Nieuwe Zyxel t-50 modem start regelmatig opnieuw op
Goedendag!
Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2023!
Maar ik heb een probleem met mn nieuwe modem de Zyxel T-50.
Een maandje terug hebben jullie me de T50 toe gestuurd, omdat mijn oude niet meer aan de eisen voldeet die ik graag wilde hebben.
Dit was verder allemaal keurig en goed gegaan.
Nu heb ik dus vd week de nieuwe modem geinstalleerd.
Maar de modem start een paar x per dag opnieuw op.
Ik dacht eerst dat het alleen de wifi was, omdat die op mijn telefoon soms uit viel. Maar nu zit ik in de kamer, waar de modem staat. Mijn wifi van mijn telefoon valt weg, en ik kijk naar de modem, en die is zich dus opnieuw aan het opstarten.
Heb hierna verbinding gemaakt met de modem, en in de instellingen is dus te zien hoelang de modem online is. Die was dus net weer 5min online.
Dus 100% dat de modem opnieuw was opgestart.
Heb hard reset gedaan, alle kabels gecontroleerd, adapter die meegeleverd was uiteraard ook mee aangesloten. Maar niks helpt. Alle instellingen nagelopen, en die staan ook allemaal goed.
Kunnen jullie mij misschien helpen met dit probleem? Want ik kan niets vinden, wat dit zou kunnen veroorzaken.
Ik hoor het anders graag!
Alvast bedankt,
Alex de Gier
Bladzijde 1 / 4
Hoi @Blex,
Wat raar dat je aangeeft dat je nieuwe modem zichzelf regelmatig herstart. Heb je buiten je modem nog randapparatuur aangesloten? We horen het graag van je!
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
Om zeker te zijn van mijn aannames, heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat de uitvalmomenten ook slechts een paar minuten duren. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.
In jouw geval is de Philips Hue Hub in LAN2 de boosdoener. Wanneer je bovenstaande methode uitvoert, heb je straks weer een stabiel netwerk!
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
… heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. ... Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit ...
Hoe kan je een lease time error voorkomen? Mag bijv. het apparaat dat die error heeft veroorzaakt nooit meer aangeloten worden of …? En loskoppelen van dat apparaat alleen (dus zonder een reprovisie) lost het herstarten van de router niet op?
Mijn Zyxel herstart nl. ook om de 3-6 uur op. Na het resetten van de router en het loskoppelen van alle bedrade en draadloze apparaten (want die herkennen de standaard SSID niet), blijft de router zich zelf om de 3 tot 6 uur herstarten.
Hier is mijn bericht (lees ook mijn laatse bericht waar ik enkele aannames van het eerste bericht heb gecorrigeerd):
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
Om zeker te zijn van mijn aannames, heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat de uitvalmomenten ook slechts een paar minuten duren. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.
In jouw geval is de Philips Hue Hub in LAN2 de boosdoener. Wanneer je bovenstaande methode uitvoert, heb je straks weer een stabiel netwerk!
Top!!
Ik hoop dat het dat is dan!
Ik heb de HUE losgekoppeld, en hij is nu opnieuw aan het opstarten!
Dus je kan je reprovisie doen!
Wel raar dat zoiets als een Philips Hue Hub dit veroorzaakt.. Een hub van chinese rommel zou ik kunnen begrijpen, maar dit? Ach ja..
Groeten
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
Om zeker te zijn van mijn aannames, heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat de uitvalmomenten ook slechts een paar minuten duren. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.
In jouw geval is de Philips Hue Hub in LAN2 de boosdoener. Wanneer je bovenstaande methode uitvoert, heb je straks weer een stabiel netwerk!
Dag Jason!
Nou het heeft volgens mij niks geholpen.
Want ik had de Hue dus afgekoppeld.
Kom ik net beneden en zet de tv aan, zie in beeld dat het kastje van de tv opnieuw moet worden opgestart ivm de verbinding verbroken is geweest..
Kijk ik even in de router, zie ik staan uptime 3uur geleden..
Dus hij is dus vannacht weer uitgevallen..
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
… heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. ... Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit ...
Hoe kan je een lease time error voorkomen? Mag bijv. het apparaat dat die error heeft veroorzaakt nooit meer aangeloten worden of …? En loskoppelen van dat apparaat alleen (dus zonder een reprovisie) lost het herstarten van de router niet op?
Mijn Zyxel herstart nl. ook om de 3-6 uur op. Na het resetten van de router en het loskoppelen van alle bedrade en draadloze apparaten (want die herkennen de standaard SSID niet), blijft de router zich zelf om de 3 tot 6 uur herstarten.
Hier is mijn bericht (lees ook mijn laatse bericht waar ik enkele aannames van het eerste bericht heb gecorrigeerd):
Ik volg even hier ook het zelfde probleem.
Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳
… heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. ... Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit ...
Hoe kan je een lease time error voorkomen? Mag bijv. het apparaat dat die error heeft veroorzaakt nooit meer aangeloten worden of …? En loskoppelen van dat apparaat alleen (dus zonder een reprovisie) lost het herstarten van de router niet op?
Mijn Zyxel herstart nl. ook om de 3-6 uur op. Na het resetten van de router en het loskoppelen van alle bedrade en draadloze apparaten (want die herkennen de standaard SSID niet), blijft de router zich zelf om de 3 tot 6 uur herstarten.
Hier is mijn bericht (lees ook mijn laatse bericht waar ik enkele aannames van het eerste bericht heb gecorrigeerd):
Ik volg even hier ook het zelfde probleem.
Ben nu net thuis, even een toevoeging.
@Jason Ik heb op de Zyxel T50 nog een wifi modem zitten van Huawei. Die Hue Hub die het probleem veroorzaakte op de T50 had ik gisteravond nog aangesloten op de Huawei.
Nu was dus gisternacht weer de modem T50 uitgevallen.
Ik heb de Hue Hub vanmorgen dus losgekoppeld van alles. en nu bij thuiskomst, zie ik dat de modem het nog steeds doet.
Normaal was die anders allang een keer uitgevallen.. Dus misschien dat ik gisteravond zelf weer het probleem veroorzaakte..
Fingers crossed dat ie het nu blijft doen.. Maar dat betekent dus, dat ik nergens die Hue hub op kan aansluiten?? Of kan ik dit ergens wel instellen, dat het uiteindelijk wel blijft werken met aangesloten HUE HUB?
Hoor jammer genoeg niks meer van de moderator, over de reprovisie die uitgevoerd zou kunnen worden, of dan ook wat maar ook..
Hopelijk komt dit bericht wel aan bij de moderator..
Even op alles dus afwachten..
@Jason Dag Moderator.
Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?
Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.
Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)
Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.
Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.
En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.
En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan.
Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem.
Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten..
Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering. Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.
Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.
@Eric_1@BjornK78 Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?
@Jason Dag Moderator.
Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?
Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.
Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)
Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.
Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.
En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.
En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan.
Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem.
Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten..
Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering. Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.
Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.
@Eric_1@BjornK78 Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?
Gisteren nog niet aan toegekomen om alles los te koppelen en dan opnieuw op te starten.
Hoop vandaag optijd klaar te zijn zodat ik het kan proberen of het wat uitmaakt.
@Jason Dag Moderator.
Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?
Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.
Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)
Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.
Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.
En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.
En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan.
Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem.
Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten..
Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering. Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.
Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.
@Eric_1@BjornK78 Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?
Gisteren nog niet aan toegekomen om alles los te koppelen en dan opnieuw op te starten.
Hoop vandaag optijd klaar te zijn zodat ik het kan proberen of het wat uitmaakt.
Ik ga even een nieuwe topic aanmaken, want volgens mij kijkt geen 1 moderator meer mee naar dit veelste lang durend verhaal...
Hoi @Blex, bedankt voor de uitgebreide informatie die je in dit topic hebt neergezet, daar heb ik een hoop aan! Erg opmerkelijk dat het probleem zich zo voordoet. Fijn dat je een hoop combinaties van apparaten hebt geprobeerd, het liefst had ik gezien dat dit ook de oplossing zou zijn.
Omdat er een blijvende miscommunicatie op het modem lijkt te zijn en ik graag de impasse wil doorbreken stuur ik je een nieuw modem op. Ik merk wel dat ons distributiepartner een achterstand heeft opgebouwd tijdens de feestdagen, wij doen onze uiterste best om die snel bij je te krijgen.
Geef het gerust aan als het nieuwe modem niet de gewenste verandering heeft gebracht. Hoe dan ook moet en zal dit voor je rechtgezet worden!
@Cal Top!
Ja het probleem word steeds erger. Vanmiddag in een tijdsbestek van 3 uur, ben ik er 4x uitgegooid. Nu is die weer even een tijdje stabiel..
Hopelijk komt het goed met de andere modem.
Anders laat ik het wel weten!
Nogmaals dank!
@Cal Top!
Ja het probleem word steeds erger. Vanmiddag in een tijdsbestek van 3 uur, ben ik er 4x uitgegooid.
Ja, dat is bij mij ook zo. Het begon met een gemiddelde uptime van 6 uur (4 crashes per dag), nu crasht de router 1x per uur.
Hallo @Eric_1 ,
Is je nieuwe modem al binnen? Dat het wat langer duurt door de feestdagen is inderdaad heel vervelend, maar als je dan reageert in een topic. Maak het verhaal dan compleet door het hele verhaal te vertellen. Dat je inderdaad een zelfde soort probleem ervaart en dat je zit te wachten op een toegezegd nieuw modem. Is wel net zo netjes.
Hallo @Eric_1 ,
Maak het verhaal dan compleet door het hele verhaal te vertellen.
Mijn eigen topic is hier:
@Jason Dag Moderator.
Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?
Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.
Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)
Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.
Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.
En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.
En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan.
Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem.
Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten..
Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering. Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.
Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.
@Eric_1@BjornK78 Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?
Gisteren nog niet aan toegekomen om alles los te koppelen en dan opnieuw op te starten.
Hoop vandaag optijd klaar te zijn zodat ik het kan proberen of het wat uitmaakt.
Gisteravond bezig geweest nog niet opgelost helaas.
Merkte wel dat de 5G wifi het niet deed. Die had ik eerder uitgezet ivm wat problemen met verbinding maken met smart 2.4 artikelen.
Maar dat is gelukt om weer werkend te krijgen.
Kreeg wel een aantal keer een melding dat gegevens niet kon opslaan of niet bereikbaar waren.
Ben vandaag al de hele dag van huis dus geen idee nog wat er vandaag gebeurd is. Zal vanavond eens kijken.
@Jason Ik heb exact hetzelfde issue met mijn modem: start een paar keer per dag opnieuw op. Ook een Zyxel T-50. Ik heb echter niet zo'n Philips Hub ding die ik uit kan pluggen. Zal het in mijn geval dan ook komen door zo'n IP-lease fout?
Hey @johnie102, goed dat je dit probleem weer aanwakkert. Ik heb ook even je verbinding uitgelezen. Hier zie ik ook een lease time error verschijnen op LAN-1 onder de naam DESKTOP-472BIPJ. Zou je voor mij al je apparaten kunnen loskoppelen en het modem opnieuw willen opstarten. Vervolgens mij een seintje geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.
@Tommie Hoi, ik heb net alles uitgezet en opnieuw opgestart. Maar begrijp ik goed dat je dan wil dat ik geen apparaten er aan verbindt totdat je het hebt gereset?
@Tommie Hoi, ik heb net alles uitgezet en opnieuw opgestart. Maar begrijp ik goed dat je dan wil dat ik geen apparaten er aan verbindt totdat je het hebt gereset?
@iedereen die dit soort problemen heeft. Kun je na het uitvallen van het netwerk eens kijken wat de router meldt als uptime als je daarop inlogt (of gaat dat ook niet meer)? Als er interne of externe DNS problemen zijn dan zou de uptime moeten doorlopen. Zo niet dan is de modem spontaan ge-reboot.
@louisL Het is nu 11 uur sochtends, en de uptime die vermeld wordt door de router is 7 uur. Dus de router heeft zichzelf gereboot tijdens de nacht.
@johnie102 Ik zie dat de wegval in jouw verbinding nog steeds voorkomt. Zou je willen kijken of de bekabeling goed zit? De DSL kabel moet goed zitten van het ISRA-punt naar de DSL poort op het modem. Zou je beide kanten willen aandrukken en eventueel willen testen met een andere kabel als je deze hebt? Dan weten we zeker of het wellicht aan de kabel ligt. Wat ook nog zou willen werken is een fabrieksreset. Zou je deze willen uitvoeren, mocht je geen verbetering merken? Ik ben benieuwd!
@johnie102 Ik zie dat de wegval in jouw verbinding nog steeds voorkomt. Zou je willen kijken of de bekabeling goed zit? De DSL kabel moet goed zitten van het ISRA-punt naar de DSL poort op het modem. Zou je beide kanten willen aandrukken en eventueel willen testen met een andere kabel als je deze hebt? Dan weten we zeker of het wellicht aan de kabel ligt. Wat ook nog zou willen werken is een fabrieksreset. Zou je deze willen uitvoeren, mocht je geen verbetering merken? Ik ben benieuwd!
@Demi als de uptime weer opnieuw begint te tellen is een DSL probleem niet waarschijnlijk: de modem start opnieuw op. Dat geeft ook een DSL down, maar dat lijkt meer een gevolg van de reboot dan de oorzaak. Misschien een nieuw modem sturen?
Ik heb de kabels vervangen, maar de router herstart nog steeds opnieuw op. Fabrieksreset lijkt me niet dat het belangrijk is, aangezien ik de router pas twee maanden heb, en geen instellingen er aan verandert heb.
Goedemorgen @johnie102, in de lijnmeting kan ik in de DHCP-logging zien dat het modem inderdaad zelf de reboot veroorzaakt heeft. Dit komt doordat het modem niet herkend wordt en de server deze als “unknown device” kenmerkt. Ik ga op aanraden van onze expert een modemwissel uitvoeren. Je ontvangt het vervangende modem binnen vier werkdagen. Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de leverancier aangeboden wordt, ontvang je een track&trace-code waarmee je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten kunt houden. Zodra de vervanging aangesloten is, kun je de huidige T50 retourneren via de retour-instructie in de bijgaande e-mail die je straks ontvangt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.