Skip to main content

Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.

Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.

Maximum 575ms ping uit 100

 

Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 


Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 

Helaas niet @Tommie van Odido .

Als jullie perse de resultaten nodig hebben om dit (inmiddels) bekende probleem op te lossen mogen jullie altijd iemand langs sturen om dit te uit te voeren.

Te bizar voor worden dat klanten zich in allerlei bochten moeten wringen omdat jullie zaakjes niet op orde zijn.

Nooit issues gehad, en nu moet ik als betalende nieuwe klant moeite gaan doen.


Hoi @AlexRemeeusAls ik het op een of andere manier zelf had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan! Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Mocht je het willen aanleveren, staan wij hier altijd voor je klaar! Groetjes, Ishana


Leuk om je reactie te zien @Ishana van Odido, vindt het extreem teleurstellend dat ik extra moeite moet doen voor jullie slechte product, nu wordt de bal uiteindelijk bij mij neergelegd en wordt er gedaan alsof jullie alles er aan gedaan hebben om het op te lossen.

 

slechte zaak.


Zet DDoS bescherming eens uit in de T56, scheelt dat? 


Ik heb echt de resultaten nodig van de test @AlexRemeeus, anders kan ik niet de juiste aansturing bieden. Kun je de testen uitvoeren of ken je iemand in je omgeving die dit kan? 

Tommie dat helpt niet, je kan een ping test om 14.10 uitvoeren. dan heb je geen problemen en is alles koek en ei. Jij of een andere Mod antwoord dan en zegt: Nou ik zie niks geks hoor, niet ons probleem. Vervolgens probeer je een uurtje gamen om 15.00 en kan je niks doen omdat je elke 5-10 minuten zoveel lag hebt.

Sinds die laatste firmware update is er verbetering dus jullie weten donders goed waar het aan ligt. Ik ben van 15-20 keer per uur naar 6-10 keer per uur lagspikes gegaan maar het is nog steeds niet stabiel. Dat is dus het hele probleem, op eerdere post was het "wachten op de firmware update" dus je weet dan dat het probleem bij die T56 ligt en nu opeens moeten er weer ping test uitgevoerd worden. Lever gewoon goeie producten dan heb je dit niet.

Concrete oplossingen als DDoS uitzetten (wat ik nog niet geprobeerd heb) is mogelijk een oplossing. Dat wil ik best nog proberen! Daarna ga ik wel de rechtsbijstand inschakelen, ik wil zowiezo een beter router vanuit jullie als dat niet helpt. Mijn vrouw kan niet langer dan 10 minuten op de wifi zitten voordat het 5G icoontje weer verschijnt XD

 

Ik hoor graag of jullie nog meer van dit soort concrete oplossingen hebben ipv testjes uitvoeren die nergens op slaan. Ik ben zeer handig met computers maar ik ben geen ICT’er dus gooi maar op wat je voor me hebt. ik voer het allemaal uit, daar maak ik een mooie opsomming van en dat gaat (als het niet stabiel word) naar de rechtsbijstand. Ik ben er wel een beetje klaar mee, kinderachtig gedoe.

Als ik op mijn homeplug inlog krijg ik krap aan 50 mbps maar tenminste wel stabiel van de beloofde 1000mpbs. Dus een 95% reductie op mijn maandbedrag is ook prima dan koop ik wel een degelijke router 🤓


MIsschien leuk om de resultaten van Pingplotter eens te bekijken:

Hoewel telefonie lijkt de oorzaak dezelfde te zijn.


Reageer