Algemeen is het handig je router zelf het adres 192.168.x.1 toe te wijzen, je aangesloten apparaten kunnen dan 192.168.x.2 t/m 192.168.x.253 gebruiken. De laatste 2 adressen 254 en 255 zijn voor andere doeleinden.
Mijn advies is de router op adres 1 en de apparaten IP adressen toe laten wijzen via de DHCP server in de router, dan voorkom je problemen. Als je bepaalde apparaten vaste adressen wilt laten gebruiken stel dit dan op de router in en niet op het aangesloten apparaat, zo krijg je nooit IP adres conflicten.
Gebruik je het T-Mobile modem ook daadwerkelijk als DHCP server of heb je een ander device draaien wat als DHCP server dient?
Mocht je geen ander device hebben op 192.168.3.1, probeer dan eens je T-Mobile modem op dat adres te zetten en kijken of die wel pakt.
Sommige modems zijn voorgeprogrammeerd dat als ze het eerste device in het netwerk zijn (aka: het modem) dat ze op .1 moeten staan ('t is immers geen enterprise grade hardware).
zo raar is het trouwens niet dat je een andere reeks gebruikt. Het geeft nou net dat eigen tintje aan je netwerk, al zal niet iedereen het zien 😉
Ik heb de Zyxel T56 modem/router bij mijn internet abonnement.
Omdat ik veel apparaten ca 18, in mijn netwek heb en waarvan ik de ip adressen in een vast toegewezen blok had staan, heb ik het modem omgenummerd naar 192.168.178.* subnet.
Ik heb die lijst met gereserveerde ip nummers ingevoerd en opgeslagen.
Heb de modems verwisseld, oud netwerk er uit en Odido er in.
Al mijn apparatuur werkte direct en draait zonder mankeren zoals het altijd ook met mijn vorige router bij de andere isp gedraaid heeft.
Nu komt er iets bijzonders.
Ik heb Veilig thuis besteld en dit blijkt niet op het Zyxel T56 modem te werken of kan in ieder geval niet geactiveerd worden.
Na enkele gesprekken met de HD en nadat deze het probleem naar second line heeft ge-escaleerd krijg ik een nieuw modem toegestuurd.
Ik zelf vermoed dat het niet functioneren van Thuis veilig online ook wel aan de software instellingen van het programma kan liggen omdat het eventueel niet zo robuust is om met een modem in een ander subnet om kan gaan.
We gaan het zien.
Ik ga mijn huidige T56 backuppen en de nieuwe restoren (als dat kan, anders wordt het een intikkertje)
Ben benieuwd of Thuis Veilig op het nieuwe modem wel goed gaat draaien.
Hi
Zou je ook nog onderstaande willen controleren of alles goed staat?
- De app is vindbaar in de Apple store of Google Play store onder de naam Thuis Veilig Online of is rechtstreeks hier te vinden. Je kan de Thuis Veilig Online app maar op één apparaat tegelijkertijd activeren en gebruiken. Wil je controleren of dit ook echt op maar 1 apparaat gebruikt wordt?
- Zorg ook dat je rechtstreeks verbonden bent met ons Zyxel modem. Gebruik je eigen wifi versterkers of routers? Zet deze dan even tijdelijk uit totdat de authenticatie afgerond is. Dit geldt ook voor VPN diensten en afgeschermde browsers zoals Apple Private Relay of Brave.
- Is jouw apparaat verbonden met het wifinetwerk van het door ons geleverde Zyxel modem?
- Is het besturingssysteem op jouw apparaat up-to-date? De Thuis Veilig Online beheerapp is geschikt voor Android versie 7.0 of hoger, iOS versie 14.0 of hoger, Windows en MacOS.
Ik ben benieuwd of het hierna wel werkt!
Beste Demi, dankjewel voor je uitleg.
Het probleem is niet opgelost omdat er met het nieuwe modem andere problemen in mijn thuisnetwerk met o.a. Voip door mij werden ervaren.
Ik heb besloten Het abonnement op Thuis veilg op te zeggen en mijn verbinding zonder deze beveiliging te gebruiken. Het nieuwe modem stuur ik terug naar Odido.
Omdat ik de opvolging rond en met het probleem een rapportje aan het schrijven ben zou ik het op prijs stellen dat je me een prive bericht stuur met daarin een retour email adraes waar ik het stuk waarin ik mijn ervaring en motivatiie rond het probleem heb opgeschreven.
Met vriendelijke groet,
Ton
Hi
Als je het Thuis veilig voor me kan opzeggen/beëindigen zou je me erg helpen. Dankjewel.
Ik heb mijn bevindingen gedeeld met
Groetjes,
Ton.
In mijn abonnement is niets te zien van thuis veilig. ik kan niets selecteren.
Ik krijg al vanaf dag 1 van mijn bestelling en later abonnement altijd de de melding (als ik in mijn odido inlog) “er is iets fout gegaan, probeer later” Het bestellen van Thuis veilig was ook al problematisch is via de telefoon gelukt. maar pas de 3 poging lukte. Dat heb ik ook nog besproken op de open dag met mensen van Odido.
Ik zie het ook niet in mijn overzicht staan..
Dus als je het abonnement van Thuis veilig voor me er uit kan halen dan graag.
mvg, Ton
Hoi Nora, dit is wel een hele bijzondere. Krijg ik net een bericht van Klantenservice Odido dat de Yhuis veilig online app op mijn modem geinstalleerd is.
Ik pak de appop de telefoon er bij en Thuis veilig online werkt. Dat is wel een hele bijzondere.
Ok, top dat het nu werkt.
Dankjewel voor de eventuele interventie,
Met vriendelijke groet, Ton
Hey
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.