Skip to main content

Sinds we overgestapt zijn naar T-mobile hebben we last van uitvallend internet. 

T-mobile Helpdesk zegt dat back-office claimt dat er een bridge tap in onze internet aansluiting zit, en dat dat de oorzaak van ons regelmatig uitvallend internet is. We zijn inmiddels twee monteurs verder, die beiden hebben geconstateerd dat de kabel rechtstreeks -dus zonder bridge tap- op het zogenaamde IS/RA punt (de ouderwets 4-pins telefoon aansluiting) aangesloten zit. De kabel die rechtstreeks aangesloten zit op de verdeelkast verderop in de straat. Geen ander aansluitpunt in de meterkast dus.

 

Maar bij T-mobile meten ze een bridge tap, en zodra dat woord valt trekt KPN ook de handen ervan af. Een bridge-tap is het probleem van de klant. Ook een onzichtbare. Dus we kunnen of zelf een monteur inhuren die achter de (betonnen) muur, of onder de vloer de illustere bridge tap verwijdert, maar eigenlijk beter maar overstappen van provider. Aldus Jasmin van de helpdesk van T-mobile. 

 

Hiervoor trouwens met een ADSL verbinding van Tele-2 niet deze problemen gehad. 

 

Wie weet er raad..?

Plaats hier een foto van je ISRA + dsl kabel naar modem. Dan kan een moderator alsnog een KPN monteur aansturen om naar het probleem te kijken. 


Zie dat je de openingspost hebt aangepast. 

 

Dat lijkt inderdaad op een ISRA, die kabel die daar achter zit is dikker dan een normale binnengeleidingskabel. Van een bridge tap in-home lijkt dus geen sprake. Je zult waarschijnlijk tot begin volgende week moeten wachten op een reactie van een T-Mobile medewerker die dit voor je kan doorzetten naar KPN. Vul alvast je gegevens in je profiel in. Succes!


Dank voor de antwoorden.


Hoi @P.J., een bridge tap hoeft lang niet altijd in de huisbekabeling of interne aansluiting te zitten. Deze boosdoener kan op ieder moment, ongewenst tot uiting komen op een frustrerende manier waardoor je wegvallend Internet kunt ervaren en je om de haverklap het modem moet herstarten. Het komt vaak voor dat aansluitingen maanden- en soms zelfs jarenlang zonder grote obstakels prima gewerkt hebben en ineens beginnen te haperen. Ons technische team gaat dan op onderzoek uit en analyseert de informatie die zij opvragen uit een extern systeem dat in beheer is bij de netbeheerder. In sommige gevallen komt dan naar voren, na een nauwkeurig onderzoek en testen, dat er een bridge tap gevonden is. Dit wordt niet aangegeven om van het probleem af te zijn. Dit betekent natuurlijk niet dat alle testen feilloos zijn en er een 100% slagingspercentage is bij deze onderzoeken. Een verbinding kan zich zogezegd ook “gedragen als een bridge tap” terwijl er een ander euvel aan ten grondslag ligt. 

Wat ik overigens persoonlijk gemerkt heb, is het feit dat er hier en daar wel te makkelijk gedacht wordt over een bridge tap. Het kan een simpele kwestie zijn van “draadje loshalen, knoop eruit en klaar is Kees” maar wat gebeurt er dan wanneer de tap niet zichtbaar is? In zulke gevallen mogen we er zeker meer mee doen. Het nare bij een bridge tap blijft dat het een stukje verantwoordelijkheid, ook wel “klantdomein” genoemd, van de gebruiker zelf is. In weerwil van het feit dat ik deze bewoording - en met mij veel andere moderators en users - niet prettig vind, is het iets waar wij als provider geen aansprakelijkheid voor verantwoorden.

Dat gezegd hebbende, wil ik me vooral focussen op jouw specifieke situatie thuis: ik zie op de foto van het ISRA, een naar ik meen rode en blauwe kabel op de achtergrond, vlak voor de dikkere, gele kabel lopen. Waar gaan die kabels heen/ waarmee zijn die twee verbonden? Mag ik je verzoeken om nog één foto in dit topic te plaatsen? Graag de foto zodanig nemen dat het ISRA precies in het midden zit en vanaf de voorkant recht naar voren genomen is. Als je er dan ook nog voor zou kunnen zorgen dat het ISRA helemaal in beeld is, dan is het perfect! Zodra de foto hier geplaatst is, kan ik het doorgeven aan onze specialisten zodat een verder onderzoek mogelijk is. Zo te zien, is het namelijk inderdaad geen zichtbare bridge tap zoals @prodigy aangeeft.

Thanks voor je medewerking, we gaan hiermee aan de slag!

P.s. maak een foto zoals op dit plaatje te zien is:

 


Dank voor de reactie. Is deze foto duidelijk genoeg?

MVG.

Peter 


Hi @P.J., dank, dat is inderdaad een superduidelijke foto. Ik heb alvast een nieuwe opdracht uitgezet naar onze technische dienst maar ik vraag mij nog wel af, waar loopt die dikkere groene/gele kabel naar toe? Ik zie in de aantekeningen van de monteur dat er 2 hoofdaansluitingen zouden zitten wat eigenlijk erg ongebruikelijk is, er zit normaal gesproken maar 1 hoofdaansluiting per adres/huisnummer. Gaat deze kabel toevallig naar het andere aansluitpunt? Als dit een wandcontactdoos is dan zou dit de “ bridge tap”  kunnen zijn.


Hi @P.J., dank, dat is inderdaad een superduidelijke foto. Ik heb alvast een nieuwe opdracht uitgezet naar onze technische dienst maar ik vraag mij nog wel af, waar loopt die dikkere groene/gele kabel naar toe? Ik zie in de aantekeningen van de monteur dat er 2 hoofdaansluitingen zouden zitten wat eigenlijk erg ongebruikelijk is, er zit normaal gesproken maar 1 hoofdaansluiting per adres/huisnummer. Gaat deze kabel toevallig naar het andere aansluitpunt? Als dit een wandcontactdoos is dan zou dit de “ bridge tap”  kunnen zijn.

Hallo Brian,

De gele draad zit net als de twee andere draden los, loopt nergens heen.

De 2e aansluiting blijkt/bleek de aansluiting van de bovenburen te zijn, nadat de monteur hem losgehaald had zaten ze boven twee weken zonder internet. Dus de aansluiting op de foto is de enige aansluiting.

MVG.

Peter


Goedemorgen @P.J., bedankt voor je terugkoppeling. Ik voeg dit toe aan het uitstaande ticket dat Brian aangemaakt heeft, zo zijn onze techneuten precies op de hoogte van hoe de bekabeling loopt. 

We houden je op de hoogte wanneer er updates zijn!


Reageer