KPN graaft straat op, nu Odido/ODF verbinding verbroken

  • 24 May 2024
  • 22 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo, vanmorgen heeft KPN de straat voor ons huis uitgegraven om eigen glasvezel aan te leggen (niet naar ons huis). Nu hebben wij geen internet via onze Odido/Open Dutch Fiber verbinding.

De mediaconvertor knippert rood op LOS en niets op PON-lampjes. Hebben we een monteur nodig om te komen repareren?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Jeetje, goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik zie inderdaad dat er geen verbinding binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je gebruik maakt van een BEN of ODIDO simkaart kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Hiermee kun je een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je er gelijk 1 toe!

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Jeetje, goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik zie inderdaad dat er geen verbinding binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je gebruik maakt van een BEN of ODIDO simkaart kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Hiermee kun je een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je er gelijk 1 toe!

Jeetje, goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik zie inderdaad dat er geen verbinding binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je gebruik maakt van een BEN of ODIDO simkaart kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Hiermee kun je een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je er gelijk 1 toe!

 

Dank je wel Teresa! Ik heb de eerste beschikbare afspraak geboekt. Hopelijk kan dit zondag verholpen worden.

Jeetje, goed dat je dit gelijk aangeeft. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik zie inderdaad dat er geen verbinding binnenkomt. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Als je gebruik maakt van een BEN of ODIDO simkaart kan ik je gelijk een Unlimited voucher code sturen. Hiermee kun je een hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je er gelijk 1 toe!

 

Dank je wel Teresa! Ik heb de eerste beschikbare afspraak geboekt. Hopelijk kan dit zondag verholpen worden.

 

Hallo Teresa, de monteur kwam vandaag en bevestigde dat de kabel kapot is, maar zegt dat er nu iemand anders moet komen om de straat weer op te graven en te repareren. Kunt u een voucher sturen, dan kan mijn partner (die Ben heeft) deze gebruiken voor thuiswerken. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@amccready Dank je wel voor de update. Natuurlijk, ik stuur je gelijk een code toe! 😊

Begrijp ik hieruit goed dat jij zelf geen Odido of BEN simkaart hebt? In dat geval mag je er 1 van mij kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je de bon met mij deelt in dit topic, vergoed ik deze meteen voor je! 

@amccready Dank je wel voor de update. Natuurlijk, ik stuur je gelijk een code toe! 😊

Begrijp ik hieruit goed dat jij zelf geen Odido of BEN simkaart hebt? In dat geval mag je er 1 van mij kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je de bon met mij deelt in dit topic, vergoed ik deze meteen voor je! 

Dank je well Teresa. Ik heb Ben ook, maar ik kreeg al een voucher van een van je collega's toen ik op de chat vroeg naar de storing. Bedankt voor je snelle hulp.

Reputatie 7
Badge +3

@amccready Gelukkig! Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 😀

Hoi @Teresa van Odido - Is er al nieuws over de volgende afspraak met een monteur? En kunt u een nieuwe voucher opsturen? Het duurde maar één dag en we zijn thuiswerkers. Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket staat nog open @amccready, hopelijk wordt er spoedig contact opgenomen! 

Het ticket staat nog open @amccready, hopelijk wordt er spoedig contact opgenomen! 

Dank je wel Tommie. En kun je helpen aan een nieuwe vouchercode terwijl wij wachten?

Reputatie 7
Badge +9

Zeker @amccready, verstuurd in privéberichten! 

Zeker @amccready, verstuurd in privéberichten! 

@Tommie van Odido  Is er al nieuws over wanneer we een afspraak met een ingenieur krijgen?

Reputatie 7
Badge +9

Nog geen nieuwe update @amccready. Hopelijk krijgen we snel wat meer informatie! 

Nog geen nieuwe update @amccready. Hopelijk krijgen we snel wat meer informatie! 

Hi @Tommie van Odido of @Teresa van Odido - Nog steeds geen nieuws? Het is nu meer dan een week geleden dat de Guidon-monteur langskwam en we hebben nog steeds geen afspraak of contact over de reparatie van de glasvezel in de straat.

Reputatie 7
Badge +9

Nog geen nieuwe update @amccready, het ticket ligt nog bij de onderaannemer om verder opgepakt te worden! 

@Tommie from Odido deze situatie is gek. We wachten al ruim een ​​week zonder duidelijke updates over wanneer we weer internet zullen hebben. Nadat ik een van uw collega's aan de telefoon heb gesproken, denk ik dat het probleem bij Dutch Open Fiber ligt. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Dutch Fiber, maar zij hebben mij doorverwezen naar mijn internetprovider. Oddio moet dit escaleren. Ongeacht de samenwerking met de onderaannemer is het zeer slecht om geen updates of transparantie aan klanten te bieden. Hoe kunnen wij een klacht indienen? Ik werk vanuit huis en heb geen toegang tot een deel van mijn software via mijn telefoonhotspot, dus ik moet andere plannen maken. Ik weet zeker dat andere klanten in dezelfde situatie op internet vertrouwen. Ik zou het op prijs stellen als er duidelijkheid zou komen over wanneer een ingenieur langskomt om het probleem te repareren.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jonny_mt, welkom op onze Community!

Op dit moment ligt het bij de onderaannemer, meer dan dit kan ik ook niet inzien. Zij dienen het nu op te pakken en op te lossen. Er is nog geen nieuwe update hierover. Ik hoop oprecht dat ze het snel kunnen oplossen voor jullie. Weet dat we zoveel mogelijk snelheid proberen te creëren om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Hallo @Tommie van Odido @Teresa van OdidoIs het mogelijk om meer vouchers voor Ben-data te krijgen?  mijn 7-daagse versie loopt morgen af.  Mijn partner @amccreadyheeft er over 2 dagen ook nog een nodig als deze op is.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @jonny_mt, dit is zeker mogelijk! Ik stuur het in een privébericht. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Ishana van Odido we zijn nu 2 weken zonder internet.  Heeft u een update?  Kunt u mij ook vertellen hoe ik een klacht indien?  Omdat ik echt niet blij ben met hoe lang dit heeft geduurd.

Reputatie 7
Badge +9

We hebben een uur geleden nogmaals navraag gedaan bij de onderaannemer @jonny_mt. Hopelijk krijgen we spoedig antwoord terug! 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Ishana van Odido

Het is weer die tijd van de week. Mijn 7-daagse datavoucher verloopt morgen. Kun je er nog 2 sturen? 

Gisteren kwam iemand van Dutch Fiber naar buiten. Zij voerden echter dezelfde controles uit als de Oddido-ingenieur. Hij bevestigde dat de kabel ondergronds beschadigd was. Hij heeft het geëscaleerd naar een ander teamlid, die naar buiten zal komen en de stoep zal uitgraven. Hopelijk heb je een soortgelijke update van hen? We gaan bijna 3 weken zonder internet zitten.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je opnieuw vouchercodes toegestuurd @jonny_mt! Het enige wat ik kan zien is dat de monteur geconstateerd heeft dat er kabelschade is op een afstand van 17 meter. Dit zal gerepareerd moeten worden.

Reageer