Beantwoord

ISRA punt probleem internet ?

  • 3 September 2020
  • 8 reacties
  • 470 Bekeken

Beste,

 

Ik heb al een week problemen met mijn internet verbinding.  Ongeveer 2 weken geleden was er een storing in de buurt en sinds dien heb ik problemen met mijn internet verbinding thuis. Ik heb je collega aan de telefoon gehad en het probleem uitgelegd die zouden het melden bij de technische dienst. Ik heb daarna via de mail te horen gekregen dat de oorzaak hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met mijn ISRA punt door een “brigde tap”. Mijn vraag is hoe kan ik een “bridge tap” hebben als mijn verbinding direct na de modem gaat ? ( Zie foto). Ik heb al een week geen internet en ik ben iemand die 5 dagen in de week thuis moet werken door het coronavirus. Ik heb al een afspraak staan bij Guidion die helaas pas over een week tijd heeft. 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

 

Alvast Bedankt !

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 September 2020, 20:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

als er een bridgetap zien moeten ze die buiten de woning zoeken. dat is geen bridgetap. wellicht dat ze de netbeheerder aan kunnen sturen voor herstel.

Reputatie 7
Badge +3

@Horseman3 

Het lijkt erop dat TMT servicedesk achter de vraag:

Heeft U DSL problemen === Geeft antwoord “U heeft last van een Bridge Tap in huis ”,sorry uw probleem.

Naar mijn bescheiden mening een zeer zorgelijke ontwikkeling als dat min of meer een “stop woord” begint te worden van TMT bij DSL snelheid/verbindings problemen.

Dat alles zeker hier, als de klant duidelijk aangeeft, dat hij sinds 2 weken plotseling problemen heeft na onderhoud in de wijk. 

Of hebben de “Bridge Tap” kabouters in zijn huis toegeslagen?

@Hidden.nld een plus opmerking 

Reputatie 7
Badge +4

@Pieter_B 

melding van bridgetap komt uit het kpn systeem daar kan T Mobile niets aan doen. kpn zegt bridgetap los het binnen huis op. T Mobile moet dan aantonen dat het niet zo is. dat doe je met een foto of door zelf een monteur langs te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

@Hidden.nld 

OFF TOPIC

Dus eigenlijk is het ‘kortzichtigheid’ van de KPN, die dus TM opzadelt met hun foutive bevindingen.

KPN weet ook denk ik wel dat heel veel huizen maar 1 aansluitpunt hebben, dus veelal geen ‘extra’ open lijn hebben in hun huis (op een paar uitzonderingen na).

Het rare is dat het forum begint over te stromen met die opmerking, waarbij ik toch het gevoel krijg dat KPN met opzet deze melding geeft om extra inkomsten te genereren. Blijft een bedrijf met aandeelhouders, die dol op winsten zijn, maar blijkbaar dat probeert te doen over de rug van derde partijen en die op kosten te jagen.

Heb zelf een tijdje voor KPN, toen nog PTT, gewerkt in de central, huis-, bedrijfs installatie (Vox 2100 systemen) en buitenwerk. Waren toen nog bedreven met de klant die problemen hadden, zeker als het ging om oplossen van aansluit problemen.

Vaak op lijnen gehangen met ‘doorspraak’ in hele wijken, waarbij je iedereen die aan het bellen was op 1 aderpaar kon beluisteren. Metingen gedaan om foutlocaties te vinden, waarbij je soms weer ergens in the middle of nowhere aanwijzingen stond te geven om een kabel las op te graven en te repareren.

Het rare is wel, dat ex klanten van TMT die overstappen naar die KPN, plotseling geen tot weinig problemen meer hebben (zie de meldingen hier). Dat terwijl ze op hetzelfde aderpaar zitten als voorheen, dus welk spel speelt de KPN precies is dan mijn vraag?

END OFF TOPIC

Voor nu is @Horseman3  met mijn bedenkingen niet geholpen, maar denk dat jou opmerking in dit geval de juiste is. De ‘eigenaar’ KPN moet dit probleem oppakken en oplossen, zeker gezien de foto die duidelijk laat zien dat er geen ‘loze’ kabel is aangesloten op het ISRA punt.

Reputatie 7
Badge +4

@Pieter_B De meeste storingen zijn man made. 

Tussen de klant en de daadwerkelijke apparatuur zitten vele tussenstations (kabel verdelers) deze worden bij elke aanvraag/overstap aangepast. als er een van deze punten niet goed is en een slechte verbinding heeft kan dat hinder veroorzaken. dit is niet opzettelijk natuurlijk maar wel vervelend. vroeger mocht je niet eens je eigen telefoon aansluiten en kwam de ptt bij je langs om de telefoon in de gang te plaatsen. en als de bewoner meerdere toestellen wou of een extra bel dan kwam er een doosje tussen wat we nu een bridgetap noemen. ook vergaande kabels waarbij het koper helemaal zwart geworden is speelt hierbij een rol. volgens een kon monteur die ik sprak zijn de meeste problemen op te lossen door het isra en de kruisdraden te vervangen. dan ga ik er voor het gemak van uit dat het modem ook direct op het isra staat aangesloten en er geen action kwaliteit kabel is gebruikt om het modem elders te plaatsen

@Hidden.nld

OFF TOPIC

Dus eigenlijk is het ‘kortzichtigheid’ van de KPN, die dus TM opzadelt met hun foutive bevindingen.

KPN weet ook denk ik wel dat heel veel huizen maar 1 aansluitpunt hebben, dus veelal geen ‘extra’ open lijn hebben in hun huis (op een paar uitzonderingen na).

Het rare is dat het forum begint over te stromen met die opmerking, waarbij ik toch het gevoel krijg dat KPN met opzet deze melding geeft om extra inkomsten te genereren. Blijft een bedrijf met aandeelhouders, die dol op winsten zijn, maar blijkbaar dat probeert te doen over de rug van derde partijen en die op kosten te jagen.

Heb zelf een tijdje voor KPN, toen nog PTT, gewerkt in de central, huis-, bedrijfs installatie (Vox 2100 systemen) en buitenwerk. Waren toen nog bedreven met de klant die problemen hadden, zeker als het ging om oplossen van aansluit problemen.

Vaak op lijnen gehangen met ‘doorspraak’ in hele wijken, waarbij je iedereen die aan het bellen was op 1 aderpaar kon beluisteren. Metingen gedaan om foutlocaties te vinden, waarbij je soms weer ergens in the middle of nowhere aanwijzingen stond te geven om een kabel las op te graven en te repareren.

Het rare is wel, dat ex klanten van TMT die overstappen naar die KPN, plotseling geen tot weinig problemen meer hebben (zie de meldingen hier). Dat terwijl ze op hetzelfde aderpaar zitten als voorheen, dus welk spel speelt de KPN precies is dan mijn vraag?

END OFF TOPIC

Voor nu is @Horseman3  met mijn bedenkingen niet geholpen, maar denk dat jou opmerking in dit geval de juiste is. De ‘eigenaar’ KPN moet dit probleem oppakken en oplossen, zeker gezien de foto die duidelijk laat zien dat er geen ‘loze’ kabel is aangesloten op het ISRA punt.

 

KPN als provider heeft met die zelfde meldingen te maken en stuurt dan direct hun eigen monteur naar de klant toe, voor eigen rekening, zijn tenslotte hun eigen monteurs. 

T-Mobile doet hier op het forum overkomen alsof ze geen monteur kunnen/mogen sturen vanwege de ‘bridge tap’ melding, maar dat betwijfel ik. Denk dat het zoals wel vaker, een centen kwestie is. Vraagt T-Mobile een KPN monteur aan en het blijkt aan de binnen bekabeling te liggen, dan stuurt KPN een fikse rekening voor een onterechte aansturing. T-Mobile kiest er dan voor om toch maar eerst de klant naar het probleem te laten kijken en foto's te maken. (en bij twijfel isra’s open breken...)

Geen idee of dit issue ook zo speelde tijdens de Vodafone periode, maar bij alle andere providers is een bridge tap melding nooit echt een punt geweest, die stuurden gewoon hun zzp monteur er op af en als die het niet op kon lossen alsnog de KPN monteur. T-Mobile is nu de enige provider die hier echt op elke cent zit te beknibbelen. Wat logisch is wanneer je dumpprijzen hanteert voor je abonnementen.

Bedankt voor de antwoorden !. Ik hoop dat t-mobile mij verder kan helpen om een melding te maken bij de netbeheerder (KPN)…. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Horseman3 en @allemaal, ik ga jouw foto bijvoegen aan een ticket dat ik uit ga zetten aan de technische wizards. In dit ticket zal ik verzoeken om het terug te koppelen aan de netbeheerder (KPN NetwerkNL) en er werk van te maken. Hier kan ik geen beloftes in maken, maar afgaand op het ISRA dat hier te zien is, concludeer ik dat er geen afsplitsing met extra kabel is. 

Overigens kan het natuurlijk wel zo zijn dat de afsplitsing in het ISRA zit en dat het witte KPN doosje eerst opengemaakt zal moeten worden. Ik ga mijn uiterste best doen! 

Reageer