Ik heb een 1Gb glasvezel aansluiting en abonnement maar hoe ik ook meet ik kom nooit boven de 100mb uit. Nu heb ik niet het modem van Odido in gebruik maar een fritz!box. Heeft altijd goed gewerkt maar het me de laatste dagen op dat het niet klopt. Ik heb aansluitpunt gereboot, fritzbox, alle switches maar snelheid komt niet boven de 100Mb. Doe ik iets fout of is er iets met mijn aansluiting aan de hand?
hoi
Het is zeker handig om eerst de Zyxel aan te sluiten. Dan is er ook support mogelijk van Odido.
Mijn eerste gedachte is wel dat de kabel tussen ONT en de router maximaal op 100 Mbit is komen te staan. Vervang die ook eens.
Ik ga vanavond de Zyxel aansluiten. Mocht deze hetzelfde doen is er iets met de lijn en kan ik met Odido overleggen wat er aan de hand. Kan ik ook gelijk een issue indienen bij ave.de omdat de laatste update blijkbaar dit probleem veroorzaakt.
Bedankt allen voor de tips. Wordt vervolgd
Hallo
Kan je de instructies in dit topic proberen en zoals Eric aangeeft de kabel tussen mediaconverter en router eens vervangen?
Allen,
nog voordat ik da Zyxel geinstalleerd heb, heb ik weer een meeting gedaan en het lijkt weer sneller te zijn. Geen idee wat er aan de hand is maar het probleem lijkt ‘opgelost’. Nog steeds niet op 1Gb.
Ik ga nog wel de Zyxel testen. Voor nu lijkt de druk eraf.
Bedankt allen voor de tips en opmerkingen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.