Skip to main content

waneer ik een rj45 (M naar M)  kabel in de converter en de router (zyxel t-54) ik krijg internet maar waneer ik die zelfde rj45 kabel in de intel i350t2v2 of de realtek enternet adapter doet krijg ik niets (ook met andere computers)

conerter= CVT 3002 DR Universele glasvezel mediaconverter FTTH SC-UPC naar RJ45 (type PtP, AON) - FritzShop

Je krijgt dus geen ip adres op wan.

Heb je die stappen uitgevoerd bij Assigments?

Voor het toekennen van vlan02 aan je [wan] ?

bedoel je dit?

Nee, is dat onder Assigments?

wat???

ik begrijp dat niet helemaal kan je een format voor een erch slechte speling kind van 12

Mmm, het staat daar ook als voor een kind van 12. Alleen dan in het Engels.

Vandaar mijn vraag of je Engels kon lezen.

Je hebt al je VLAN (die heet nu vlan01).

Ga nu naar Interfaces > [wan]

Zet daar de IP op DHCP.

Ga daarna naar Assignments en kies achter [wan] je nieuw aangemaakte vlan01.

Klik op Save.

Nu zou je aan de WAN kant een extern IP van Odido moeten krijgen.

Lees bovenstaand nog eens goed.

heb ik gedaan

En nu staat daar wel een 188.x.x.x nummer. Dus nu heb je een extern ip op je opnsense box.

duuusss wat nu?

Nu kun je op je LAN netwerk kant apparaten aansluiten. Die krijgen dan een 192.168.1.x intern ip adres en hebben internet toegang. 

oke ik ga nu uitpobeeren

gelukt!!!

👍

nou hoe zet ik mijn zyxel t-54 op brige mode

of kan dat niet

Dat kan niet. Maar waarom???

Die zyxel heb je er nu toch helemaal tussenuit gehaald? En je zei dat ie instabiel is dus die wil je dan toch niet in je netwerk hebben (ook niet alleen als wifi punt).

het is tijdelijk m

maar wwaneer ik deze setup gebruikt de package drop is heel hoog is dit door inteli350t2v2 se offload

package loss is erg hoog

maar wwaneer ik deze setup gebruikt de package drop is heel hoog is dit door inteli350t2v2 se offload

Welke setup? Rechtstreeks van de ONT naar de OPNsense?

Dat kan ook aan andere dingen liggen. Netwerk kabel, slechte netwerkkaart etc

Kan dus ook zijn dat de zyxel prima was maar dat je probleem ergens anders ligt.

ik heb de pnsense setup gebruikt kabel in mijn pc ingedaan fortnite als test gedaan en ik zie dat “packege drop” is heel ereg hoog is dit omdat ikke moet de drivers update

Zie je met alleen de ONT + Zyxel (dus zonder opnsense) ook packetloss? Zoja, dan zou ik eerder gewoon kijken naar problemen met het netwerk. Met die normale test zou je met de Zyxel echt geen packetloss mogen hebben. 

het was met the zyxel niet maar wel met de opnsense moet ik de nieuwe intel drivers instaleeren

Ik denk niet dat het de drivers zijn (maar weet dat natuurlijk niet zeker). Er is veel te vinden over redenen voor packetloss met opnsense.

Zorg er in ieder geval voor dat traffic shaping uit staat in de OPNSense firewall (zoek zelf maar even waar).

Deze YT maakt het aan op de LAN interface als parent, maar jij moet het doen voor de WAN als parent.

De interface vtnetx, is bij jouw waarschijnlijk iets van igb of igc of anders.

Merk dat je deze STAP BY STAP links laat liggen?

Controleer eens of je de VLAN op die manier aanmaakt op de parent, en of je dan de assignment van die  VLAN koppelt aan je WAN!

EDIT: Ik ga er tussenuit …..

Reageer