Skip to main content

Ik heb sinds afgelopen maandag glasvezel van Odido 1 gb. Bedraad kom ik down niet hoger dan 575 en up 938. Gisteren al even contact gehad met de klantenservice en verwezen mij hierheen. Via wifi direct naast het modem kom ik down uit op 230 en up op 163. Wat zou ik hier zelf aan kunnen doen? 

Hallo ​@Jacco v S 

Heb je de snelheid bekabeld getest met een laptop of pc rechtstreeks aangesloten op de router met de Ookla speedtest app?

Test ook eens met een andere laptop of pc of test in veilige modus om zo alle factoren die de snelheid beïnvloeden te minimaliseren.

Bekabeld met de laptop met de door Odido meegeleverde kabels. De ookla speedtest is toch degene die wordt aangeboden in mijn Odido? in dat geval ja

@Jacco v S 

De Ookla speedtest app is niet dezelfde als op de Odido website, download de desktop app in de store.

Kan je ook eens in veilige modus testen?

via andere laptop en via de speedtest app komen we er goed uit 950 d en 940 up. Echter via wifi op de snelle laptop kom ik d op 550 en u 403 uit. Dat is dan weer een beetje teleurstellend. Overigens moet ik even wat recht zetten. Ik ben op 04 aangesloten op Odido maar glasvezelkastje ging in alarm. Op 11-11 heeft Delta de juiste patch gedaan dat is dus de werkelijke aansluitdatum.

@Jacco v S 

Mogelijk beperkt bepaalde software de download op de eerste laptop, 550 Mbps is een uitstekend resultaat via WiFi.

Reageer