Skip to main content

Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.

Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.

Maximum 575ms ping uit 100

 

Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?

Hi @Jason1990, ik heb je op de lijst gezet! De nieuwe firmware zal spoedig geupgraded worden.

 

Ah kijk aan @emilimeters, dat ziet er een stuk beter uit!  

Ik heb de nieuwe firmware maar de problemen blijven! de spikes zijn minder maar veel langer ipv de 3-5 sec zijn ze nu 15-20 seconden. Mocht het probleem zich voor blijven doen en odido kan mij niet verder helpen. Kan ik de kosten voor een echt modem/router dan naar odido doorzetten?

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ik via ADSL met een T50 router prima connectie had met 100 mbit en sinds ik een T56 router heb met 1000 mbit ik vreemde lag spikes heb.. ik moet zeggen verdere downloads etc. dat gaat allemaal prima het is enkel tijdens het gamen dat ik packet loss heb of lange lag spikes..

Nogmaals het vreemde is dat de chat e.d. gewoon doorlopen alleen de wereld is aan het moonwalken en dan gebeurt opeens alles wat tijdens de lagspikes moest gebeuren in 0.5 seconden


Ondertussen 2+ weken later, ervaar nog steeds dezelfde internet problemen.
TV valt ook dagelijks weg. Bij het zappen van zenders : “ Bezig met laden..”. tv box uit/aan en het werkt weer..

Nog steeds spikes in down/upload. Upload blijft echter nu altijd boven de 300+ms..


Has there been any progress updates? 

Even though I am using my own router, I still get odd issues with FPS games. Here is an example where I get packet bursts because of this odd route changes that keep happening. 

Even though my hardware won’t block me, and my router isn’t the cause I am still getting issues. 


Beste Odido,

Hier hetzelfde probleem. Net dit topic doorgespit maar ik denk dat nog meer testen weinig zin heeft als het probleem in de modem (hardware zit).

Zijn er nog andere mogelijkheden (behalve eigen modem wisselen) om de spikes te voorkomen?

Gamen is idd niet te doen en heb spijt dat ik idd bij ziggo weg ben gegaan. 


Hi @Okgoof, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je voor mij een speedtest en pintest willen uitvoeren? Dan krijg ik een beter beeld bij de problemen. Zorg er wel voor dat de testen bekabeld zijn op het Zyxel modem zonder randapparatuur aangesloten.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres


Ik heb ondertussen alles doorgelezen, hier mijn situatie:

  • Ik ervaar veel lag-spikes en packet loss tijdens online gamen (COD op ps5) wat het ondragelijk maakt. 
  • Ik heb de Firmware update al op mijn T56 Zyxel
  • Verbinding is prima, ik ben niet in de gelegenheid om dit bekabeld te testen en/of screenshots op te sturen van tests met ping etc. 
  • 400mbps download uit en 110mbps download op wifi, (250mbps upload op wifi). Rond 7 ping. 
  • Deze lag spikes zijn om de 5-10 seconden en duren 1-2 seconden.

Er zijn zo veel mensen die dit voor mijn gevoel ook ervaren. Wat kunnen we hier aan doen? Hiervoor nooit problemen ervaren met andere providers. Als jullie perse willen testen zal er iemand langs voor moeten komen. 


Ik heb ondertussen alles doorgelezen, hier mijn situatie:

  • Ik ervaar veel lag-spikes en packet loss tijdens online gamen (COD op ps5) wat het ondragelijk maakt. 
  • Ik heb de Firmware update al op mijn T56 Zyxel
  • Verbinding is prima, ik ben niet in de gelegenheid om dit bekabeld te testen en/of screenshots op te sturen van tests met ping etc. 
  • 400mbps download uit en 110mbps download op wifi, (250mbps upload op wifi). Rond 7 ping. 
  • Deze lag spikes zijn om de 5-10 seconden en duren 1-2 seconden.

Er zijn zo veel mensen die dit voor mijn gevoel ook ervaren. Wat kunnen we hier aan doen? Hiervoor nooit problemen ervaren met andere providers. Als jullie perse willen testen zal er iemand langs voor moeten komen. 

This is why I suggested that they allow someone to help them test, and give the share the root console creds, you need a UART device in order to access that. I think this is reaching a point that they are going to start to lose customers, no matter the price, or everyone will start to reject their router and ask for a discount on your monthly, since you can’t use the provided router which you pay for. 


Hoi @Its_Milan , slim dat je dit met ons deelt; hier moet inderdaad wat aan gedaan worden - helemaal eens! Kun je de instructies die Tommie meestuurde hierboven opvolgen en dan de resultaten met ons delen? Ik ben heel benieuwd hoe dit zicht vertaalt naar de metingen.


@Jason van Odido jullie hebben toch al talloze screenshots van dit probleem ?! dit moet niet moeilijk zijn om na te spelen. en de bron is de zyxel, ik had ook serieus vaak last van spikes. zyxel eruit en geen greintje last meer. 

if it looks like a duck, quacks like a duck, etc


@Jason van Odido Eens met @emilimeters. Het lijkt me niet nodig om hier weer screenshots van te sturen. Om het hele verhaal nog meer te bevestigen heb ik mijn PS5 bekabeld aangesloten en dat werkte perfect, geen enkele vorm van lag. Het probleem zit hem inderdaad in de Zyxel. Als jullie graag data willen, voel je vrij om een afspraak met me te maken om zelf te komen meten. 

@emilimeters Heb je de Zyxel vervangen met een andere router? Aanbevelingen hierover? Dan kan Odido deze namelijk opsturen :) 




@emilimeters Heb je de Zyxel vervangen met een andere router? Aanbevelingen hierover? Dan kan Odido deze namelijk opsturen :) 

ik vermoed dat ze daar wat terughoudend over zullen zijn, ik heb een UDM SE 😁


@Tommie van Odido

 

Kennelijk hebben meerdere leden die zijn overgestapt hier last van.. Van Tweak (verplicht) overgestapt naar Odido ivm een overname en sindsdien alleen maar ellende. Ondanks hoge cijfers en speedtest toch een hoop lagg en ellende op de ps5, ondanks bekabeld. Odido doet zijn best door een monteur te sturen en alles te vervangen, maar wederom voor dezelfde router, met als gevolg dezelfde problemen.

Is het mogelijk om een andere router te verkrijgen?

 

AAn de community de vraag welke alternatieve router goed zou werken voor een gezin van 4 met zonen die gamen en veelvuldig op de wifi zitten.


tsja, als je sportief wilt rijden, moet je geen middle off the road auto gebruiken. voor normaal gebruik werkt de zyxel prima, maar wil je meer, dan moet je op onderzoek. tweakers is dan een aardige bron. mijn keus is op Ubiquitib gevallen, prijzig, maar gewoon omdat het kan. geen gedoe met 2.4/5GHz wifi, geen pingspikes en volledig beheersbaar. en zo zijn er tal van merken die sportief rijden mogelijk maken 😉


Ik heb de Asus AX86U pro gekocht.

Ps5 werkt goed nu op wifi met 400+mb.

Solide games zonder lag. Het kost wat, maar dan heb ik ook het gezeik niet meer. Nu even kijken welke apparaten ik kan kopen voor een mesh netwerk want boven is het internet nog ruk.


Ik was te vroeg blij. Kennelijk was het een goede avond want het is ook de enige geweest. Nu weer continu haperingen tijdens het gamen. Ik word er een beetje moedeloos van.

 

 


Ik heb sinds de overstap naar Odido ook problemen. Hiervoor had ik glasvezel van een andere aanbieder en nooit problemen. Nu bufferen YouTube, Netflix en andere streaming diensten regelmatig. De laatste maanden zijn FPS ook vaak niet meer te doen.

Met speedtest heb ik naar Odido een 2ms ping en down en up 939 en 938 Mbps, maar blijkbaar werkt de boel toch niet optimaal.

Ik gebruik dezelfde hardware als bij de vorige provider. Edgerouter 6P met Unifi-switches en alles is bedraad.


Ik heb sinds de overstap naar Odido ook problemen. Hiervoor had ik glasvezel van een andere aanbieder en nooit problemen. Nu bufferen YouTube, Netflix en andere streaming diensten regelmatig. De laatste maanden zijn FPS ook vaak niet meer te doen.

Met speedtest heb ik naar Odido een 2ms ping en down en up 939 en 938 Mbps, maar blijkbaar werkt de boel toch niet optimaal.

Ik gebruik dezelfde hardware als bij de vorige provider. Edgerouter 6P met Unifi-switches en alles is bedraad.

I have had similar issues, this had a lot to do with the Amsterdam exchange and route flip flopping. Yet nothing is being done about it.


@Tommie van Odido @Jason van Odido

 

Goedemorgen heren,

 

Is er toevallig al iets van een algemene fix die bovenstaande problemen lijkt te verhelpen? Sinds 30/09 heb ik ook mijn ‘thuis internet’ van jullie en helaas is mijn internet nog nooit zo onstabiel geweest. Lagg spikes tot 800ms..

Vorige provider vrijwel geen problemen gehad met de helft van de snelheid die ik nu via jullie verkrijg.

Zoals hierboven ook al tal keer is vermeld lijkt het niet aan de snelheid te liggen maar vooral aan de stabiliteit van de Zyxel T-56, hoor graag even hoe of wat, lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat je zelf een goede/betere router moet aanschaffen om een beetje normaal te kunnen gamen..

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

Alex

 

 

 


Hey @AlexRemeeus, goed dat je dit aangeeft.

Zou je een aantal testen willen uitvoeren en aanleveren? Dan kan ik het voor je onderzoeken, alvast bedankt!

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 

 


Hi @Tommie van Odido 

 

Ik was al een beetje bang dat dit de vervolgstap zou worden..

Ik ben 1 2 3 niet in staat bovenstaande uit te voeren, 1. omdat ik de ballen verstand heb van ‘’ICT’’, 2; omdat het een probleem is wat al kennelijk maanden speelt en telkens dezelfde uitkomst heeft: geen oplossing.

 

Zie het niet zo zitten op tal testen uit te voeren en weken te wachten op saus, denk dat jullie genoeg data hebben om de conclusie te trekken dat de T56 (of firmware) niet functioneert naar behoren.

 

Heb een router geleend van een vriend en aangesloten op ethernet van de T56, als ik verbind met de betreffende router is mijn internet een stuk langzamer, maar in ieder geval zonder LAGG spikes.. Moet ik gaan investeren in een eigen router en snelheid inleveren? lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?

 

Hoor graag.

 


 

Hi @Tommie van Odido 

 

Ik was al een beetje bang dat dit de vervolgstap zou worden..

Ik ben 1 2 3 niet in staat bovenstaande uit te voeren, 1. omdat ik de ballen verstand heb van ‘’ICT’’, 2; omdat het een probleem is wat al kennelijk maanden speelt en telkens dezelfde uitkomst heeft: geen oplossing.

 

Zie het niet zo zitten op tal testen uit te voeren en weken te wachten op saus, denk dat jullie genoeg data hebben om de conclusie te trekken dat de T56 (of firmware) niet functioneert naar behoren.

 

Heb een router geleend van een vriend en aangesloten op ethernet van de T56, als ik verbind met de betreffende router is mijn internet een stuk langzamer, maar in ieder geval zonder LAGG spikes.. Moet ik gaan investeren in een eigen router en snelheid inleveren? lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?

 

Hoor graag.

 

Ik heb het na al die tijd ook nog steeds, al die stappen al 100x doorlopen. ICTer erbij gehaald, het ligt aan de router. Belachelijk die Zyxel routers..

Ik heb een soortgelijke "oplossing"

Mijn “oplossing” is het volgende:

Het vreemde is als ik bekabeld of Wifi internet via de Zyxel router gebruik heb ik lagspikes maar als ik een homeplug met wifi helemaal aan de andere kant van mijn huis gebruik en via dat wifi netwerk inlog dan heb ik een soort van stabiel internet met 50 mbps XD van de 1000 waarvoor ik betaal.

Echt toppers die Odido dat ze meedenken en je een betere router opsturen of niet? dat is pas klantgericht werken zonder extra kosten te maken voor de klant..
 

Even zonder dollen het is echt schandalig.. maar iedere mod hier weet prima dat het aan de router ligt maar hoogstwaarschijnlijk mogen ze niks voor ons betekenen vanaf hogere hand. Dus laten ze je stoeien met ping test etc. totdat je ophoudt met zeuren. Het heeft nog letterlijk voor niemand hier geholpen op dit forum.

 

mogelijk kan de rechtsbijstand wat betekenen misschien ga ik dat ook nog wel proberen aangezien ik betaal voor een product die je niet optimaal kan benutten.

 

Tip: screenshot je reacties ook voor je het weet is die weg :)


Hey @AlexRemeeus, goed dat je dit aangeeft.

Zou je een aantal testen willen uitvoeren en aanleveren? Dan kan ik het voor je onderzoeken, alvast bedankt!

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 

 

A winmtr would also be a good tool to use, not just normal traceroute. 


@Jason1990 @Tommie van Odido 

Thx voor de tip..! ;-)
 

Als je er over nadenkt is het echt te gek voor worden, inderdaad 100% de T56 die zorgt voor de instabiliteit, kan toch niet zo zijn dat ze het hier bij laten?

 

Ben nog geen week lid maar ben er nu al ontzettend klaar mee, en dan hoor ik ook nog eens 100x per dag reclame op de radio over hoe goed Odido wel niet is.

Wellicht een idee meer geld te investeren in het behouden van huidige klanten en leveren van goede kwaliteit ipv zo veel mogelijk klanten werven.

 

@Tommie van Odido weet dat jij er ook niet heel veel aan kan doen maar is er een oplossing in de nabije toekomst? heb geen zin om maanden te wachten op niks.

 

Dank.


Sinds het verwijderen van de t56 heb ik precies 2x een probleem gehad met internet. Ook daar moest ikzelf de oplossing voor vinden helaas. Aan dit forum en de moderators heb ik niets gehad. Zie ook mijn berichtgeving 8 maanden geleden op deze thread. Niet een vd moderators hebben een juiste reactie kunnen geven. De T56 is echt een bagger apparaat.

 

Mocht ik maandelijks een storing krijgen dan stap ik direct over. Ik overweeg nu nog Tisha van Lammeren een mail te sturen om te vragen hoe zij al de klachten denk op te lossen. 


Friendly reminder :-)

 

@Tommie van Odido 


Reageer