Skip to main content

 

Sinds een week internet problemen. lage upload snelheid en hoge pakket loss. tot nu toe met t mobile niet uit kunnen komen ondanks meerdere belletjes en iemand die langs gekomen is. Setup is als volgt: Glasvezelkabel → media converter → ethernetkabel →  router → Ethernetkabel → AP. 


Met verschillende routers getest. Normaal gesproken firewalla purple in gebruik. Zyxel ook liggen. Bij beide slechte resultaten dus naar mijn mening kan router worden uitgesloten. Bij firewalla kan direct vanaf de router gestest worden waardoor het hele achterliggende netwerk uitgesloten kan worden. 

 

Naar mijn mening kan het alleen nog aan het netwerk van tmobile, de glasvezelkabel, ethernetkabel of de media converter naar de router liggen. echter heb ik geen mogelijkheid om deze te vervangen. Vandaar de vraag of t mobile hiernaar kan kijken

foto 1:lage uploadspeed

 


foto 2: Hoge pakket loss

 


foto 3: Test Wifi laptop router firewalla 
 

 


foto 4:Test Wifi laptop router Zyxel 

 


Hi @tijmenvdl, welkom op onze Community! Bedankt voor het delen van je screenshots. Kan je mij iets meer screenshots doorsturen, met ons eigen apparatuur aangesloten(zonder switch, eigen router of tussenkoppeling)?  

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen en je eigen apparatuur los te koppelen.
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt voor de moeite!


Reageer