Skip to main content

We hebben vandaag sinds 15:45 geen internet en onze LOS lampje knippert rood. We hebben geen beschadiging met de glasvezel kabel. Is er een storing in de Utrecht omgeving?

Heb je de ONT (LOS lampje) al eens uit/aan gedaan?


Heb je de ONT (LOS lampje) al eens uit/aan gedaan?

Ja dat heb ik al gedaan maar nog steeds geen verbinding.


Hi @haybrian, goed dat je aan de bel trekt! Ik wilde meteen op onderzoek uit maar zie dat je inmiddels al contact hebt gehad via een andere weg. Na wat testen is er een onderzoek gestart bij onze technische dienst. Zij gaan druk voor je aan de slag. Hou er rekening mee dat het onderzoek mogelijk een paar werkdagen kan duren, het ligt eraan wat de technische dienst tegenkomt. Ik wilde je meteen voorzien van Unlimited Data op je mobiele abonnement maar zie dat je dat al hebt. Ik vraag je daarom om geduld, we lossen het echt zo snel mogelijk op. Weet dat we een vergoeding aanmaken voor deze periode zodra je weer online bent!


Hi @haybrian, goed dat je aan de bel trekt! Ik wilde meteen op onderzoek uit maar zie dat je inmiddels al contact hebt gehad via een andere weg. Na wat testen is er een onderzoek gestart bij onze technische dienst. Zij gaan druk voor je aan de slag. Hou er rekening mee dat het onderzoek mogelijk een paar werkdagen kan duren, het ligt eraan wat de technische dienst tegenkomt. Ik wilde je meteen voorzien van Unlimited Data op je mobiele abonnement maar zie dat je dat al hebt. Ik vraag je daarom om geduld, we lossen het echt zo snel mogelijk op. Weet dat we een vergoeding aanmaken voor deze periode zodra je weer online bent!

Bedankt voor je hulp Cheyenne. We spraken gisteren met een Guidion monteur maar hij zei dat onze apparaat en de kabels niets mee te maken hebben.

Wat nu zijn de volgende stappen na de resultaat van de bezoek van de monteur?


Hi @haybrian, ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat de Guidion monteur aan ons heeft doorgegeven dat het probleem buitenshuis zit. Wij zullen hier nu contact voor opnemen met de netwerkbeheerder, zodat zij kunnen onderzoeken waar het probleem precies zit en ze dit kunnen oplossen. Zodra we een update van de netwerkbeheerder hebben ontvangen, laten we dit gelijk aan je weten! 


Hi @Nora van Odido - Is er wat nieuws van de netwerkbeheerder over een oplossing? We zijn nu op de 4de dag zonder internet met geen begrijp over wat gebeurt.


Hoi @haybrian, heel graag had ik je al een update gegeven, alleen werkt de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber niet in het weekend. De Guidion monteur vermoed dat er ergens een kabelbreuk kan zijn. Als dat inderdaad het geval is zal er een specialistisch team aangestuurd moeten worden door de netwerkbeheerder en verwacht ik niet per se dat het deze week opgelost kan worden. Ik zal in ieder geval druk op de ketel zetten om snel met een update te komen voor het lopende onderzoek met de netwerkbeheerder naar de specifieke oorzaak.

Ik ga wederom navraag voor je doen, ik hoop dat er zo snel mogelijk een doorbraak voor je wordt bereikt!


Hi @Cal van Odido - Bedankt voor je update. We spraken met onze buren die Odido glasvezel ook gebruiken en ze hebben geen problemen, dus het lijkt alsof het specifiek voor ons huis is, maar de monteur zei dat de probleem niet binnen ons huis was. 


Bedankt voor de informatie @haybrian, dat waardeer ik altijd! Zelf verwacht ik ook niet dat een kabelbreuk bij jou het geval zal zijn, al kan het theoretisch gezien nog steeds omdat je een eigen glasvezellijn naar je huis hebt lopen. 

We zijn nu druk aan het sparren met de netwerkbeheerder om de speld in de hooiberg te vinden. Zodra we meer weten stellen we je snel op de hoogte, wij willen dit graag heel snel voor je oplossen!


@Cal van Odido Is er vandaag een update? Mijn vriendin heeft ook een mobiel abonnement met Odido en zou een unlimited upgrade graag willen want ik ga soms naar kantoor met mijn telefoon.
 

Hoe kunnen we dat doen terwijl we deze storing hebben?


@haybrian Ik heb gelijk een privébericht gestuurd met nog een code! 

 Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar ik kan nog geen update inzien. Wel zie ik dat de monteur de netwerkbeheerder heeft geïnformeerd om dit op te lossen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


Hallo @Teresa van Odido,

Bedankt voor je hulp.

Ik wil eerst zeggen dat ik weet dat jullie allemaal van support geen schuld hebben voor deze probleem en ik ben dankbaar voor je snel berichten. Maar het wordt belachelijk hoelang het duurt om iets van de netwerkbeheerder te horen. Het is nu 10 dagen zonder internet of TV meet geen echte informatie over waarom en we kunnen niets zelfs doen.

In de tussentijd hebben we een factuur ontvangen voor onze abonnement waardoor we geen internet of TV krijgen. 
 

Wat is de volgende stap van de netwerkbeheerder? Wanneer kunnen we iets verwachten?


Hi @haybrian, ik heb onze collega's van de technische dienst bericht hierover, echter zijn die morgen pas aanwezig. De aansturing moet via Guidion verlopen namelijk. Er is al aan Guidion verzocht om dit te doen maar ik heb niet de tools om dit te controleren. Hopelijk morgen meer informatie hierover. 


@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Cal van Odido @Nora van Odido 

Dag 13 met geen informatie over een oplossing of een afspraak met iemand van de netwerkbeheerder te maken. Is het nodig om contact direct op te nemen met de netwerkbeheerder om een afspraak te maken? Hoe zullen we deze sneller doen?


@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Cal van Odido @Nora van Odido 

Dag 13 met geen informatie over een oplossing of een afspraak met iemand van de netwerkbeheerder te maken. Is het nodig om contact direct op te nemen met de netwerkbeheerder om een afspraak te maken? Hoe zullen we deze sneller doen?

Ik heb net gebeld en spraak met iemand van support. Hij zegt dat er wat problemen waren met de oorspronkelijke aanvraag omdat de Guidion monteur heeft het niet gedaan. Ik vraagde hem om wat context te sturen naar ODF zodat het misschien niet meteen afgewezen wordt.


Bedankt voor de update @haybrian, ik zie inderdaad het ticket terug van de collega die je gesproken hebt. Hopelijk snel meer informatie en kan het eindelijk opgelost worden. 


Hallo @Tommie van Odido - Mogen we nog een code voor mijn partner voor onbeperkte internet? Ik heb ook vandaag mijn hele 20 GB gebruikt van mijn onbeperkte mobiel abonnement terwijl ik werkte. Ik werk heel veel met grote gegevens bestanden dus het ik gebruik vaak bijna de hele capaciteit voor een dag.

 

Wat kunnen we doen terwijl we geen antwoord van de netwerkbeheerder hebben en boven de limieten gaan?


Hey @haybrian, ik kan je op dit moment alleen voorzien van de vouchercodes. We hebben geen andere vorm om jullie te voorzien van internet. Ik heb je er een aantal opgestuurd en navraag gedaan over de status van het ticket.


Hallo,

Sinds woensdag 14 augustus geen internet meer. Het LOS lampje knippert rood.

Al twee keer is een Guidion monteur langs geweest, maar deze kunnen niets doen omdat ze niet het juiste pasje hebben. Ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd, tussen Odido, Guidion en Open Dutch Fiber.

Ik bel elke dag met Odido, het is ontzettend frustrerend.

 


Hey @kooknv, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat het ticket nog open staat. Ze gaan de wijkcentrale controleren op 08-09 in de avond. Hopelijk kom je dan online! 


Reageer