het modem soms wegvalt, dus niet 24/7 online is.
Ik heb hier rond 6 december voor her eest contact over gehad via de telefonische helpdesk van Odido. De tijdlijn:
6 tot 15 december verschillende belletjes gedaan met de helpdesk. Zij vroegen mij om het T-50 modem weer te installeren om te troubleshooten. Dit gedaan om verder te komen in het troubleshoot proces. Problemen bleven ongewijzigd met aanbrengen t-50 modem. Als het internet wegvalt, ervaar ik dat dus ook als ik direct met het T-50 modem verbonden was.
15 december is er een eerste monteur langs geweest van Gidion. Hij heeft toen geen storing kunnen vaststellen aangezien de problemen maar ééns in de zoveel tijd voorkomen, maar constateerde dat er misschien een probleem was met de media converter.
In de twee weken daarna nog verschillende keren contact gehad, maar zonder resultaat.
Vervolgens tot 15 januari op vakantie geweest.
Terug van de vakantie ervaarde ik de probleem als erger geworden.
23 januari 2e monteur van Odido geweest die, ondanks de vele aantekeningen door de helpdesk, aankomt met een nieuw Zyxel T-56 modem. Uiteraard is ook hiermee het probleem niet opgelost.
Vervolgens weer verschillende medewerkers van de front-office gesproken met (achteraf loze) beloftes over het juist oppakken van deze case. Case werd rond deze tijd voor het eerst doorgezet naar de back-office.
5 januari is er vervolgens een onderaannemer geweest van KPN netwerk. Waarschijnlijk geïnitieerd door de backoffice.
Hij constateerde dat de glasvezeldraad wat strak was afgemonteerd en heeft deze wat meer speling gegeven.
Rond 6 februari weer gebeld dat er een probleem was. Dit keer opgepakt met een medewerker die de vraag wel serieus leek te nemen. Ze constateerde dat via de normale routes ik niet goed werd geholpen en kon via een andere weg moeilijke vragen bij de backoffice krijgen. Daar had ze aangegeven dat het waarschijnlijk (nog steeds) het media converter was, aangezien de rest allemaal al was vervangen. Ze heeft toen gevraagd of er een nieuwe media converter kon worden opgestuurd.
Vervolgens krijg ik op vrijdag 10 februari wéér een T-56 modem, maar nu via de post.
Maandag 12 februari weer gebeld, aangegeven dat ik steeds met een kluitje in het riet word gestuurd. Toen is de ticket weer bij de backoffice ingeschoten én bij KPN netwerk. Hier zou ik dan eind van de week dus wat van gaan horen.
Ik heb het gevoel dat ik al twee maanden van het kastje naar de muur word gestuurd en dat de interne afhandeling van complexere vragen gewoon niet goed wordt opgepakt door Odido. De oplossing of een volgende stap in het uitsluiten van het probleem ligt voor het oprapen, namelijk een nieuwe media converter, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze hier in huis te krijgen. Het gebrek aan terugkoppeling door Odido is echt om verdrietig van te worden. Bepaalde front-office mensen doen hun best om mij te helpen, maar lopen dus ook stuk op de backoffice.
Ik zou graag willen dat er nu eindelijk eens serieus naar mijn vraag wordt gekeken. Ik hou er niet van om dingen zo publiekelijk te spuien, maar ik ben een beetje ten einde raad.. :(