Hi @Jeroenvkp, natuurlijk laat ik dit topic open voor andere om te reageren op jouw vraag maar ook ik wil graag een reactie geven. Ten eerste zeg ik sorry voor de downtime die je hebt moeten ervaren. Dat is alles behalve prettig. Als jouw provider zien we het liefst dat je niet offline raakt. We weten allemaal dat dit onrealistisch is, soms speelt er wat en dienen we dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit doen we altijd, zonder twijfel. In jouw geval zie ik gelijk dat de zaak is doorgezet naar de beheerder omdat we zien dat er een aantal klanten in jouw omgeving offline zijn. Er speelt dus meer en de hoop is dat wanneer dit is opgelost, de problemen er in de toekomst niet meer zijn. Op deze manier gaan we voor een permanente fix van de lijn!
Laat het mij weten als je weer online bent. Ik zorg er dan voor dat we de abonnementskosten vergoeden!
Hi @Cheyenne van Odido,
Dank voor je reactie. 100% uptime is natuurlijk niet realistisch, dat is heel begrijpelijk. Ik denk dat aan een paar uurtjes offline, niet meerdere periodes per jaar waarbij het niet werkt. De snelheid van het weer online krijgen is dus wel erg lang. Ik snap ook dat jullie weer afhankelijk zijn van een beheerder, maar daar heb ik als eindgebruiker natuurlijk weinig mee te maken: ik neem de dienst namelijk af van Odido. Klinkt meer alsof jullie een duurdere SLA met de netbeheerder moeten afsluiten.
Ik hou mij hart vast voor hoe lang dit gaat duren, een paar maanden terug was een rijtje van 5 huisnummers in mijn straat 4 weken offline.
Ik geef een seintje wanneer we weer online zijn. Kunnen we dan direct de abonnementskosten van onze storing eerder in 2023 vergoed krijgen? Dan zoek ik even op welke periode we toen precies offline waren.
@Jeroenvkp Ik heb de vergoeding voor de periode dat je vorig jaar geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten direct voor je in het systeem gezet! Deze zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerst volgende.
Ik wil je bedanken voor je geduld! We wachten jouw update af. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan weten. Ik sta klaar om je verder te helpen!
Toch wel weer fascinerend dat ik dan nu vandaag een bericht van Guideon krijg en voor morgen een afspraak ingepland heb. Ik kreeg aan de telefoon en doordat een aantal andere klanten in de buurt kennelijk ook offline zijn toch sterk de indruk dat een knipperend PON lampje niet bij mij thuis opgelost moet worden maar ergens buiten de deur.
Nouja, we zullen zien morgen...
Ik ben weer online sinds dinsdagmiddag. Probleem zat inderdaad niet bij mij thuis,. Er kwam gewoon een signaal binnen, maar op 3 januari heeft een monteur lopen prutsen met kabels in de wijkcentrale en mijn signaal omgewisseld met die van iemand anders.
Dat een dergelijke fout bijna drie weken duurt om op te lossen vind ik echt onvoorstelbaar. De communicatie hierover is ook echt bedroevend. Iedereen van Odido zegt wat anders, telkens als je belt is de afdeling die er iets over weet niet bereikbaar en en medewerkers zeggen dat ze terug gaan bellen maar doen dat vervolgens niet.
Sinds april ben ik in totaal dus ongeveer 30 dagen offline geweest Ik ga maar is verkennen of de duurde concurrentie een optie is. Kan ik aannemen dat ik met dergelijke downtime sinds april geen rekening meer hoef te houden met de einddatum van mijn jaarcontract, mocht ik besluiten over te stappen?
@Jeroenvkp Super fijn om te lezen dat de verbinding is hersteld!
Jouw ervaring is niet waar wij naar streven, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik heb gelijk de vergoeding voor de afgelopen periode voor je in het systeem gezet. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging.
Ik begrijp je sentiment, het contract loopt tot 24-02-2024 en eigenlijk kan ik niet kosteloos opzeggen. Ik wil graag dat jij met een goed gevoel terugkijkt op jouw contact met ons en ik wil je helpen waar ik kan. Als hoge uitzondering ga ik kijken wat ik voor je kan regelen om toch zonder kosten op te zeggen. Mocht je gaan overstappen binnen de contractperiode, laat je het mij dan weten?
@Teresa van Odido Bedankt voor het regelen van de vergoeding voor de afgelopen periode. Ik heb besloten toch maar over te gaan stappen. Mocht de concurrentie ook niet bevallen, dan zien jullie me na een jaar vast weer terug
Zou je kunnen aangeven of je wat kan regelen, en zo ja per welke datum dit zou zijn? Dan kan ik zorgen dat ik wat overlap heb. Ik was trouwens onder de indruk dat mijn contact tot 06-04-2024 liep, maar ik begrijp dat de besteldatum vorig jaar dan de referentiedatum is.
Hi @Teresa van Odido en @Cheyenne van Odido! Zouden jullie kunnen laten weten wat de mogelijkheden zijn van eerder opzeggen, of in ieder geval wanneer aangegeven kan worden wat er mogelijk is?
@Jeroenvkp Ik vind het oprecht jammer om je te zien gaan, maar ik help je natuurlijk graag verder!
Het huidige contract loopt tot 06-04-2024, vanaf dan is het abonnement maandelijks opzegbaar. Mocht je het abonnement nu al willen opzeggen dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht voor de resterende maanden.
Hi @Teresa van Odido . Bedankt voor je reactie!
Wat is er gebeurd met wat je 5 dagen geleden zei dan:
Ik wil graag dat jij met een goed gevoel terugkijkt op jouw contact met ons en ik wil je helpen waar ik kan. Als hoge uitzondering ga ik kijken wat ik voor je kan regelen om toch zonder kosten op te zeggen.
Dat je nu op geen enkele manier refereert naar hetgeen je eerder gezegd hebt vind ik eigenlijk een beetje bizar. Opzeggen aan het einde van mijn contractdatum kan ik natuurlijk zelf ook, en dat zorg er zeker niet voor dat ik moet een goed gevoel terug kijk op mijn contract, waarvan ik 30 dagen offline ben geweest.
Ik lees op diverse topics op dit forum dat wanneer jullie het binnen 30 dagen niet op kunnen lossen, dat je dan gratis mag opzeggen. Ik heb eigenlijk dezelfde situatie, maar dan verspreid over twee periodes. Enige coulance lijkt me daarom wel op zijn plaats.
@Jeroenvkp Je hebt helemaal gelijk! In mijn bericht heb ik inderdaad alleen antwoord gegeven op de directe vraag betreft de opzegging, mijn excuses hiervoor!
Ik ben nogmaals het systeem ingedoken om jouw situatie goed in te lezen en zie inderdaad dat wij dit niet binnen 30 werkdagen hebben kunnen oplossen. Ik ga het abonnement kosteloos voor je opzeggen, heb ik jouw toestemming om dit gelijk te doen?
Hi @Teresa van Odido ! Fijn dat je er nog een keer naar hebt kunnen kijken en ik direct kan opzeggen. Hierbij mijn toestemming om dit te doen!
Krijg ik daar per e-mail een bevestiging van? (Ook over dat er geen kosten in rekening worden gebracht).
Hartelijk dank voor de hulp!
Hi @Jeroenvkp, als ik jouw abonnement opzeg dan gaat dit per 04-02 in gang. Je ontvangt dan ook een bevestiging. Zal ik dit in gang zetten?
Hi @Tommie van Odido,
Yes, graag in gang zetten!
Het is in gang gezet. Per omgaande (morgen 5 februari 2024) is jouw abonnement opgezegd.