Skip to main content

Sinds 11 oktober is er glasvezel bij ons geïnstalleerd. De installatie ging prima, maar sinds we helemaal over zijn van de asdl naar de glasvezel is elke avond ons internet instabiel. Nu al meerdere keren over gebeld, maar geen gehoor. Eerst zou er een monteur komen. Niets vernomen, toen weer gebeld, monteur komt niet want de lijn is in orde…. aldus Odido, Even aangekeken, nogmaals gebeld vorige week woensdag en er zou een dag later contact opgenomen worden door de technische dienst, weer niets vernomen. Nu 1 maand instabiel internet en geen oplossing. Elke namiddag / avond is er storing. het lijkt er zeer sterk op dat het glasvezel netwerk de bevraging niet aankan. Speedtests geven aan dat er veel jitter is, ook via de kabel, meestal dan boven de 100 en vaak crashed het testen van de upload op deze momenten, soms ook de download.

iI vind het erg irritant dat het erop lijkt dat Odido de zaak niet serieus neemt. Ik heb nu de rekening gehad voor iets wat maar half werkt en dan ook nog voor een week langer? (4 oktober ipv 11 oktober)

Ik heb sinds woensdag een oude eigen modem neergezet om te kijken of dat verschil maakt, maar helaas. 

Als iemand ideeën heeft wat hier speelt?

Als dit zo doorgaat wil ik gewoon van het contract af, dan maar naar een andere aanbieder, echt jammer, zeer slechte service, bij t-mobile was de service altijd prima…

paar voorbeelden van de verbindingsstoringen:
 

storing speedtest tijdens instabiel internet glasvezel
 
uploadsnelheid kan niet gemeten worden
 


Ik heb trouwens een verbinding van 400Mbit. Dit is ook zo​ in de ochtend, dan haalt de verbinding meestal wel rond de 370 à 380Mbit. Maar elke namiddag en avond dus bovenstaande problemen.​​​​​​

Hoi @dsweetje, slim dat je aan de digitale bel trekt hier; welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Kun je 3 speedtests uitvoeren via Ookla (speedtest.net) en dan graag zowel in de avonduren als rond de ochtend en het middaguur. Als het probleem met jitter, latency en ingezakte snelheid vanaf de namiddag plaatsvindt, wil ik graag checken hoe dit zicht vertaalt in een test. Ik zie in de verbinding zelf niet eens zoveel bijzonders maar ben wel benieuwd hoe het eruit ziet vanuit jouw kant. Thanks alvast! 


@Jason van Odido Ik heb gedurende de dag speedtests uitgevoerd vanuit commandline via een gigabit kabel verbinding. Momenteel in de avond weer veel last van storing. en een keer vanmiddag. Vaak kan speedtest niet eens meten, of er is een error bij het opzetten van de verbinding of bij het afsluiten van de test. Ik zal ze hieronder plaatsen ( @DDEXT  hier een speedtest van mij van vandaag, lijkt dat op wat bij jou gebeurd? ) :

 

13:37:14 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 3.97 ms (jitter: 1.03ms, low: 3.92ms, high: 7.83ms) Download: 377.75 Mbps (data used: 170.3 MB) 115.87 ms (jitter: 37.90ms, low: 7.32ms, high: 429.07ms) Upload: 368.66 Mbps (data used: 244.7 MB) 4.85 ms (jitter: 1.49ms, low: 3.73ms, high: 23.74ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/1c79f821-b8a4-4523-950a-6c420687aadb

14:34:18 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 3.98 ms (jitter: 0.05ms, low: 3.91ms, high: 4.03ms) Download: 290.02 Mbps (data used: 412.1 MB) 8.09 ms (jitter: 4.88ms, low: 4.11ms, high: 255.69ms) Upload: 371.18 Mbps (data used: 308.2 MB) 5.14 ms (jitter: 4.08ms, low: 3.92ms, high: 217.77ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/73994225-8f96-4920-94c1-58ae2d0e565c

14:35:01 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.97 ms (jitter: 0.05ms, low: 7.90ms, high: 8.02ms) Download: 375.65 Mbps (data used: 285.3 MB) 17.53 ms (jitter: 3.56ms, low: 4.27ms, high: 41.04ms) Upload: 371.25 Mbps (data used: 196.0 MB) 5.33 ms (jitter: 6.86ms, low: 4.10ms, high: 220.10ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/f1dd955a-c7cc-49c5-bac2-64c66e4d8662

15:50:36 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 15:50:44.834] 3error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 15:50:44.834] 3error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 15:50:44.843] 4error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 15:50:44.843] 4error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

15:52:10 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

>error] Error: o101] Network unreachable Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Latency: FAILED Lerror] Latency test failed

15:53:49 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 15:53:59.206] 0error] Trying to get interface information on non-initialized socket.

Speedtest by Ookla

>error] Error: o101] Network unreachable berror] Error: o-3] Try again Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.62 ms (jitter: 53.76ms, low: 6.51ms, high: 218.78ms) Download: 377.19 Mbps (data used: 296.3 MB) 122.74 ms (jitter: 52.96ms, low: 5.58ms, high: 492.49ms) Upload: 367.61 Mbps (data used: 304.9 MB) 6.68 ms (jitter: 19.95ms, low: 4.22ms, high: 308.67ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ae4b8eed-a658-4dab-ab81-b59dec523f9e

15:55:03 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 155.51 ms (jitter: 109.00ms, low: 4.33ms, high: 223.73ms) Download: 378.22 Mbps (data used: 554.0 MB) 128.28 ms (jitter: 58.76ms, low: 5.01ms, high: 894.40ms) Upload: 366.18 Mbps (data used: 419.2 MB) 76.70 ms (jitter: 53.23ms, low: 3.95ms, high: 553.05ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/27768481-d904-4d7d-8d27-2a77dd82071f

16:29:16 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 6.59 ms (jitter: 2.99ms, low: 4.43ms, high: 7.50ms) Download: 376.54 Mbps (data used: 179.5 MB) 100.88 ms (jitter: 25.56ms, low: 8.02ms, high: 168.55ms) Upload: 374.70 Mbps (data used: 205.4 MB) 5.08 ms (jitter: 6.61ms, low: 3.92ms, high: 219.58ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/327a4b11-0cb1-4656-8c49-403715c23e7c

16:33:54 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 6.76 ms (jitter: 2.75ms, low: 4.15ms, high: 8.01ms) Download: 378.11 Mbps (data used: 175.6 MB) 101.15 ms (jitter: 32.39ms, low: 7.12ms, high: 440.64ms) Upload: 370.92 Mbps (data used: 172.1 MB) 4.99 ms (jitter: 0.73ms, low: 3.87ms, high: 8.25ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/04c12efb-9f0d-4ffd-97a4-d4d40cd61d14

16:49:18 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Voiped Telecom - Amsterdam (id: 41000) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.92 ms (jitter: 0.31ms, low: 7.69ms, high: 8.26ms) Download: 374.26 Mbps (data used: 245.0 MB) 37.95 ms (jitter: 8.66ms, low: 6.84ms, high: 136.01ms) Upload: 262.17 Mbps (data used: 223.7 MB) 7.03 ms (jitter: 2.78ms, low: 4.67ms, high: 32.36ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/38314a8d-11fb-47b2-b0bd-f7ef014c8f09

16:53:28 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.98 ms (jitter: 0.12ms, low: 7.87ms, high: 8.14ms) Download: 378.59 Mbps (data used: 175.2 MB) 17.11 ms (jitter: 2.82ms, low: 6.07ms, high: 55.24ms) Upload: 373.66 Mbps (data used: 168.2 MB) 5.15 ms (jitter: 0.96ms, low: 4.14ms, high: 9.55ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/42bb52d2-24d7-4e2f-bb47-30b71639c10f

20:56:34 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 20:56:46.472] 7error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 20:56:46.472] 7error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 20:56:46.492] 9error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 20:56:46.492] 9error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

20:57:00 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 20:57:12.785] 8error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 20:57:12.785] 8error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 20:57:12.794] 9error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 20:57:12.794] 9error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

20:57:40 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

>error] Error: o-3] Try again Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.55 ms (jitter: 107.69ms, low: 6.12ms, high: 221.60ms) Download: 378.94 Mbps (data used: 576.6 MB) 87.90 ms (jitter: 51.17ms, low: 4.92ms, high: 1039.43ms) Upload: 304.63 Mbps (data used: 288.1 MB) Packet Loss: 0.0% Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/de639174-97a7-40a2-a099-d1c149eff27f

20:58:33 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 70.54 ms (jitter: 55.73ms, low: 4.06ms, high: 221.04ms) Download: 368.72 Mbps (data used: 465.2 MB) Upload: 373.70 Mbps (data used: 484.4 MB) Packet Loss: Not available. Result URL: UNKNOWN ERROR.

20:59:39 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.89 ms (jitter: 0.21ms, low: 7.54ms, high: 8.03ms) Download: 370.38 Mbps (data used: 363.4 MB) 66.68 ms (jitter: 43.53ms, low: 4.91ms, high: 521.51ms) Upload: 370.74 Mbps (data used: 360.1 MB) 57.01 ms (jitter: 44.99ms, low: 4.10ms, high: 1673.21ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ef1134c1-4968-489c-b009-eb42577d455f

21:00:31 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 69.13 ms (jitter: 54.14ms, low: 4.21ms, high: 217.73ms) Download: 377.24 Mbps (data used: 499.9 MB) 99.12 ms (jitter: 52.35ms, low: 5.24ms, high: 1060.35ms) Upload: 368.55 Mbps (data used: 445.7 MB) 10.73 ms (jitter: 27.07ms, low: 3.73ms, high: 410.71ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ad2bbd84-90e4-4f54-a2c4-776051c30c67

21:07:56 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 21:08:18.045] 4error] Configuration - Timeout was reached (TimeoutException) o2023-11-14 21:08:18.046] 4error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 21:08:18.054] 5error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 21:08:18.054] 5error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

21:08:28 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

>error] Error: o0] Cannot read from socket: Server: NovoServe - Schiphol-Rijk (id: 8997) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 6.71 ms (jitter: 2.32ms, low: 4.69ms, high: 8.07ms) Download: 372.44 Mbps (data used: 366.0 MB) 300.77 ms (jitter: 75.62ms, low: 4.58ms, high: 1024.92ms) Upload: 366.59 Mbps (data used: 316.3 MB) 80.48 ms (jitter: 49.61ms, low: 4.20ms, high: 386.54ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/fc1d6c0b-e12a-4956-bf2b-29190b977540

21:10:51 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 21:11:04.295] 9error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 21:11:04.295] 9error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 21:11:04.315] 1error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 21:11:04.315] 1error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:15:35 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 22:15:53.274] 7error] Configuration - Timeout was reached (TimeoutException) o2023-11-14 22:15:53.274] 7error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 22:15:53.282] 8error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 22:15:53.282] 8error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:05 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 22:16:17.316] 1error] Configuration - Couldn't resolve host name (HostNotFoundException) o2023-11-14 22:16:17.316] 1error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 22:16:17.323] 2error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 22:16:17.323] 2error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:24 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 22:16:35.134] 3error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 22:16:35.134] 3error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 22:16:35.141] 4error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 22:16:35.141] 4error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:16:48 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 8.03 ms (jitter: 0.15ms, low: 7.75ms, high: 8.15ms) Download: 377.66 Mbps (data used: 487.9 MB) 129.92 ms (jitter: 57.54ms, low: 5.93ms, high: 1009.74ms) Upload: 370.23 Mbps (data used: 285.3 MB) 48.65 ms (jitter: 42.66ms, low: 4.61ms, high: 332.15ms) Packet Loss: 0.0% Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c40cf0c2-f8cf-4853-86ba-b8ef5fd4fc0a

22:17:31 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 216.97 ms (jitter: 106.84ms, low: 5.26ms, high: 218.09ms) Download: 378.74 Mbps (data used: 514.4 MB) 24.02 ms (jitter: 32.73ms, low: 4.76ms, high: 401.20ms) Upload: 374.31 Mbps (data used: 411.0 MB) 27.55 ms (jitter: 35.20ms, low: 4.14ms, high: 524.48ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/e2761ad9-e0c8-41bb-81f3-2ca87f90be78

22:20:43 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 22:20:50.173] 7error] Configuration - Couldn't connect to server (Network is unreachable) l2023-11-14 22:20:50.174] 7error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0) (2023-11-14 22:20:50.181] 8error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) o2023-11-14 22:20:50.181] 8error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration) oerror] Configuration - Could not retrieve or read configuration (ConfigurationError)

22:20:55 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

  Server: KPN B.V. - Amstelveen (id: 61186)
ISP: T-Mobile Thuis

Idle Latency: 7.93 ms (jitter: 0.11ms, low: 7.87ms, high: 8.07ms) Download: 380.71 Mbps (data used: 612.5 MB) 61.30 ms (jitter: 35.61ms, low: 8.13ms, high: 326.95ms) Upload: 316.90 Mbps (data used: 271.2 MB) 9.67 ms (jitter: 20.12ms, low: 8.14ms, high: 452.81ms) Packet Loss: 0.0% Result URL: UNKNOWN ERROR.

22:21:46 14/11/23 me@home:~# speedtest

Speedtest by Ookla

>error] Error: o0] Timeout occurred in connect. Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 69.24 ms (jitter: 214.21ms, low: 4.28ms, high: 219.81ms) Download: 379.10 Mbps (data used: 505.3 MB) 30.66 ms (jitter: 33.39ms, low: 5.30ms, high: 450.88ms) Upload: 374.75 Mbps (data used: 504.0 MB) 27.97 ms (jitter: 35.31ms, low: 4.03ms, high: 436.38ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/ec867309-f34a-459b-a2c9-2cbf41d7244e

22:22:38 14/11/23 me@home:~# speedtest e2023-11-14 22:22:46.886] 8error] Trying to get interface information on non-initialized socket.

Speedtest by Ookla

>error] Error: o101] Network unreachable Server: Netprotect - Amsterdam (id: 37566) ISP: T-Mobile Thuis Idle Latency: 7.89 ms (jitter: 0.80ms, low: 5.22ms, high: 8.06ms) Download: 379.34 Mbps (data used: 506.4 MB) 49.58 ms (jitter: 40.76ms, low: 6.51ms, high: 502.59ms) Upload: 372.60 Mbps (data used: 515.3 MB) 5.36 ms (jitter: 19.73ms, low: 3.83ms, high: 276.07ms) Packet Loss: Not available. Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/5cbcd0b9-c891-47b4-9b2c-ead48c371207

 

 


Wat me vandaag wel opviel is dat de speedtests het of wel doen, al dan niet altijd even stabiel, maar met hikups, of helemaal niet. Eerdere malen was ook de gemeten snelheid van meestal upload 0 of nihil.


Hi @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen modem hebt aangesloten. Zou je ons modem willen aansluiten en je verbinding opnieuw willen testen? Het liefst bedraad en volgens onze norm, dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


@Tommie van Odido 

Zal ik vandaag doen, de t-56 weer aansluiten, maar jullie snappen hopelijk zelf ook wel dat het daar niet aan ligt….

 


@Tommie van Odido@Jason van Odido 
De T-56 modem is weer aangesloten.

 

Ik had net alweer korte haperingen, waarna gelij keen speedtest gedaan:

 

10:10:18   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: Odido - Amsterdam (id: 52365)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.74 ms   (jitter: 0.15ms, low: 7.63ms, high: 7.84ms)
    Download:   253.03 Mbps (data used: 260.5 MB)                                                                                                                                                                                            
                 18.72 ms   (jitter: 7.10ms, low: 4.73ms, high: 260.45ms)
    Download: FAILED
error] Cannot open socket

 


me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:11:00   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: VodafoneZiggo - Schiphol (id: 32582)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.98 ms   (jitter: 0.18ms, low: 7.81ms, high: 8.11ms)
    Download:   368.25 Mbps e=/                  ]  7%   - latency: 127.29 ms                                                                                                                                                                    Download:   378.11 Mbps ===================\] 96%   - latency: 132.56 ms                                                                                                                                                                    Download:   378.16 Mbps (data used: 282.2 MB)                                                                                                                                                                                            
                132.56 ms   (jitter: 42.94ms, low: 9.30ms, high: 208.07ms)
      Upload:    68.06 Mbps |                   ]  0%   - latency: 132.56 ms                                                                                                                                                                      Upload:   369.01 Mbps (data used: 320.1 MB)                                                                                                                                                                                            
                  7.79 ms   (jitter: 10.43ms, low: 6.66ms, high: 226.30ms)
error] Trying to get interface information on non-initialized socket.
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/81aa059f-baef-4071-b312-f82397690a73                                                                                                                                               

 

 


me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:12:18   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: KPN B.V. - Amstelveen (id: 61186)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:    11.94 ms   (jitter: 0.04ms, low: 11.85ms, high: 11.97ms)
    Download:   376.23 Mbps =\                  ]  8%   - latency: 151.45 ms                                                                                                                                                                     Download:   366.03 Mbps ===================|] 96%   - latency: 127.97 ms                                                                                                                                                                    Download:   366.15 Mbps (data used: 338.3 MB)                                                                                                                                                                                            
                127.97 ms   (jitter: 42.25ms, low: 7.89ms, high: 605.08ms)
      Upload:    77.47 Mbps [/                   ]  0%   - latency: 127.97 ms                                                                                                                                                                      Upload:   357.63 Mbps (data used: 333.0 MB)                                                                                                                                                                                            
                  6.19 ms   (jitter: 4.16ms, low: 5.04ms, high: 221.35ms)
 Packet Loss:     0.7%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/9d2ac01a-2954-4c1a-9286-a729207                                                          


het tussendoor telkens onstabiel….

me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:36:05   16/11/23
me@home:~# speedtest
<2023-11-16 10:36:13.747] .error] Trying to get interface information on non-initialized socket.
<2023-11-16 10:36:18.751] .error] Configuration - Couldn't resolve host name (HostNotFoundException)
<2023-11-16 10:36:18.751] .error] Configuration - Cannot retrieve configuration document (0)
<2023-11-16 10:36:18.758] .error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration)
<2023-11-16 10:36:18.759] .error] ConfigurationError - Could not retrieve or read configuration (Configuration)
me@home:~# date "+%H:%M:%S   %d/%m/%y"
10:36:40   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: Jonaz B.V. - Amersfoort (id: 10644)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.95 ms   (jitter: 0.26ms, low: 7.83ms, high: 8.17ms)
    Download:   380.62 Mbps (data used: 171.5 MB)
                134.28 ms   (jitter: 43.31ms, low: 7.46ms, high: 197.40ms)
      Upload:   379.36 Mbps (data used: 170.8 MB)
                  6.04 ms   (jitter: 1.16ms, low: 4.79ms, high: 11.16ms)
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/c1e15056-86c7-4d49-8fec-84dab88ff7a1


10:56:49   16/11/23
me@home:~# speedtest

   Speedtest by Ookla

      Server: KPN B.V. - Amsterdam (id: 26996)
         ISP: T-Mobile Thuis
Idle Latency:     7.98 ms   (jitter: 0.15ms, low: 7.85ms, high: 8.12ms)
    Download:   387.50 Mbps (data used: 262.5 MB)
                133.13 ms   (jitter: 43.22ms, low: 8.54ms, high: 193.27ms)
      Upload:   372.42 Mbps (data used: 170.4 MB)
                  9.67 ms   (jitter: 0.76ms, low: 8.59ms, high: 12.10ms)
 Packet Loss:     0.0%

Result URL: UNKNOWN ERROR

 


@Tommie van Odido@Jason van Odido

Fijn dat jullie niet meer reageren. Ik ga zo wel wat screenshots maken volgens jullie handleiding. Eigenlijk zeggen jullie bij Odido dus, het ligt nooit aan ons, tenzij anders bewezen, maar alleen volgens onze regeltjes. Velen die hier iets posten zijn echt geen nitwits. Hebben echt verstand van zaken. Regelmatig denk ik meer dan jullie... Bewijs daarvan maar eens het tegendeel. Het is zeer duidelijk dat er iets mis is met jullie netwerk op sommige aansluitingen. Doe er gewoon iets aan, en houdt je goede naam en je klanten.

Screenshots volgen, in de loop van de dag.


Hey @dsweetje, het is niet dat we niet antwoorden maar omdat je in de loop van de dag reageert komt jouw topic weer achteraan te staan. We werken namelijk van oud naar nieuw en als je in je eigen topic vaker reageert dan komt hij weer achteraan te staan.

Dit soort problemen zitten vaak in de wijkcentrale, echter heb ik die screenshots nodig om het door te zetten. Dan heb ik alle informatie bij elkaar en kan het ticket niet worden afgekeurd. Als een ticket wordt afgekeurd duurt het namelijk alleen maar langer. Dit euvel ligt waarschijnlijk ergens in het WBA netwerk.


Mijn verbinding.


een paar als het goed gaat:


 

 

 

 

En als het minder goed gaat:
 

 


@Tommie van Odido@Jason van Odido  Sorry voor irritatie in het bericht, Maar het is allemaal zeer frustrerend…

Vaak is het trouwens sowieso het geval dat ik mijn upload snelheid niet haal:

 

maar met name in de avond valt deze regelmatig helemaal weg:
 

 

 

Ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben en dat het snel opgelost wordt.


Hey @dsweetje, het is niet dat we niet antwoorden maar omdat je in de loop van de dag reageert komt jouw topic weer achteraan te staan. We werken namelijk van oud naar nieuw en als je in je eigen topic vaker reageert dan komt hij weer achteraan te staan.

Dit soort problemen zitten vaak in de wijkcentrale, echter heb ik die screenshots nodig om het door te zetten. Dan heb ik alle informatie bij elkaar en kan het ticket niet worden afgekeurd. Als een ticket wordt afgekeurd duurt het namelijk alleen maar langer. Dit euvel ligt waarschijnlijk ergens in het WBA netwerk.

@Tommie van Odido Sorry voor de frustratie in mijn bericht. Ik heb hierboven een lading screenshots van gedurende de dag.
De pc waarop gemeten is, is direct aangesloten op de Zyxel T56. DNS instelling in de modem staat op ISP. Ip Range is aangepast naar 192.168.2.* maar dat zou niet mogen uitmaken hoop ik.


Hey @dsweetje, super bedankt voor al deze testen. Ik heb alle informatie doorgezet naar onze techneuten. Hopelijk kunnen we de boosdoener opsporen en dit voor je oplossen! Wordt vervolgd. 


@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Dit weekend is het echt verschrikkelijk. Vrijdag kinderfeestje gehad dat een online gamefeestje moest worden maar dat liep helemaal in de soep.Deze zaterdag en zondag is het echt extreem instabiel, niet alleen in de avond, maar gewoon de hele tijd. We worden er echt zwaar geirriteerd van . Ik wil eigenlijk ook gewoon een compensatie. Dit internet is gewoon niet te gebruiken. Vrijdag ochtend viel mijn hele werkverbinding eruit. Dit weekend is het praktisch onbruikbaar. Hoe lang gaat het nog duren voordat iemand iets gaat fixen?


Hey @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken maar het ticket staat nog open. Hopelijk wordt het snel opgepakt zodat jullie normaal kunnen genieten van een stabiele internet verbinding. Als het eenmaal opgelost is kunnen we samen kijken naar een passende compensatie! 


@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Is er al nieuws? Ik heb nog nooit iets vernomen van de technische dienst.

Trouwens een leuk feitje. De buren hebben ook eenzelfde glasvezel kabel van KPN Netwerk. Echter zij zitten bij KPN. En die hebben nergens last van. Dus ze geven bij KPN Netwerk duidelijk voorrang aan de KPN contracten. Misschien iets voor jullie om op hoger niveau uit te spelen?

Vandaag is het in tegenstelling tot gisteren en de dagen ervoor, redelijk stabiel gebleven, ook nu einde middag en avond. Dit is voor het eerst sinds we de verbinding hebben. Wel wat latency. Maar niet extreem vandaag. Kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Misschien minder belasting van het netwerk of zo.

 


Hey @dsweetje, het ticket is opnieuw gesloten omdat ze niks hebben kunnen vinden. Zou je de verbinding in de gaten willen houden? Als het opnieuw gaat spelen ga ik het via een andere weg escaleren. 


@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Is er al nieuws? Ik heb nog nooit iets vernomen van de technische dienst.

Trouwens een leuk feitje. De buren hebben ook eenzelfde glasvezel kabel van KPN Netwerk. Echter zij zitten bij KPN. En die hebben nergens last van. Dus ze geven bij KPN Netwerk duidelijk voorrang aan de KPN contracten. Misschien iets voor jullie om op hoger niveau uit te spelen?

Vandaag is het in tegenstelling tot gisteren en de dagen ervoor, redelijk stabiel gebleven, ook nu einde middag en avond. Dit is voor het eerst sinds we de verbinding hebben. Wel wat latency. Maar niet extreem vandaag. Kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk. Misschien minder belasting van het netwerk of zo.

 

De conclusie dat de provider KPN voorrang krijgt op het netwerk is nogal voorbarig. Als je een ONT van Odido hebt, gebruik je enkel de fysieke glasvezel lijn van je woning tot de centrale en is alles daar achter volledige in beheer door Odido. Enige vorm van voorrang is dus uitgesloten.


 


@Tommie van Odido@Jason van OdidoHelaas nog steeds regelmatig storingen.

Weten jullie al iets meer?

Ik heb ook het idee dat de modem niet helemaal lekker is. Regelmatig moet ik mijn lan instellingen aanpassen omdat ze niet meer goed werken.


Hey @dsweetje, we hebben dit euvel intern doorgezet. Het kan wat langer duren dan normaal om dit te onderzoeken. 


Vandaag is het weer deut.

@Tommie van Odido@Jason van Odido Er is nu al meerdere keren een ticket aangemaakt en gesloten. Dit schiet echt niet op. Moeten we dit hogerop gaan spelen? Of wat is de manier om dit gefixt te krijgen.

Het is geen doen zo en echt niet leuk meer. Mijn hele gezin is er echt klaar mee.

Ik wil nu een oplossing of compensatie!!! En anders echt naar een ander. Misschien moeten we de pers inlichten hoe goed jullie dit afhandelen. Kan het dan wel ineens opgelost worden?

 

 


Hi @dsweetje, jouw probleem loopt al intern. Daarom kan het wat langer duren dan normaal omdat we niet de “normale” weg bewandelen. Ik hoop snel een terugkoppeling te krijgen van de desbetreffende persoon!


 @Tommie van Odido@Jason van Odido  Is daar een meldingsnummer of iets van? Ik hoor nu weer dat er iets loopt, maar wat dan precies? Bij wie? Hoe? Kan je mij die informatie mailen?

 


Reageer