Skip to main content

Hallo, een beetje radeloos dan toch maar eens via dit kanaal informatie opvragen.

Ik heb een kastje aangeschaft dat moet communiceren met internet maar de poorten staan waarschijnlijk dicht. Ik krijg van de leverancier aangegeven dat de volgende poorten open moeten staan:

Ingelogd in de Zytel en bij NAT het volgende ingevuld waarbij het IP-adres van het kastje 192.168.1.170 is.

Helaas geen match.

Op het forum de portforwarding voor dummy's wel gelezen maar ik zal wel een dummy zijn die het niet goed heeft gedaan.

Heeft iemand hier een oplossing voor. Wat doe ik verkeerd.

Kun je via een ismyportopen site even kijken of de poorten ook echt open staan? 

Er zijn er een heleboel. 

Bv https://ismyportopen.com/

hij geeft aan dat alle poorten dicht zijn!

Weet je zeker dat de leverancier bedoeld dat de poorten INKOMEND geforward moeten worden naar dat kastje? Dat is meestal alleen bij servers achtige oplossingen. Kastjes die data verzamelen en dan vervolgens NAAR een cloud oplossing sturen lopen gewoon door de NAT heen van een router en daar hoef je zelf niets aan te doen.

Er staat nota bene ook in dat plaatje.

"Poorten die open moeten staan naar buiten toe"

Dus je hoeft niets te doen met port forwarding (kun je weer weghalen). Alle genoemde poorten staan normaal gewoon open naar buiten toe.

Weet je zeker dat de leverancier bedoeld dat de poorten INKOMEND geforward moeten worden naar dat kastje? Dat is meestal alleen bij servers achtige oplossingen. Kastjes die data verzamelen en dan vervolgens NAAR een cloud oplossing sturen lopen gewoon door de NAT heen van een router en daar hoef je zelf niets aan te doen.

Ohhhhh, dus het ligt niet aan Odido dat men geen verbinding kan maken met het kastje achter de router?

Reageer