Skip to main content

Sinds enige tijd klant van Odido, voorheen ziggo zonder problemen. Vanaf het begin al problemen met wegvallend internet zowel bedraad als draadloos. T56 modem en 2 wifi punten. Meermaals contact gehad waarna de lijn zou zijn doorgemeten en er iets te zien was. De modem is toen vervangen. Met als reactie monteur: de lampjes knipperen nu minder snel dus het is opgelost. Nou helaas, de lampjes knipperen minder omdat er als je een nieuwe modem installeert er niks verbonden is met wifi.

Het probleem van wegvallende internet is niet verholpen. Ik opnieuw contact gehad telefonisch en de persoon heeft de nieuwe modem gereset, ondanks dat er niks is aangepast. Toen ik mijn twijfels uitte of dit wat zou doen werd er doodleuk gereageerd dat hij al veel meer had gedaan dan zijn collega's zouden doen. En je raad het wel, de reset heeft niks gedaan. Ik moest maar gewoon hetzelfde nummer weer bellen als er weer iets was.

Zowel bedraad als draadloos valt de verbinding meerdere keren per dag uit of is de gevoelsmatige ping erg hoog. Deze herstelt dan weer vanzelf. Met de snelheid is overigens niks mis. Zoals ik aanvankelijk had aangegeven valt mij op dat het internet lampje op de modem wel veel knippert, en soms gewoon uitgaat (dan is er ook geen bedraad of draadloos internet).

Ik ben hier ondertussen wel klaar mee en zou graag hebben dat dit fatsoenlijk wordt opgelost. Kan dit niet liggen aan dat kastje tussen de modem en glasvezelkabel of nog verderop?

Ik hoor graag van jullie!

Hi ​@KoenV95, van harte welkom hier op de community! Ik help je graag verder. Ik heb meteen je verbinding uitgelezen, maar ik zie geen uitval terug in de verbinding. Ook de demping op het kastje tussen met modem en het glasvezelaansluitpunt (ONT) is in orde.

Ook het modem is sinds de laatste herstart 10 dagen geleden niet weggevallen. Het lijkt er dan ook op dat de binnenkomende verbinding wel in orde is, maar dat het na het modem fout gaat. Kan het overigens zo zijn, dat de snelheid op een gegeven moment zo erg dropt, dat het lijkt alsof de verbinding wegvalt? Zou je anders eens voor de zekerheid een bekabelde speedtest en een tracert willen uitvoeren op een moment dat je dit weer ervaart? Dan kunnen we dit dieper uitzoeken voor in ieder geval de bekabelde verbinding. 

Voor wifi kan het aan verschillende omgevingsfactoren liggen. Ook zie ik op een enkel apparaat op de wifi een IP-lease error. Dit lijkt een TP-link apparaat te zijn, te zien aan het MAC-adres. Dit apparaat resetten lost vaak het IP-lease probleem op. Verder ben ik ook benieuwd hoe de wifi werkt als je de TP-link afkoppelt. Dan kunnen we uitsluiten dat het wifiprobleem hierdoor veroorzaakt wordt. 

Ik zie graag je reactie tegemoet!

Hallo Demi,

Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat de ONT goed werkt. Ik heb geen TP-Link apparaten..? Wij hebben aangesloten; google tv bekabeld, synology nas bekabeld, tadp thermostaat bekabeld, een Android en iphone op wifi, lenovo en deplay tablet op wifi, desktop op wifi, een steam deck en andere handheld op wifi, ring deurbel op wifi en nog twee slimme stopcontacten op wifi. En dan nog de 2 wifi punten van jullie.

De onderbrekingen zijn vaak, maar geen minuten, meestal na enkele tot tientallen seconden is er weer verbinding. Het valt dan op dat gelijktijdig de telefoon niks kan laden, de tablet niks kan laden en de bekabelde google tv niks kan laden.

Kan je daar iets mee?

Hallo Demi,

Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat de ONT goed werkt. Ik heb geen TP-Link apparaten..? Wij hebben aangesloten; google tv bekabeld, synology nas bekabeld, tadp thermostaat bekabeld, een Android en iphone op wifi, lenovo en deplay tablet op wifi, desktop op wifi, een steam deck en andere handheld op wifi, ring deurbel op wifi en nog twee slimme stopcontacten op wifi. En dan nog de 2 wifi punten van jullie.

De onderbrekingen zijn vaak, maar geen minuten, meestal na enkele tot tientallen seconden is er weer verbinding. Het valt dan op dat gelijktijdig de telefoon niks kan laden, de tablet niks kan laden en de bekabelde google tv niks kan laden.

Kan je daar iets mee?

En nog een google nest hub en nest mini.

Toevallig nu net echt weer uitval van de wifi, omstreeks 20:22.

Hi ​@KoenV95, dank voor de aanvulling. Genoeg punten waar het toch mogelijk mis kan lopen, want wij zien aan deze kant geen uitval terug. Zou je zoals gevraagd door Demi toch de bekabelde speedtest en tracert willen sturen? Dank!

Hallo Cheyenne en Demi, 

Ik heb geen mogelijkheid om een bekabelde speedtest te doen en wat/hoe is en moet die tracer? Het wifi ligt weer op z'n gat. Ik moet tegenwoordig meermaals per dag de router opnieuw opstarten om hopelijk het wifi te behouden. 

Het wifi netwerk is wel zichtbaar, maar niks kan ermee verbinden. Dit valt ook willekeurig uit en herstelt nooit uit zichzelf. Ik had al reeds de google tv enkel op de kabel gezet en de nas uitgeschakeld zonder verschil. Nu valt het ook uit met maar minimaal verbonden devices; 2 stopcontacten, deurbel, onze cameras, twee google nest devices en mijn telefoon. Alles werkte gewoon van tevoren.

Hoi ​@KoenV95, ik denk graag mee! Heb je geen kabel of geen laptop waarmee je de bekabelde speedtest zou kunnen doen? Ik zou namelijk een kabel kunnen opsturen! Misschien is het ook mogelijk om een laptop van iemand te lenen? Ik hoor het graag. Groetjes, Ishana

Reageer