Skip to main content
Beantwoord

Odido en de ONT

  • 26 July 2024
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

Geachte,

 

Ik overweeg over te stappen van ISP X naar Odido.

Odido levert de ONT, en het zyxel modem.

 

Ik heb inmiddels begrepen dat een eigen apparaat aan de ONT koppelen mogelijk is.

Dit aparaat zou de TP-Link AX1100 zijn of de BE800(wifi7 met 10Gb WAN/LAN)

 

In een van deze aparaten dient de instelling VLAN 300 te worden geactiveerd.

 

Zou iemand de juiste instellingen/handelingen daarvoor willen posten?

 

9 reacties

@Darkman Hoi

Jou router moet aan de volgende eisen voldoen.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Darkman 

Of maak een screenshot van de pagina waarop je de VLAN instellingen moet toepassen zodat we mee kunnen kijken en dan weten we ook welke router je hebt genomen.

Bij Fritzbox gebruikte ik de setting van “T-Mobile Thuis” en klaar, kabeltje natuurlijk in de WAN connector. Ik heb nog een access point van ze in mesh mode staan en ik had geen zin in de instellingen [edit:of access point te wijzigen]. Officieel is het een DSL-modem, maar die doet het ook verdacht goed. Binnenkort eens kijken naar een Wifi 7 en de ONT eruit voor betere latency.

Reputatie 2

Bedankt allemaal

Hallo @Darkman 

Of maak een screenshot van de pagina waarop je de VLAN instellingen moet toepassen zodat we mee kunnen kijken en dan weten we ook welke router je hebt genomen.

 

Reputatie 2

@Darkman Hoi

Jou router moet aan de volgende eisen voldoen.

 

heb niet het idee dat ik dat heb.

Reputatie 2

Bij Fritzbox gebruikte ik de setting van “T-Mobile Thuis” en klaar, kabeltje natuurlijk in de WAN connector. Ik heb nog een access point van ze in mesh mode staan en ik had geen zin in de instellingen [edit:of access point te wijzigen]. Officieel is het een DSL-modem, maar die doet het ook verdacht goed. Binnenkort eens kijken naar een Wifi 7 en de ONT eruit voor betere latency.

Dit klinkt beter. Ik heb namelijk al een fritzbox, in eigen bezit wel te verstaan.

Reputatie 2

Bedankt allemaal

Hallo @Darkman 

Of maak een screenshot van de pagina waarop je de VLAN instellingen moet toepassen zodat we mee kunnen kijken en dan weten we ook welke router je hebt genomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Bedankt allemaal

Hallo @Darkman 

Of maak een screenshot van de pagina waarop je de VLAN instellingen moet toepassen zodat we mee kunnen kijken en dan weten we ook welke router je hebt genomen.

 

@Darkman 

Als je bij mode custom kiest dan zouden er meer VLAN instellingen moeten verschijnen.

Alle poorten kun je op internet zetten.

Vink IGMP proxy ook uit.

Reputatie 2

Bedankt allemaal

Hallo @Darkman 

Of maak een screenshot van de pagina waarop je de VLAN instellingen moet toepassen zodat we mee kunnen kijken en dan weten we ook welke router je hebt genomen.

 

@Darkman

Als je bij mode custom kiest dan zouden er meer VLAN instellingen moeten verschijnen.

Alle poorten kun je op internet zetten.

Vink IGMP proxy ook uit.

Bedankt tot zover.

Reageer