Skip to main content

Beste Odido,

Sinds weken valt mijn verbinding weg soms meerdere keren per dag.

Ik heb de klantenservice gebeld en daar zeggen ze dat ik maar moet overstappen op glasvezel.

Ze kunnen niet zien waarom de verbinding weg valt.

Dit is toch niet normaal?

Ik heb een werkende verbinding gehad en daar is iets mee aan de hand, en dan wil ik graag dat zo lang de VDSL aangeboden blijft gewoon gebruik kunnen maken van het netwerk waar ik voor betaal.

En ga mij dan niet glasvezel aansmeren dat mij 10 euro per maand meer kost.

Ik weet niet wat voor een medewerkers daar op de klantenservice zitten, maar hulp verlenen doen ze zeker niet.

Dus graag vanuit hier dan maar support vragen.

Het standaard verhaal van modem resetten dat heb ik al 100x gedaan dus daar niet mee aankomen graag.

Ook niet aankomen met dat zal wel aan de router liggen die aan de zyxel hangt want die is niet kapot en werkt gewoon. Het is echt de verbinding van Odido die weg valt, Want op het moment dat er geen verbinding is zie ik het internet lampje op het modem rood en groen knipperen, Pas als deze groen brand is er weer verbinding.

 

Vast dank

Hallo @alcomys 

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop het modem is aangesloten?

En er is verder geen andere aansluitpunt aanwezig in de woning?


@Waqqas 

Nee er is een verlengd isra punt naar de meterkast van ongeveer 2 meter maar de lijn triggert netjes op

VDSL Port Details       Upstream         Downstream
               Line Rate:     31.112 Mbps      111.213 Mbps
    Actual Net Data Rate:     31.113 Mbps      111.214 Mbps

 

Daar zit direct het modem op.

Daar is sftp kabel voor gebruikt dus de beste kabel die je maar kan gebruiken daarvoor.

ook is hier een keer een kpn monteur geweest met een eerdere storing en die heeft alles goed bevonden.

Het signaal van de vdsl lijn is goed het is echt gewoon de zyxel die zich zelf in eens reset of verbinding verbreekt en weer gaat connecten.

Dus naar mijn mening gewoon een Odido probleem.

Ik heb zelf alles al geprobeerd van reset tot alles op nieuw instellen zonder resultaat.

 

 


Reageer