Herhaaldelijke niet werkend Glasvezel internet

  • 8 January 2024
  • 31 reacties
  • 377 Bekeken


Betreft Klantnummer: XXXXXX
 

Betreft: Klacht en dringend verzoek tot definitieve oplossing van internetstoringen

Beste,

Op 29 september 2023 hebben mijn ouders (Klantnummer: XXXXXX) zich als nieuwe klanten aangesloten bij Odido als internetprovider, vol verwachting van een betrouwbare en stabiele internetverbinding. Helaas moet ik u mededelen dat deze verwachtingen tot op heden verre van zijn waargemaakt. Het spijt mij dat ik mij genoodzaakt voel om deze klacht te schrijven, maar de herhaaldelijke storingen en het gebrek aan een passende oplossing hebben mijn frustratie en teleurstelling tot een onaanvaardbaar niveau doen stijgen.

Sinds de aansluiting in oktober hebben mijn ouders elke maand te maken gehad met ernstige internetstoringen, die niet slechts van korte duur zijn maar minimaal een week duren. De meest recente en 3e storing begon op 5 januari en duurt nog steeds voort. Mijn laatste contact met uw klantenservice was op 15 december, naar aanleiding van de tweede storing. Het gebrek aan duurzame oplossingen en de voortdurende onderbreking van de dienst hebben niet alleen geleid tot aanzienlijke overlast, maar ook tot de onmogelijkheid om normale dagelijkse activiteiten uit te voeren die afhankelijk zijn van een betrouwbare internetverbinding.

Wat mij nog meer teleurstelt, is het feit dat ondanks mijn herhaaldelijke pogingen om deze kwestie met uw klantenservice te bespreken, er geen afdoende oplossingen zijn geboden. Elke keer opnieuw word ik geconfronteerd met excuses en beloftes van een spoedige oplossing, maar tot op heden zijn deze beloften niet nagekomen. Mijn geduld is opgeraakt en ik voel mij niet langer bereid om nog meer tijd en energie te steken in het herhaaldelijk uiteenzetten van het probleem.

Daarnaast wil ik mijn bezorgdheid uiten over de gebrekkige communicatie omtrent de storingen. Na elke melding van een storing duurt het bijna een week voordat de internetverbinding is hersteld. Wat mij echter nog meer zorgen baart, is het ontbreken van communicatie over de aard van het probleem en hoe het is opgelost. Meestal word ik pas teruggebeld door de klantenservice nadat zij op afstand hebben geconstateerd dat het internet weer werkt, zonder enige uitleg over wat er precies is gebeurd. Dit wekt bij mij de indruk dat er ofwel niets met het probleem wordt gedaan, of dat de communicatie zowel intern bij Odido als naar ons als klant toe waardeloos is.

Derhalve eis ik niet alleen dat Odido onmiddellijk en op een definitieve manier dit probleem aanpakt en oplost, maar ook dat er transparante en tijdige communicatie plaatsvindt over de aard van de storingen en de genomen maatregelen om deze op te lossen. Mocht dit niet binnen een redelijke termijn gebeuren, dan zie ik mij genoodzaakt het abonnement per direct op te zeggen. Het is onacceptabel dat mijn ouders, als gewaardeerde klanten, zo lang moeten wachten op een dienst waarvoor zij betalen.

Ik verwacht dat u deze zaak met de nodige urgentie zult behandelen en spoedig tot een bevredigende oplossing komt. Tevens wil ik graag een bevestiging van ontvangst van deze mail ontvangen, samen met een schriftelijke toezegging over hoe Odido voornemens is dit probleem op te lossen en de communicatie te verbeteren.

Nogmaals dit gaat niet om mijn eigen aansluiting maar de aanslutiing van mijn ouders met klantnummer XXXXXX. Gezien zij niet digitaal vaardig genoeg zijn om via deze weg het probleem te melden doe ik dat voor ze. 

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en zie uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dhr. Bulut

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @FlyingDutchman87 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om een topic te openen en je gevoel te uiten. Ik begrijp goed dat je wilt dan je ouders een stabiele internetverbinding hebben. Dat wil ik ook en daar help ik je graag verder mee!

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Na aanleiding van het contact van 15 december een monteur is aangestuurd. Echter is deze niet langs geweest, omdat de afspraak is afgezegd. In de opdracht van de monteur lees ik dat er het één en ander zou worden getest/vervangen, maar dit is dus niet gebeurd. Geen zorgen! Ik heb direct een nieuwe monteur aangestuurd. Jouw ouders zullen hier per e-mail een bevestiging over ontvangen, om de afspraak in te plannen. Ik adviseer om deze afspraak door te laten gaan, zodat er in ieder geval een deel van het probleem kan worden uitgesloten. Alhoewel ik heb er veel vertrouwen in dat de nieuwe apparatuur de oplossing is. 

 

Bekijk origineel

31 reacties

@Teresa van Odido 

Dit is nu een typisch voorbeeld van waarom mijn vertrouwen in jullie organisatie weg is. 

Er is niemand langs geweest en ik heb van jullie ook geen update meer gehad. Inmiddels heeft de verbinding zich voor de zoveelste keer weer op wonderbaarlijke wijze zelf hersteld. Nu wil ik graag weten of jullie op de achtergrond wel iets hebben gedaan waardoor de verbinding het weer doet, of dat om onduidelijke reden de verbinding zich zelf heeft hersteld. 

Indien jullie op de achtergrond iets hebben gedaan, waarom worden we hier niet over op de hoogte gehouden en wat was dan het probleem dit keer? 

Indien de verbinding vanzelf weer is gaan werken, waarom gebeurt dit telkens? 

Ik ben er helemaal klaar mee. Zoals eerder besproken, mocht de verbinding na een tijdje weer uitvallen zeg ik de abonnement per direct op. 

Tevens wil ik een tegemoetkoming voor de dagen dat de verbinding weg was.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @FlyingDutchman87, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat Guidion de lijn in de wijkcentrale hersteld heeft. Zou je je ouders willen vragen om een volledige powerflip uit te voeren? Dan moet alles weer in orde zijn! 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Zouden jullie ook nog even willen reageren over het stukje "tegemoetkoming voor de dagen dat de verbinding weg was”. 

De laatste storing was begonnen op 19 februari. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan ik zeker @FlyingDutchman87, is de verbinding inmiddels hersteld? Dan heb ik namelijk een vaste periode wat ik kan vergoeden! 

@Tommie van Odido 

Verbinding is hersteld

Reputatie 6
Badge +2

@FlyingDutchman87 Super fijn om te lezen dat het is opgelost! Ik heb gelijk de vergoedingen in het systeem gezet, hierover volgt een e-mail ter bevestiging. 

Reageer