[Info] SMTP poort 25

  • 27 September 2021
  • 150 reacties
  • 8859 Bekeken


Toon eerste reactie

150 reacties

Reputatie 1

Hoi @jordo , er zijn twee oplossingen geboden in dit topic.

1) Gebruik van poort 25 op smtp.t-mobilethuis.nl is mogelijk. Dit blijft zo. Onversleuteld geldt hierbij een maximum van 25 mails per mailserver per dag.

2) gebruik van mailgun.com. Die staat gratis 1250 berichten per maand toe.

 

Hallo @eric ,

Bedankt voor je antwoord!

Een oplossing zonder relay is dus niet meer mogelijk? Vervelend dat we dan altijd afhankelijk zijn van andere mailservers om onze mail te sturen. 

Juist om dat te voorkomen heb ik een eigen mailserver opgezet…

 

Groeten,

Jordo

Reputatie 7
Badge +4

@CescoAiel, vooropgesteld wil ik benadrukken dat T-Mobile geen enkele affiliatie heeft met mailgun en hierom verwijs ik je ook graag naar de alternatieven: eerste de beste vergelijkingssite. Wijzigingen voorbehouden: meer informatie specifiek over de tot 1000 mails gratis service van mailgun vind je hier: Pay-As-You-Go Flex plan.

Hopelijk heb ik je hiermee uit de voeten geholpen!

Reputatie 2

@CescoAiel, vooropgesteld wil ik benadrukken dat T-Mobile geen enkele affiliatie heeft met mailgun en hierom verwijs ik je ook graag naar de alternatieven: eerste de beste vergelijkingssite. Wijzigingen voorbehouden: meer informatie specifiek over de tot 1000 mails gratis service van mailgun vind je hier: Pay-As-You-Go Flex plan.

Hopelijk heb ik je hiermee uit de voeten geholpen!

Bedankt...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, een langverwachte update: zoals inmiddels bekend is, komt het voor dat wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com), deze mail niet altijd aankomt bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat.

Er wordt momenteel keihard gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in dit topic. Bedankt voor jullie geduld en melding!

@JacobK Bedankt voor je mooie toevoeging aan dit topic met werkende instellingen! 👍👍

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, bedankt voor jullie feedback en vragen. Ik verwacht deze week nog antwoorden op jullie vragen, sorry voor de wachttijd! 

Reputatie 1

Goedemorgen @Sbu111, jouw vraag heb ik gesteld aan de specialisten zodat er een duidelijk antwoord komt. Zodra ik van hen een antwoord heb mogen krijgen, plaats ik die direct in dit topic.

Indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een fijn weekend toegewenst aan iedereen!

P.s. goed dat jullie je feedback blijven delen, we lezen alles!

Wanneer wordt het eindelijk eens opgelost, heeft geheel niets te maken met poort 25 dus nu een beetje actie hier.

Twee servers zijn niet black-listed, dus ..

 

Graag eens alle topics bij elkaar doen, zodat er een antwoord kan komen.

Ik zie nu denk ik al, 10 toipics hierover

Het begint een beetje vervelend te worden. Jullie SMTP relay servers functioneren maar half (bij de ene werkt bijvoorbeeld alleen een oude versie van TLS). Bovendien staan ze regelmatig op blacklists, of is de aflevering van email onvoorspelbaar. (je kunt zelf niet in de logbestanden kijken)

Ik ben nu uitgeweken naar een (betaalde) SMTP relay, maar als dat te lang duurt ben ik weg naar Freedom internet ofzo.

En nu komt er ook nog geen duidelijkheid hierover.

Zet dan gewoon poort 25 open voor hen die dat willen! Of biedt een zakelijk alternatief inclusief TV.

Reputatie 3

Ik kan Budget aanraden, Ik heb sinds afgelopen maandag daar een aansluiting en poort 25 staat gewoon open,

 

Ik heb mijn uiterste best gedaan om poort 25 open te krijgen bij T mobile, Urenlang aan de telefoon gehangen, en ik werd maar doorgestuurd van juridisch naar technisch naar opzeggingen kris kras door elkaar, ze dachten allemaal dat ik dat niet kon, en niet mocht, of dat poort 25 toch wel open kon. In mijn specifieke geval was poort 25 onderdeel van het mondelinge contract. T Mobile kon niet leveren dus ik heb contractbreuk kunnen plegen. Ik zou er snel weg nu het nog kan.

 

Ik vind het persoonlijk wel erg jammer hoe T Mobile van beste Provider heeft kunnen afzakken naar dit niveau. meer dan 15 jaar een tevreden klant geweest, Ze moeten vooral zo doorgaan, gaat ze nog veel klanten kosten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Stfn, welkom op onze Community!

Degene die hier over gaat is net op vakantie, ze is 2 oktober weer aan het werk. Zou je tegen die tijd opnieuw aan de bel willen trekken? Dan zal ik de vraag uitzetten, hopelijk hebben we dan meer antwoorden voor jullie!

Reputatie 3

Sluiting is gebeurd op 27 september 2021 (anderhalf jaar geleden al) en o.a. aangekondigd op dit forum.

Techniek schrijdt voort, net zoals t-mobile per 1 juni 2023 hun 2G netwerk uitzetten, en Voda in 2021 hun 3G netwerk heeft uitgezet. Dus heb je een oud mobiel toestel, dan kan die niet meer verbinden. Staat 2G/3G specifiek in de algemene voorwaarden? Denk het niet. Staat poort 25 erin, denk het niet maar onder artikel 3 kunnen ze wel beschermings maatregelen nemen. Verder zeuren of het open wordt gezet heeft geen zin. Deze poort blijft dicht. Je zult zelf naar nieuwere technieken moeten uitkijken of binnen 14 dagen na oplevering je abonnement annuleren. 

 

“Techniek schrijdt voort” Hoevaak heb ik je nou wel niet moeten vertellen dat er geen alternatief is voor poort 25? het heeft niks met voortschrijdende techniek te maken, Volgens mij gebruikt iedereen nog gewoon email vandaag de dag :P

 

Vind het wel jammer dat een heel normaal verzoek op iemand zijn eigen internetverbinding wordt gezien als “zeuren” Is dat hoe T Mobile zijn klanten ziet vandaag de dag? Zeurende mensen? Echt wat een service hier…

 

Helemaal gezien poort 25 gewoon normaal internetverkeer is, en door dit te blokkeren overtreed T Mobile zelfs de wet. Netneutraliteit iemand?

 

Ik krijg ook nog steeds 150 euro van jullie voor de maanden oktober - decemember voor niet geleverde service.

Reputatie 2

Goedemiddag all, bedankt voor jullie geduld! Ik heb van onze specialisten een drietal antwoorden ontvangen en die staan hieronder:

@MauriceW67 Gebruik van poort 25 op smtp.t-mobilethuis.nl is mogelijk. Dit blijft zo. Onversleuteld geldt hierbij een maximum van 25 mails per mailserver per dag.

@Skirdster T-Mobile werkt voortdurend aan het optimaliseren van haar netwerken. Daarbij hoort ook het optimaliseren van onze technologieën, zodat we onze klanten een nog betere dienstverlening kunnen bieden. Het per 4 oktober afsluiten van de verouderde SMTP poort (25) is hier een voorbeeld van. Op deze manier proberen we de risico’s op blocks te beperken. Door gebruik te maken van alternatieven, bieden we onze klanten nieuwere en beter beveiligde manieren aan om e-mails te versturen via het vaste netwerk. In deze nieuwe technologieën worden e-mails versleuteld en voorzien van authenticatie verstuurd.

@SvenUtrecht T-Mobile voldoet aan alle huidige nationale en Europese wetgeving op dit gebied.

Precies dus de reden dat ik dan NIET naar T moblie kom.  Wat een achterlijk redenatie. Niets veroudert jullie hebben je zaakjes gewoon niet op orde. Zat mogelijk heden om spam te stoppen en  te monitoren op van alles. Dezelfde ellende krijg je ook via andere poorten beveiligt of niet, of gaan jullie ze all 64  duizend dicht zetten? Wat een XXXX

Moderator edit: het is absoluut niet toegestaan om scheldwoorden of andere kwetsende uitingen te gebruiken. Laatste waarschuwing.

Benieuwd waneer tcp/25 inbound ook in de blockmode gaat. 😣 wat word de volgende port: 80 outbound omdat dit “verouderde techniek” is en niet veilig is en “maar een paar t-mob klanten het nog gebruiken” 😂😂😂😂 . Pffff naja blijft low budget provider en zal ook niet anders gaan worden zo te horen. Spijt. Tijd dringt eens zien of ik er nog vanaf kan.

 

ps : waar vroeger alle providers dit blockten ivm veel spam wat de deur uit vloog is iedereen daarvan terug gekomen. Word oude mode weer nieuwe mode ?

Reputatie 2

@Bardman Je reageert in een topic dat al ruim tweeënhalve maand niet meer besproken is, dat is in principe niet volgens de huisregels en wordt “bumpen” genoemd. Ook zie ik dat je al gewaarschuwd bent voor je taalgebruik; let hier alsjeblieft op. Het staat je altijd 100 procent vrij om, inhoudelijk, te reageren op alles, maar nooit met kwetsende uitingen: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Alhoewel ik het sentiment van je reacties enigszins begrijp, vind ik je manier van het ter discussie brengen niet wenselijk. Buiten het feit dat je reageert op reacties van maanden geleden, voegen ze niets toe aan dit topic of het bespreken ervan en je onderschrift c.q. handtekening laat zien dat je tevens geen klant bent - dat op zich is nooit een issue natuurlijk, maar dan vraag ik me oprecht af of je dit puur doet voor het bekritiseren of om inzicht te krijgen in het hoe en waarom. 

Probeer je voortaan aan de huisregels te houden, dan zal er ook makkelijker inhoudelijk gereageerd worden. Alvast bedankt voor je medewerking!

Tuurlijk vind Tmobile het niet wenselijk om kritiek te krijgen, en al helemaal niet als het nog waar is ook.


Ik kijk al wat langer, (maanden en maanden) naar Tmobile om over te stappen maar nergens krijg ik antwoord. Ook jij dus weer niet. En met zo'n extreem ontwijkend antwoord  dat meteen  begint met dreigen en aannames. Op deze manier ga ik nooit een abbo  afsluiten bij Tmobile.

En BTW dit forum is openbaar, letterlijk iedereen kan erbij. En Tmobile is kwetsend bezig door  niet duidelijk te zijn eigenlijk gewoon misleiding.
Dus iets met bal en kaatsen 

Reputatie 2

Ik blijf de mail vanaf m’n Exchange server thuis wel versturen via mailgun.com

Hun Flex plan is gratis t/m 1250 berichten per maand en de reputatie van hun SMTP-servers is stukken beter dan die van de T-Mobile SMTP-servers.

Ook wij kunnen via de webmail en of outlook geen mail versturen naar outlook live of hotmail adressen misschien kan de it hier een naar kijken het is gewoon belachelijk 

Reputatie 6
Badge

@Houtworm91 Ik begrijp je frustraties maar er zijn meer beperkingen dan alleen port 25 die niet open is. Je hebt bij T-mobile een dynamisch IP-adres. Er zijn mail servers die geen inkomende mail van dynamische IP-adressen accepteren. Vaak komen hele ranges van ip-adressen op blacklists.

En voor email spam filtering moet je jouw ip-adres adres in je spf record hebben. Je MX record moet worden aangepast als je IP-adres verandert. Email laat je beter bij een gespecialiseerde email provider. Die heeft een statisch IP en kun je je eigen DNS netjes instellen met alle  benodigde records. En die kan ook spam filtering regelen.

Ik zou dit geen security noemen maar betrouwbaarheid.

Ik heb een jaar geleden mijn eigen email setup (voor mijn domain) daarom opgedoekt en ben naar een email provider overgestapt. Bevalt me prima.

Reputatie 7
Badge +5

@Houtworm91Ik begrijp je frustraties maar er zijn meer beperkingen dan alleen port 25 die niet open is. Je hebt bij T-mobile een dynamisch IP-adres. Er zijn mail servers die geen inkomende mail van dynamische IP-adressen accepteren. Vaak komen hele ranges van ip-adressen op blacklists.

En voor email spam filtering moet je jouw ip-adres adres in je spf record hebben. Je MX record moet worden aangepast als je IP-adres verandert. Email laat je beter bij een gespecialiseerde email provider. Die heeft een statisch IP en kun je je eigen DNS netjes instellen met alle  benodigde records. En die kan ook spam filtering regelen.

Ik zou dit geen security noemen maar betrouwbaarheid.

Ik heb een jaar geleden mijn eigen email setup (voor mijn domain) daarom opgedoekt en ben naar een email provider overgestapt. Bevalt me prima.

En tot deze conclusie was ik 4 jaar terug al gekomen.
Het was leuk , ff snel een mail adresje erbij of eraf maar het onderhoud en beveiliging begonnen steeds lastiger te worden.

Microsoft Cloud (Office/MS365) was 4 jaar terug nog niet op het nivo van nu. Toen waren er functies uitgehaald die inmiddels weer terug zijn zoals de gedeelde mailboxen.

Gemis aan privacy? Misschien wel, maar als je ziet bij welke data lekken jouw e-mailadres al geopenbaard is ga ik mij daar niet verder aan vermoeien en laat het aan de “grote” jongens over om wat vangnetten te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +5

@Houtworm91 

Toch bestaat bij mij het idee dat dergelijke eenzijdige acties zoals de eigen mailserver maar de helft van het verhaal zijn. Hoeveel ontvangen of te verzenden mail mag je routeren, via die in jouw ogen in en in slechte bedrijven zoals Microsoft, Google of Yahoo en consorten.

Nee ik maak me geen illusies. Het door jouw gedachte “vrije” internet heb ik nog meegemaakt, daar is mijn leeftijd naar, maar met het gemeengoed dat internet inmiddels geworden is en waar Jan Rap en zijn maat proberen, met zo min mogelijk inzet, anderen geld afhandig te maken maar ook de politiek zich weer van zijn zwartste zijde laat zien door grip op jouw bytes te krijgen.

Uit een oude 3 Stooges film heb ik vroeger het volgende gezegde in gedachten gehouden. If you can't beat them, join them. Vrij te vertalen naar “Een gewaarschuwd mens telt voor twee”

Nou ja, zoveel smaken, zoveel wensen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal, na veel vraag is er eindelijk antwoord op de volgende vragen:

1. Blijft de SMTP-server draaien als de mailboxen uitgaan? 

  • Antwoord: Nee. Onze hele SMTP-server zal worden uitgefaseerd en komt ook niet meer terug.

2. Gaat poort 25 weer open voor klanten om zelf te gebruiken?

  • Antwoord: Nee. De gehele e-mailserver schakelen we uit.

Hopelijk heb ik iedereen voldoende geïnformeerd met deze informatie.

Reputatie 3

@Tommie van Odido 

Zeg je hier nu dat jullie gewoon de eigen relayservers uitzetten en tevens poort 25 blokkeren?

Een dergelijke actie houdt in dat veel mensen niks mee naar buiten kunnen zenden. Hierbij moet je niet alleen denken aan ‘echte’ mail… maar ook ‘callbacks’ van maschientjes die mensen thuis hebben

Ik kan hier alleen maar bij denken van…. zijn jullie helemaal gek geworden?

Overigens, @Tommie van Odido mensen waarderen je werk hier wel maar het heeft niet veel zin om vanuit onkunde te reageren. Laat even hier mensen praten die weten waar ze het over hebben.

 

Reputatie 1

Hi allemaal, na veel vraag is er eindelijk antwoord op de volgende vragen:

1. Blijft de SMTP-server draaien als de mailboxen uitgaan? 

  • Antwoord: Nee. Onze hele SMTP-server zal worden uitgefaseerd en komt ook niet meer terug.

2. Gaat poort 25 weer open voor klanten om zelf te gebruiken?

  • Antwoord: Nee. De gehele e-mailserver schakelen we uit.

Hopelijk heb ik iedereen voldoende geïnformeerd met deze informatie.

Hallo @Tommie van Odido  (of @Jason van Odido ) .. dank dat na zo’n lange tijd (6 maanden) mijn vraag eindelijk wordt beantwoord, jammer is dat je antwoord niet klopt met mijn vraag van enkele maanden geleden. (hier

 

Dit is dan de conclusie:

1: T-Mobile blokkeert uitgaande TCP poort 25, daarmee raakt T-Mobile alle klanten die SMTP op poort 25 gebruiken. Dit wordt gedaan onder het motto; “we willen optimaliseren en hieronder valt het stoppen van de verouderde SMTP poort op TCP 25”. (port 25 is nog altijd de standaard voor mail relay, hieraan is niets verouderd en nog steeds zeer veel gebruikt)

2: T-Mobile adviseert om gebruik te maken van hun eigen e-mail dienst en deze in te zetten als mail relay. Dit is namelijk de enige hop waar TCP poort 25 wel op wordt toegestaan. Niet klant vriendelijk maar wel werkbare optie.

3: Odido besluit alle mail servers, mailboxen en daarmee ook mail relay op te ruimen. Hiermee komt een einde aan het bestaan en gebruik van TCP poort 25 op iedere consumenten aansluiting van Odido. Hiermee wordt ook de oplossing die was geboden na het blokkeren van uitgaande TCP poort 25.

 

Mijn conclusie: SMTP e-mail afleven op een MTA, relay, of welke e-mail server dan ook op TCP poort 25 zal onmogelijk zijn en blijven. TCP poort 25 bij Odido = dood.

Er bestaan een legio mogelijkheden om e-mail af te leveren. Ook is het generieke advies om minimaal TCP poort 587 te gebruiken voor SMTPS, niet in alle scenario’s kan dit een werkende oplossing zijn.
 

Waar het mij persoonlijk om gaat is dat Odidio een deel van mijn Internet vrijheid bepaald door het dicht zetten van een deel van mijn uitgaande verkeer zonder goede redenen of alternatieven.

Kleine vraag, kan mijn mailserver gewoon mail relayen via smtp.t-mobilethuis.nl over poort 25? Dus alleen mijn uitgaande mail?

 

Volgens deze info moet dat kunnen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingen

 

Maar het lukt mij dus helaas niet. De mail wordt wel geaccepteerd door tmt maar komt niet aan.

Ik heb nu Postfix sasl auth en poort 587 ingeregeld, en nu werkt het wel. De info op de site klopt niet meer. Ja ik weet het, maar ik kom zelf vroeg of laat ook op een blacklist, TM mag dat gedeelte voor mij afhandelen.

Mijn server is voor het afleveren op een relay gewoon een client niets meer dan dat.

 

Dit staat er, midden op de pagina even openklikken:

Versturen van e-mail (SMTP)

SMTP e-mailserver: smtp.t-mobilethuis.nl

  • Poort 25 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd). Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 465 - Versturen van e-mail via een beveiligde verbinding (SSL) met wachtwoord. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 587 - Versturen van e-mail kan zowel zonder als mét wachtwoord (geauthentiseerd) met optioneel TLS. Van buiten het T-Mobile netwerk maximaal 500 e-mails per dag geauthentiseerd.
  • Poort 2525 - Zonder wachtwoord e-mail versturen. Maximaal 50 e-mails per dag (is bedoeld voor bijvoorbeeld scanners of printers die geen authenticatie ondersteunen).
Reputatie 2

Beste mensen,

Ook ik ben zwaar teleurgesteld in het ontbreken van deze functionaliteit. Over de rechtmatigheid van het blokkeren van uitgaande connecties wil ik mij niet buigen en hoeft denk ik ook niet. Providers hebben een zorgplicht in deze en dat is dat ze hun "huishouding" op orde hebben. Om die reden moeten ze er voor zorgen dat er gewoon een relay server aanwezig is. Een zeer simpele dienst en noodzakelijk gezien het niet aanbieden van baste ip-adressen(!?).

Ik heb nog steeds geen legitieme reden gezien van ODIDO om dit niet aan te bieden. Ik ben haast geneigd 11x €40 in het water te gooien en over te stappen naar een professionelere club.

 

Dat zou wel de beste oplossing zijn. Laat Odido een relay server neerzetten voor diegene die een eigen server willen draaien. Er zullen wel meer gebruikers zijn die dat willen, maar niet hier mee discussiëren.

 

Daarbij beiden ze tegenwoordig 8Gbps glasvezel aan, wat moet je ermee als je niet vrij bent in wat je wilt doen. Advertentie staat ook voor groot gebruikers die een eigen server willen draaien. (Dat kan dus niet)

Reageer