Skip to main content

Sinds eind september overgestapt en eigelijk geen goed internet gehad. Het is langzaam en valt regelmatig weg. Zowel bedraad als met de wifi. Wifi is helemaal dramatisch. Apps openen zich niet eens ook al sta ik naast de router. 

Hallo @Sod1982 

Ervaar je dit probleem ook als je alle bekabelde apparatuur verwijderd?

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset?

Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld?

Welke mediaconverter heb je verder?


@Waqqas 

Ervaar je dit probleem ook als je alle bekabelde apparatuur verwijderd? Ja, het ook dan langzaam. Zit nog geen 2 meter van de router af en apps openen zich nauwelijks. Ook wanneer er maar 1 iemand gebruik maakt van het internet

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset? Ja gedaan. Ook modem aan en uit router. Veranderd niks.

Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld? Het is de hele dag. Alleen overdag is er niet vaak iemand. Dus de irritatie is voornamelijk in de avond/nachts

Welke mediaconverter heb je verder? Ik heb ook devolo dlan 500. Maar ook als die niet is aangesloten dan blijven de problemen.


@Sod1982 

Heb je een DSL of glasvezelaansluiting? Bij glasvezel is de mexiaconverter het kastje op of naast het glasvezelaansluitpunt.

Kan je eens kijken hoe het gaat zonder dat de Devolo aangesloten is?


Glasvezel, er staat geen naam of iets op. Ik hem maar een foto toegevoegd. 
Ook zonder de Devolo blijft hetzelfde.

 


Hey ​@Sod1982, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je WAN en Device uptime te veel van elkaar verschillen. Het internet wordt ergens onderbroken en gok dat het komt door het ONT. Er zijn namelijk bekende problemen met deze Genexis ONT. Ik heb een ticket voor je ingeschoten, het kan zijn dat je op een lijst gezet wordt en het ONT vervangen wordt voor een Nokia ONT. Hopelijk kunnen ze het in ieder geval snel voor je oplossen. 


Bedankt heb inderdaad een mail ontvangen dat ze binnen 1 werkdag meer informatie zou ontvangen. Helaas nog niks gehoord. 


@Tommie van Odido Er is helaas vrij weinig gebeurd. Niemand gezien of gehoord. Alleen een mail dat zogenaamd iets opgelost zou zijn. Ondertussen valt het nog steeds uit. Bedraad en wifi. Moet via mijn mobiele hotspot werken om enigszins stabiel internet te hebben. Lijkt me toch niet de bedoeling. 


Hi ​@Sod1982, excuses! Ik denk dat er iets is misgegaan, want het ticket is uiteindelijk gesloten door geen reactie vanuit jouw kant. Ik vermoed alleen dat je ons verzoek nooit hebt gekregen en dat spijt mij. Uit het onderzoek bleek namelijk dat er externe apparatuur gemeten is op je lijn en er dus geen sprake is van een rechtstreekse verbinding die onze backoffice kan testen. Is het mogelijk dit alsnog te doen? Ik kan dan een nieuw onderzoek starten.

Weet dat ik je wel zojuist handmatig op de lijst heb gezet om je ONT te vervangen naar een Nokia. Hier zal je binnenkort, maar wel mogelijk na alle feestdagen, meer over horen!

Voor moderator: klant geplaatst op WBA ONT lijst.


Reageer