waneer ik een rj45 (M naar M) kabel in de converter en de router (zyxel t-54) ik krijg internet maar waneer ik die zelfde rj45 kabel in de intel i350t2v2 of de realtek enternet adapter doet krijg ik niets (ook met andere computers)
Deze YT maakt het aan op de LAN interface als parent, maar jij moet het doen voor de WAN als parent.
De interface vtnetx, is bij jouw waarschijnlijk iets van igb of igc of anders.
Merk dat je deze STAP BY STAP links laat liggen?
Controleer eens of je de VLAN op die manier aanmaakt op de parent, en of je dan de assignment van die VLAN koppelt aan je WAN!
ik heb alle stappen al gevolged maar de probleem blijvt door gaan ik ga de nieuwe drivers instaleeren
ik heb een SRC folder van de intel wat moet ik deon ik heb freebsd gekoozen
Als je OPNSense installeert, dan wordt je netwerkkaart herkent. Dat zien we in je dashboard, dus welke drivers wil je er extra opzetten dan?
Die WAN setting, daar ga je mank, we hebben nog steeds nier het volle plaatje.
VLAN plaatje zoals ik weergeef !!!!
Assignment zoals ik weergeeft !!!!
We willen dit zien, want we blijven nu rondje draaien.
We proberen je, ook al ben je een dappere 12 jarige, te helpen. Maar dan moet je ons wel was GUI dingen laten zien, zodat wij ICT-ers ook ergens een comment op kunnen geven.
Maar het was al eerder benoemd … is deze materie nog net niet iets te hoog gegrepen?
Waarom zeg ik dat, want als je een WAN DHCP krijgt, dan komt de firewall settings nog om de hoek kijken … wil je zeker niet ontmoedigen, maar netwerken leer je niet even .. er zijn teveel dingen en ik mis een beetje de ‘basis’ bij je.
gewoon van intel
ik heb de intel i350 t2v2
en opnsense is freebsd
Als je OPNSense installeert, dan wordt je netwerkkaart herkent. Dat zien we in je dashboard, dus welke drivers wil je er extra opzetten dan?
Die WAN setting, daar ga je mank, we hebben nog steeds nier het volle plaatje.
VLAN plaatje zoals ik weergeef !!!!
Assignment zoals ik weergeeft !!!!
We willen dit zien, want we blijven nu rondje draaien.
We proberen je, ook al ben je een dappere 12 jarige, te helpen. Maar dan moet je ons wel was GUI dingen laten zien, zodat wij ICT-ers ook ergens een comment op kunnen geven.
Maar het was al eerder benoemd … is deze materie nog net niet iets te hoog gegrepen?
Waarom zeg ik dat, want als je een WAN DHCP krijgt, dan komt de firewall settings nog om de hoek kijken … wil je zeker niet ontmoedigen, maar netwerken leer je niet even .. er zijn teveel dingen en ik mis een beetje de ‘basis’ bij je.
Kijk even een paar posts terug. De WAN werkt inmiddels en er is een externe ip. (Ik heb extra moeten verwijzen naar die Assigments maar dat staat nu goed).
Er is alleen packetloss wat aan veel andere dingen kan liggen (zoals de package shaping in de opnsense firewall).
dus wat moet ik doen
Bedankt voor het melden @rvk01 , er zijn zoveel entries en plaatjes … maar kijk terug .. zie een 188 voorbij komen in een GUI plaatje .. en mijn mailbox ontplofte ook bijna
Die test kan je eens doen met de Zyxel, maar daarna met je OPNSense setup.
Hou er wel rekening mee als je dit op de OPNSense doet, dingen in de cache komen en wil je een eerlijk test dan moet je die opschonen.
EDIT: mijn Bufferbloat met traffic shaping
met de zyxel is het 0% package loss
en opnsense is 10%
hoe kan ik dit oplossen
Heb ik al twee keer gepost. In ieder geval wat je moet doen in opnsense als mogelijkheid. Dus lees even terug (ga het niet herhalen).
het lijkt erop dat the packge loss ingetje was fortnitese schuld niet mijne
maar is full gigabit plan een goede optie
maar is full gigabit plan een goede optie
Wat hoop je daarmee te winnen? Want dat is alleen de download/upload snelheid. Het doet niets voor je latency/ping.
ik weet maar ik wil meer snelheid maar ook als het mogelijk is kan een nog een poort internet krijgen
ik weet maar ik wil meer snelheid maar ook als het mogelijk is kan een nog een poort internet krijgen
Kijk dan ook even wat je nu hebt. Want als jij nu alleen maar 135/138 haalt dan lijkt het mij niet dat je 100/100 abo hebt maar al minimaal 400/400. En als je dan met je apparatuur alleen maar 135/138 haalt dan kun je wel upgraden naar gigabit maar zal die 135/138 niet hoger worden (omdat er ergens een beperkende factor in je eigen netwerk zit).
Of iemand moet kunnen bevestigen dat je met een 100/100 abo wel deze snelheden kunt bereiken.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.