Beantwoord

Problemen met onderlinge communicatie tussen 2 Odido aansluitingen

  • 10 June 2024
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Ik probeer een Synology Hyperbackup in te stellen vanaf een vriend van mij en dit wil absoluut niet werken.

Ik heb al een aantal andere gebruikers die het wel voor elkaar hebben, alleen deze lukt niet.

Verschil met de rest, we hebben beide Odido in Barneveld.

Kan vanaf deze vriend wel bij mijn webserver komen maar niet op een specifieke andere netwerk poort.

Is er een vorm van filtering binnen het Odido netwerk?

We proberen op poort 22225 te verbinden. Eventueel source en destination IP kan ik leveren.

icon

Beste antwoord door louisL 11 June 2024, 11:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge

Nee Odido filtert niet behalve wat port 25 (SMTP). Je geeft wat weinig informatie.

Als ik het goed begrijp wil je van de Synolgy van je vriend een backup maken naar jouw synology. Klopt dat?

Heb je de poort  wel open staan aan de ontvangende kant. Port 22225 (ik neem aan TCP) moet in jouw router wel geforward worden maar de synology (of je moet de synology als DMZ host definieren (zou ik niet doen tenzij je zeker bent dat die een perfecte firewall heeft).

Houd er ook rekening mee dat IP-adressen bij Odido dynamisch zijn en dus kunnen wijzigen. Een DDNS naam met een automatische update kan dat probleem grotendeels verhelpen

Ik wilde voorzichtig zijn met teveel informatie geven.

Mijn achtergrond is netwerk engineering, dus ik kan nog wel meer informatie geven.

Source is een synology van een vriend van mij en destination is mijn synology. Deze setup werkt al met meerdere andere personen maar dat zijn geen Odido gebruikers. Config van mijn router is voor deze verbinding exact als met andere, port forwarding werkt prima.

Ik kan vanaf het source adres prima mijn andere diensten bereiken maar op de 1 of andere manier niet op poort 22225 (TCP)

Ip adressen zijn gecontroleerd en niet veranderd.

Reputatie 6
Badge

Nog even een vraag: beide kanten zijn Odido thuis?  Op mobiel krijg je namelijk een CGNAT adres tenzij je de APN expliciet zet (daar liep ik tegenaan op mijn LTE backup).  Maar  daar je webserver wel werkt lijkt me dat niet het probleem. Ik neem aan dat je de Odido router gebruikt?

Weet je zeker dat er helemaal niets aankomt (tcpdump op de synology)? Toevallig een whitelist op de synology vergeten aan te passen? Gebruiken andere personen dezelfde port 22225?

Betreft beide Odido thuis aansluitingen, gister bij een andere vriend met odido de zelfde actie uitgevoerd en die ging in 1 keer goed.

Ik ga bij het probleem geval lokaal kijken of ik daar nog gekke dingen kan vinden. 

Bedankt voor nu.

Reageer