Skip to main content

Ik heb 4 stuks Deco m5 waarvan 1 de Hoofd-AP bekabeld aan de Zyxel router via poort 1 de ander 3 Deco’s via wifi. Poort 2 van de hoofd-ap heb ik in een simpele switch zitten.  Nu wil ik de Zyxel router ertussen uit halen en de mediaconverter rechtstreeks op de hoofd-ap hangen via poort 1.

Wat moet ik nu instellen bij IPTV Vlan, hij vraagt dan de poort waarop iptv zit, maar ik heb geen poort meer over op deze hoofd-ap.

Wie kan en wil mij hierbij helpen?

Hallo @Bvheesch 

IPTV vlan kun je uitschakelen, schakel internet VLAN in, VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en klik op toepassen. Na het herstarten van de ONT moet internet werken.

De tv zal ook gewoon werken via een internet poort 

Moet ik dan de set-top box van Odido resetten? Want ik krijg geen beeld, ook niet na het uit en aanzetten van de box 

Hallo @Bvheesch 

IPTV vlan kun je uitschakelen, schakel internet VLAN in, VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en klik op toepassen. Na het herstarten van de ONT moet internet werken.

De tv zal ook gewoon werken via een internet poort 

Moet ik dan de Set-top Box resetten? Ik krijg namelijk geen beeld ook niet na het uit en aan zetten van de box

@Bvheesch 

Je hoeft de STB niet te resetten, waarop is de STB aangesloten?

Je kan eventueel een fabrieksreset van de TP-LINK Deco uitvoeren en opnieuw instellen.

@Bvheesch

Je hoeft de STB niet te resetten, waarop is de STB aangesloten?

Je kan eventueel een fabrieksreset van de TP-LINK Deco uitvoeren en opnieuw instellen.

Het is opgelost en alles werkt nu uiteindelijk goed. Dankje

Hallo, 

als een deco wil gebruiken i.p.v. de modem, kan ik dan nog steeds tv kijken via de app van Odido?

gr Michel 

Hallo @fritswillem 

Da kan, ook bekabeld tv kijken via het tv kastje is geen probleem.

Met dat kan bedoel je dat zonder tv kastje ik gewoon tv kan kijken via de app zonder dat de zyxel modem aangesloten is en dus puur via deco. Tv kastje heb ik niet.

gr Michel 

@fritswillem 

Klopt, je kan via de app kijken met alleen de Deco aangesloten.

Reageer