Skip to main content

Gisterenavond kwam ik rond half 6 thuis en bleek ik geen internet te hebben. Als ik in het logboek kijk van mijn smart producten viel het rond 12:30 uur in de middag uit. Internet lampje op mijn Zyxel modem brandt rood en op de ONT staat LOS uit en PON knippert. Als ik zo rond lees ligt het probleem in de wijkcentrale. Gisterenavond gelijk gebeld (na een half uur in de wacht te hebben gestaan) en prima te woord gestaan en er is een ticket aangemaakt met nummer 74057966.

​​​​​

Ik ben sinds 2 maanden weer abonnee bij Odido (thuis) na een korte overstap naar Ziggo. Maar ook aan het begin heb ik veel gezeur gehad met internet omdat na het aansluiten door Guidion het LOS lampje rood brandde. Hierdoor heb ik 2 weken lang met vouchers moeten werken totdat de KPN monteur langs kwam om het probleem in de centrale te verhelpen. 

Kan iemand aub hier een spoedgeval van maken? Want weer dat wekenlang gehannes met vouchers zit ik niet op te wachten. Ook omdat mijn hele woning smart is van de lampen tot aan de camera's. En dan ook graag meteen een KPN monteur want ik heb nog nergens gelezen op dit forum dat bij exact hetzelfde probleem (rood internet lampje en knipperend PON lampje) dat een Guidion monteur dit kon oplossen.

Alvast bedankt.

​​​​

Welkom op onze community! @Buakaw89 

Goed dat je dit via deze weg nogmaals meldt. Oprecht sorry voor het ongemak. Fijn om te lezen dat er in ieder geval al contact is geweest. Ik kijk graag met je mee!
Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat onze technische dienst nog druk bezig is met het onderzoek. Ik heb jouw situatie wel aangegeven. Echter kan ik niet beloven dat dit met spoed wordt opgepakt. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s hun best doen om jouw verbinding te herstellen! 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen of heb je nog vragen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Welkom op onze community! @Buakaw89 

Goed dat je dit via deze weg nogmaals meldt. Oprecht sorry voor het ongemak. Fijn om te lezen dat er in ieder geval al contact is geweest. Ik kijk graag met je mee!
Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat onze technische dienst nog druk bezig is met het onderzoek. Ik heb jouw situatie wel aangegeven. Echter kan ik niet beloven dat dit met spoed wordt opgepakt. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s hun best doen om jouw verbinding te herstellen! 

Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen of heb je nog vragen? Laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Bedankt voor je reactie. Maar ik baal hier wel enorm van. 2 maanden heeft het geduurd voordat het weer in de soep loopt. Dit stemt weinig hoopvol voor de toekomst en doet mij flink overwegen om over te stappen.

En waarom kan ik met een hotspot geen Odido tv kijken? Hij zegt zowel via de TV box als Odido TV app (op mijn smart tv) dat ik een vaste verbinding moet hebben?

Ik lees overigens dat er bij zulke gevallen ook 4g modems worden uitgedeeld. Zie als voorbeeld het topic hieronder.

Deze optie werd mij 2 maand terug niet aangeboden. Graag zou ik er ook 1 willen. @Teresa van Odido kom ik hiervoor in aanmerking?

Hi @Buakaw89, ik geef je graag meer duidelijkheid! Met een hotspot kun je niet de Odido TV app gebruiken omdat deze alleen werkt met het vaste Odido netwerk. Met de hotspot kun je wel op andere manieren alsnog kijken. Dit kun je bijvoorbeeld doen als je een Google Chromecast hebt. Je kan dan de mobiel app streamen naar je tv. Een andere optie is om bijvoorbeeld een laptop met de HDMI kabel te verbinden aan de tv. Dan kan je ook via TV kijken met Odido online TV | Odido onze app gebruiken en dit zo laten afspelen op de tv.

4G modems worden normaliter niet uitgedeeld. Dit gebeurt alleen met hoge uitzondering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kabelbreuk waardoor het een lange tijd kan duren voor het wordt opgelost. In jouw geval wordt er nu nog onderzocht waarin het probleem zit door de technische dienst. Vaak wordt er een monteur aangestuurd die op redelijk korte termijn het probleem kan oplossen. Mocht het euvel bij jou toch dieper liggen en lang duren voor het opgelost kan duren dan kunnen we zeker een aanvraag voor je doen om dit naar je toe te sturen. Voor nu moeten we echt eerst de technische dienst afwachten. Hopelijk is het snel gevonden en kan je snel weer onbezorgd genieten van de internetverbinding!

Hi @Buakaw89, ik geef je graag meer duidelijkheid! Met een hotspot kun je niet de Odido TV app gebruiken omdat deze alleen werkt met het vaste Odido netwerk. Met de hotspot kun je wel op andere manieren alsnog kijken. Dit kun je bijvoorbeeld doen als je een Google Chromecast hebt. Je kan dan de mobiel app streamen naar je tv. Een andere optie is om bijvoorbeeld een laptop met de HDMI kabel te verbinden aan de tv. Dan kan je ook via TV kijken met Odido online TV | Odido onze app gebruiken en dit zo laten afspelen op de tv.

4G modems worden normaliter niet uitgedeeld. Dit gebeurt alleen met hoge uitzondering. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kabelbreuk waardoor het een lange tijd kan duren voor het wordt opgelost. In jouw geval wordt er nu nog onderzocht waarin het probleem zit door de technische dienst. Vaak wordt er een monteur aangestuurd die op redelijk korte termijn het probleem kan oplossen. Mocht het euvel bij jou toch dieper liggen en lang duren voor het opgelost kan duren dan kunnen we zeker een aanvraag voor je doen om dit naar je toe te sturen. Voor nu moeten we echt eerst de technische dienst afwachten. Hopelijk is het snel gevonden en kan je snel weer onbezorgd genieten van de internetverbinding!

Dan hoop ik vandaag toch wel wat te horen. In de email staat dat ik binnen een werkdag iets zou vernemen. Nou weet ik niet wat jullie definitie an een werkdag is, maar het einde van de 2e werkdag nadert.

Uiteraard weer niks vernomen. Wat een ongelooflijke waardeloze keuze is dit van mij geweest om naar Odido te gaan. Ga gewoon richting de 3 weken geen internet in de 3 maanden dat ik bij Odido zit.

@Buakaw89 Oprecht sorry dat je nog geen terugkoppeling hebt ontvangen. Ik help je graag verder, ik wil graag dat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten!
Ik heb meteen mijn collega’s van de technische dienst een bericht gestuurd of zij mij een update kunnen geven. Zij geven aan dat ze nog bezig zijn met het onderzoek. Ik kan je verzekeren dat zij hun best doen om jou weer zo snel mogelijk online te krijgen. 

Heb je nog genoeg Unlimited data? Mocht dit niet het geval zijn stuur ik je graag nog een vouchercode toe.

@Buakaw89 Oprecht sorry dat je nog geen terugkoppeling hebt ontvangen. Ik help je graag verder, ik wil graag dat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten!
Ik heb meteen mijn collega’s van de technische dienst een bericht gestuurd of zij mij een update kunnen geven. Zij geven aan dat ze nog bezig zijn met het onderzoek. Ik kan je verzekeren dat zij hun best doen om jou weer zo snel mogelijk online te krijgen. 

Heb je nog genoeg Unlimited data? Mocht dit niet het geval zijn stuur ik je graag nog een vouchercode toe.

Excuus het frustreert mij een beetje. Maar zo ook gisteren. Kreeg ik een link van Guidion om een afspraak in te plannen. Kon dezelfde dag nog gelukkig. Zou die tussen 4 en 8 komen. Hij zou er eerder zijn geweest (ongeveer half 4) maar ik heb geen deurbel gehoord. Ook heeft de monteur niet gebeld. Ik was gewoon thuis. Gelukkig kon ik snel voor vandaag een nieuwe afspraak maken. Daar heb ik wel een vraag over.

Bij de afspraak van gisteren stond bij de opdracht "Odido bevestiging storing". Bij de opdracht van vandaag staat "Odido bevestiging Wifi service". Ik hoop dat ze beide dezelfde competenties hebben en ook gewoon de wijkcentrale in kunnen als dat nodig is?

Nou een update..Guidion monteur kwam vandaag vertraagd. Zou tussen 12 en 16u komen, maar was vertraagd. Kwam uiteindelijk half 8. Wel gewoon netjes op tijd doorgegeven via SMS en uiteindelijk telefonisch contact opgenomen. Hele vriendelijke man en ook zeker zijn best gedaan. Helaas geen succes. Heeft gemeten, gepatcht in de centrale (of iets), Huawei kastje vervangen, maar het heeft allemaal niet geholpen. Het schijnt dat een of andere Odido monteur vorige week bij het aansluiten van een andere klant lopen klooien met mijn aansluiting. Of iets in die richting. Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Nu weer doorgezet naar Odido en ik krijg weer binnen 3 dagen bericht ...man wat een treurigheid.

Reageer