Sinds een maand of 2 hebben we last van een uitvallende internetverbinding. De verbinding valt voor een aantal seconden weg, en maakt dan weer verbinding. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er een spike is in packetlosses waardoor ik verbinding verlies.
Het vreemde is dat mijn modem gewoon volledig up blijft, en daarom kon de klantenservice mij ook totaal niet helpen. Er is een monitoring uitgevoerd van 3 dagen, maar zoals ik zelf ook al had uitgelegd blijft het modem gewoon up dus het lijkt op afstand alsof deze gewoon stabiel is. Uiteindelijk wilde de helpdeskmedewerker mij een wifi versterker opsturen want dat zou het probleem oplossen… Dit was nadat ik meerdere malen gezegd had dat dit om een bekabelde verbinding gaat en een wifi versterker dus geen verschil zal maken.
Het probleem is op meerdere devices geconstateerd en op verschillende poorten van het modem. De verbinding is rechtstreeks naar de devices (dus geen switch of iets dergelijks).
Hier in huis word nogal veel gegamed, dus de frustratie is behoorlijk hoog als je constant uit je spel word gegooid..
Is het mogelijk dat er in detail kan worden gekeken naar mijn verbinding om te kijken waar deze onstabiliteit vandaan komt?