-
-
heeft eerste post geplaatst
-
2 reacties
Vanuit mijn werk maken wij gebruik van VOIP-telefonie en komen telefoongesprekken binnen op mijn werklaptop. Helaas is het zo dat de Zyxel T50 dat niet altijd even leuk vindt.
Ben ik snel genoeg met opnemen, dan is er niks aan de hand. Duurt het wat langer of komt er een tweede gesprek binnen, dan vindt het modem dat hij moet gaan herstarten. Logging is compleet weg en kan ook dus ook niet zien, wat de oorzaak van het herstarten is.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Ter info:
1GB glasvezel up-and-down.
Zyxel T50-modem.
Modem is al gereset naar fabrieksinstellingen, maar biedt geen uitkomst.
Hi @MichelvanT, welkom op onze Community! Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gestart. Ik zie dat het ONT al meer dan 100 dagen online staat, zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo:
- Haal de stekker van het modem en ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Ook zie ik dat je een switch hebt aangesloten op het modem, ervaar je dit probleem ook zonder dat de switch op het modem is aangesloten? Hoor graag van je terug!
Bekijk origineel