TL;DR
De glasvezel internetdienst van Odido lijkt achter de schermen als volgt te zijn opgezet:
- Odido - internetprovider
- Glasvezel netwerk bedrijf
- Guidion - installatie en onderhoud van modem&router
- ZZP'ers doen het eigenlijke modem&router werk
Deze opstelling kan de reden zijn dat het 3 weken duurt om een kapotte glasvezel modem te vervangen.
Week 1 (echt?): ZZP-er komt, hij vertelt je dat het iets is met het glasvezelnetwerk. Als je het sneller wilt dan over een week, moet je Guidion zelf bellen en het vriendelijk vragen, Odido zal dat niet doen.
Week 2 (oh jee): Iemand van het glasvezelnetwerk zal komen en erachter komen dat glasvezel niet de reden is.
Week 3 (oeps): Er wordt weer een ZZP-er bezoek ingepland. De aardige persoon kwam eigenlijk eerder, gewoon omdat hij in de buurt was. Hij zal de glasvezelmodem vervangen, en er zal ergens aan de Odido-kant een fout in het serienummer zitten. Het zal natuurlijk niet werken, tenzij de persoon dat heeft opgelost.
Odido geeft u onbeperkt mobiel internet vouchers - om de situatie te verzachten. De simkaart moet je zelf kopen. Dan moet je gebruik maken van een mobiele hotspot.
Het zou goed zijn, tenzij je internet nodig hebt op een ethernetkabel. Om dit op te lossen, moet je een 4G-router met een simkaart-slot kopen. Er één kiezen is geen triviale taak.
Als een van de vouchers daarna niet werkt, zal iemand van de Odido-ondersteuning weigeren u een nieuwe voucher te geven en u adviseren om naar een Odido-winkel te gaan om uw mobiele hotspot te configuriren.
Deze Odido service opstelling werkt gewoon niet.
Odido, stop alsjeblieft, het is niet je core business.
Groetjes,
Een WHF-persoon
PS Trouwens, die leuke muziek aan de telefoon en in advertenties wordt al snel behoorlijk vervelend.
English version ---
Fiber outage takes 3 weeks to fix
Odido's fiber internet service seems to be set up as follows, behind the scene:
- Odido - internet provider
- Fiber network company
- Guidion - modem/router installation and maintenance
- ZZP people do the actual modem/router work
This setup might be the reason why it takes 3 weeks to replace a broken fiber modem.
Week 1 (really?): ZZP-er will come, he will tell you it's something with the fiber network. If you want it faster than in a week - you'll have to call Guidion yourself and ask kindly, Odido won't do that.
Week 2 (oh dear): Somebody from fiber network will come, and figure out that fiber is not the reason.
Week 3 (oops): A ZZP-er visit will be scheduled again. The nice person came earlier actually, just because he was around. He will replace the fiber modem, and there will be a typo in the serial number, somewhere on Odido side. It won't work again of course, unless the person fixed that.
Odido will give you unlimited mobile internet vouchers - to mitigate the situation. The sim card you will have to buy yourself. Then you are supposed to use a mobile hotspot.
It would be Ok, unless you need internet on an ethernet cable. To solve this you'll need to buy a 4G router with a sim card slot. Choosing one is not a trivial task.
After that, when one of the vouchers did not work - somebody from Odido support refused to give you a new voucher, and advised to go to an Odido shop to configure your mobile hotspot.
This Odido service setup just does not work.
Odido please stop, it's not your core business.
Cheers,
A WHF person
PS Btw that nice music on the phone and in ads very quickly becomes rather annoying.