Op 1 maart rond 10:45u terwijl ik in een Teams meeting thuis werk… poef… weg internet.
Gauw hotspot opgezet en weer door. Straks maar bellen tijdens lunchtijd. Wachttijden tot en met dus dat werd 's avonds laat, nog steeds na 20 minuten wachten pas een operator aan de lijn.
Ergens wist ik direct dat mijn glasvezel kabel eruit was getrokken. Ze gingen de lijn doormeten, maar dat hield al snel op. Mijn melding werd doorgezet naar de technische dienst voor beoordeling of er een monteur langs zou moeten/mogen komen.
Vrijdag 5 maart maar weer gebeld: "ze zijn druk aan het meten, we hebben allemaal systemen om door te meten waar het probleem ligt". Wat moet ik daar nou mee? 4 of 5 dagen automatisch meten? Wat voor systeem is dat?
Maandag 8 maart weer gebeld. Dinsdag komt er iemand van Guidion langs. Die geeft direct aan dat hij ook niks kan doen ("bij een meting van -40 dan zou T-Mobile ook moeten weten dat de kabel eruit ligt” gaf hij aan → hebben ze daar nou een week lang voor moeten meten?!). Woensdag zouden ze de kabel er weer in stoppen (ja zo simpel is het). Monteur van Guidion vertelde me dat KPN onervaren en nieuwe mensen inzet die "gewoon” kabels eruit trekken waar data doorheen gaat. Dat kan toch niet?? Ik snap niet waarom dit zo lang moet duren en ook dat er zo slecht gecommuniceerd/teruggekoppeld wordt (niks namelijk).
Pffff… en nu is het woensdag 10 maart. Nog geen internet, want KPN had het te druk om mijn kabel er vandaag in te stoppen. Weet ik, omdat ik net weer even heb gebeld. Frustrerend op zijn zachts gezegd.
Iemand nog tips?!