Herhaaldelijke niet werkend Glasvezel internet

  • 8 January 2024
  • 31 reacties
  • 377 Bekeken


Betreft Klantnummer: XXXXXX
 

Betreft: Klacht en dringend verzoek tot definitieve oplossing van internetstoringen

Beste,

Op 29 september 2023 hebben mijn ouders (Klantnummer: XXXXXX) zich als nieuwe klanten aangesloten bij Odido als internetprovider, vol verwachting van een betrouwbare en stabiele internetverbinding. Helaas moet ik u mededelen dat deze verwachtingen tot op heden verre van zijn waargemaakt. Het spijt mij dat ik mij genoodzaakt voel om deze klacht te schrijven, maar de herhaaldelijke storingen en het gebrek aan een passende oplossing hebben mijn frustratie en teleurstelling tot een onaanvaardbaar niveau doen stijgen.

Sinds de aansluiting in oktober hebben mijn ouders elke maand te maken gehad met ernstige internetstoringen, die niet slechts van korte duur zijn maar minimaal een week duren. De meest recente en 3e storing begon op 5 januari en duurt nog steeds voort. Mijn laatste contact met uw klantenservice was op 15 december, naar aanleiding van de tweede storing. Het gebrek aan duurzame oplossingen en de voortdurende onderbreking van de dienst hebben niet alleen geleid tot aanzienlijke overlast, maar ook tot de onmogelijkheid om normale dagelijkse activiteiten uit te voeren die afhankelijk zijn van een betrouwbare internetverbinding.

Wat mij nog meer teleurstelt, is het feit dat ondanks mijn herhaaldelijke pogingen om deze kwestie met uw klantenservice te bespreken, er geen afdoende oplossingen zijn geboden. Elke keer opnieuw word ik geconfronteerd met excuses en beloftes van een spoedige oplossing, maar tot op heden zijn deze beloften niet nagekomen. Mijn geduld is opgeraakt en ik voel mij niet langer bereid om nog meer tijd en energie te steken in het herhaaldelijk uiteenzetten van het probleem.

Daarnaast wil ik mijn bezorgdheid uiten over de gebrekkige communicatie omtrent de storingen. Na elke melding van een storing duurt het bijna een week voordat de internetverbinding is hersteld. Wat mij echter nog meer zorgen baart, is het ontbreken van communicatie over de aard van het probleem en hoe het is opgelost. Meestal word ik pas teruggebeld door de klantenservice nadat zij op afstand hebben geconstateerd dat het internet weer werkt, zonder enige uitleg over wat er precies is gebeurd. Dit wekt bij mij de indruk dat er ofwel niets met het probleem wordt gedaan, of dat de communicatie zowel intern bij Odido als naar ons als klant toe waardeloos is.

Derhalve eis ik niet alleen dat Odido onmiddellijk en op een definitieve manier dit probleem aanpakt en oplost, maar ook dat er transparante en tijdige communicatie plaatsvindt over de aard van de storingen en de genomen maatregelen om deze op te lossen. Mocht dit niet binnen een redelijke termijn gebeuren, dan zie ik mij genoodzaakt het abonnement per direct op te zeggen. Het is onacceptabel dat mijn ouders, als gewaardeerde klanten, zo lang moeten wachten op een dienst waarvoor zij betalen.

Ik verwacht dat u deze zaak met de nodige urgentie zult behandelen en spoedig tot een bevredigende oplossing komt. Tevens wil ik graag een bevestiging van ontvangst van deze mail ontvangen, samen met een schriftelijke toezegging over hoe Odido voornemens is dit probleem op te lossen en de communicatie te verbeteren.

Nogmaals dit gaat niet om mijn eigen aansluiting maar de aanslutiing van mijn ouders met klantnummer XXXXXX. Gezien zij niet digitaal vaardig genoeg zijn om via deze weg het probleem te melden doe ik dat voor ze. 

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en zie uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dhr. Bulut

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @FlyingDutchman87 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om een topic te openen en je gevoel te uiten. Ik begrijp goed dat je wilt dan je ouders een stabiele internetverbinding hebben. Dat wil ik ook en daar help ik je graag verder mee!

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Na aanleiding van het contact van 15 december een monteur is aangestuurd. Echter is deze niet langs geweest, omdat de afspraak is afgezegd. In de opdracht van de monteur lees ik dat er het één en ander zou worden getest/vervangen, maar dit is dus niet gebeurd. Geen zorgen! Ik heb direct een nieuwe monteur aangestuurd. Jouw ouders zullen hier per e-mail een bevestiging over ontvangen, om de afspraak in te plannen. Ik adviseer om deze afspraak door te laten gaan, zodat er in ieder geval een deel van het probleem kan worden uitgesloten. Alhoewel ik heb er veel vertrouwen in dat de nieuwe apparatuur de oplossing is. 

 

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @FlyingDutchman87 

Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om een topic te openen en je gevoel te uiten. Ik begrijp goed dat je wilt dan je ouders een stabiele internetverbinding hebben. Dat wil ik ook en daar help ik je graag verder mee!

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Na aanleiding van het contact van 15 december een monteur is aangestuurd. Echter is deze niet langs geweest, omdat de afspraak is afgezegd. In de opdracht van de monteur lees ik dat er het één en ander zou worden getest/vervangen, maar dit is dus niet gebeurd. Geen zorgen! Ik heb direct een nieuwe monteur aangestuurd. Jouw ouders zullen hier per e-mail een bevestiging over ontvangen, om de afspraak in te plannen. Ik adviseer om deze afspraak door te laten gaan, zodat er in ieder geval een deel van het probleem kan worden uitgesloten. Alhoewel ik heb er veel vertrouwen in dat de nieuwe apparatuur de oplossing is. 

 

Ik heb een afspraak ingepland voor morgenavond via guidion. Echter heb ik hier niet veel vertrouwen in aangezien in November er ook al iemand van guidion langs is geweest. De conclusie was toen dat het probleem in de wijkkast lag en niet binnen in de woning. 

Nu zijn we weer terug bij af en komt de monteur nog een keer kijken. In mijn ogen is dit verloren tijd. Maar we gaan het zien morgen. 


 

Reputatie 6
Badge +2

Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! @FlyingDutchman87 Laat je het mij weten als de monteur is langs geweest?

Hoi Teresa,

De monteur heeft gisteren de boel nog een keer nagekeken. En het euvel is nog niet gevonden. Verbinding was al voordat de monteur kwam vanzelf weer hersteld. Maar aangezien dit probleem om de paar weken weer voorkomt is het bijna zeker dat het zich nogmaals gaat herhalen. Conclusie was in ieder geval (zoals ik al wist van vorige bezoek) dat binnen in huis alle apparatuur naar behoren werkt. 

Dit is de opmerking van de monteur op de werkbon: 

“Sinds de aansluiting heeft de klant elke maand voor 4 tot 5 dagen geen internet. Pon lampje gaat dan knipperen. Het begint op vrijdag en na 4 a 5 dagen later is er weer signaal. Dit gebeurd al 3 maanden. Huisbekabeling nagelopen en deze zijn in orde. In de popkast is de patchkabel vervangen. Op dit moment werkt alles echter graag onderzoeken waarom er elke maand voor 4 a 6 dagen pon gaat knipperen. Misschien dat een nt actief word.. 15 december begon ook de pon lampje te branden en op 5 januari weer hetzelfde.” 

Ik heb er eerlijk gezegd  persoonlijk weinig vertrouwen in dat dit nog opgelost gaat worden. 
 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @FlyingDutchman87, weet dat wij er alles aan gaan doen om dit voor je op te lossen! Omdat er verschillende oorzaken kunnen zijn, zullen we alle mogelijke opties langs moeten lopen om erachter te komen wat de boosdoener is. Ik zie dat de monteur zijn notities gelijk heeft doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Zij zullen dit verder voor je onderzoeken en nagaan wat de oorzaak hiervan kan zijn. Zodra hier een update over is, zullen we dit aan je laten weten! 

Het is nu 19 februari en het probleem herhaald zich sinds vandaag alweer. Ik word hier moe van. 

DOe hier aub iets aan. Waardeloos is dit. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @FlyingDutchman87, op dit moment kan ik geen lijnmeting uitvoeren door een fout in het systeem. Zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Je maakt een grap toch? Na 4 maanden gerotzooi met storingen, telefoontjes, monteurs etc. herhaald de storing zich weer en ik krijg hier het advies om de boel even van de stroom af te halen???

Dit is nog amateuristischer dan ik dacht. 

 

Het is dat het de verbinding van mijn ouders betreft. Als ik het zelf voor het zeggen had had ik allang deze flutservice beëindigd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @FlyingDutchman87, het gaat puur om het ONT. Ik zie dat deze namelijk al meer dan 100 dagen aan staat. Verder zie ik geen uitval van het modem. Gaat het specifiek om Wifi of ook bekabeld internet? 

Ik heb het wifinetwerk onder de loep genomen en zie dat de 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt waardoor je een “uitval” kan merken. Ook zie ik dat je Mesh hebt uitgeschakeld en de banden hebt opgesplitst. Is hier een reden voor? Dit raden we namelijk niet aan. 

Mijn advies is, zet bandsteering (Mesh) weer aan en plaatst zoveel mogelijk draadloze apparaten dichter bij het modem. Als je veel draadloze apparaten hebt dan raad ik je aan om een wifipunt aan te schaffen en deze bedraad aan te sluiten. Hiermee ontlast je het modem en vergroot je je wifinetwerk. Er is namelijk niks mis met de glasvezel of het apperatuur. Hopelijk kun je hier wat mee, dit moet het voor jullie oplossen!

Ik raad je aan om even de historie na te lezen. 

Een aantal posts terug in deze thread heb ik een eerdere opmerking van de monteur geplaatst. Ik zal hem even kopieren en plakken hier aangezien jullie blijkbaar moeite hebben met simpel begrijpend lezen. 

ik citeer de monteur van een maand geleden!

Dit is de opmerking van de monteur op de werkbon: 

“Sinds de aansluiting heeft de klant elke maand voor 4 tot 5 dagen geen internet. Pon lampje gaat dan knipperen. Het begint op vrijdag en na 4 a 5 dagen later is er weer signaal. Dit gebeurd al 3 maanden. Huisbekabeling nagelopen en deze zijn in orde. In de popkast is de patchkabel vervangen. Op dit moment werkt alles echter graag onderzoeken waarom er elke maand voor 4 a 6 dagen pon gaat knipperen. Misschien dat een nt actief word.. 15 december begon ook de pon lampje te branden en op 5 januari weer hetzelfde.” 

Je vraag of het om wifi of bekabeld internet gaat mag je nu zelf beantwoorden. 

LET OP het gaat om klantnummer:  XXXX (de aansluiting van mijn ouders)

Reputatie 7
Badge +9

Ik had jouw eigen verbinding erbij gepakt @FlyingDutchman87, dat klantnummer staat namelijk in je profiel 🙂

Ik heb een blik geworpen op de verbinding van je ouders en zie dat er op dit moment helemaal geen diensten zijn. Kan je mij vertellen hoe de lampjes branden op het ONT? 

  1. Brandt het Power lampje op de ONT?
  2. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  3. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Ik zag dat de netwerkbeheerder op 19 januari het opgelost zou moeten hebben maar blijkbaar gaat er iets niet goed. Ik zet het graag opnieuw voor je door!

  1. Power lampje brandt.
  2. LOS lampje staat uit
  3. PON lampje knippert snel

 

op de 19e hebben ze iets vervangen wat weet ik niet precies. Als je de historie naleest kun je zien dat dit probleem al bestaat sinds de aanslutiing in oktober. 

Indien dit nu ook niet definitief wordt opgelost wil ik het contract ontbinden gezien Odido geen stabiele verbinding kan realiseren. 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je mij nog een keer het klantnummer willen doorsturen maar dan in een privébericht @FlyingDutchman87? Ik had hem in mijn notities gezet maar deze is niet opgeslagen. 

Ik heb je de gegevens via een privebericht doorgestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Super bedankt @FlyingDutchman87! Ik heb een ticket voor je ouder aangemaakt voor onze techneuten. Zij zullen het spoedig gaan oppakken en onderzoeken. Hopelijk kunnen we het nu voor je ouders oplossen.

Wanneer kan ik een update verwachten? We zitten nu namelijk op dag 4 van de 4e of 5e storing sinds aansluitingsdatum in oktober. En ik heb nog steeds geen concreet actie gezien. Dit is bizar slecht. 

Ik zou het een keer fijn vinden als de mensen van de technische dienst mij kunnen vertellen wat het probleem nu is en hoe ze denken het te gaan oplossen. 

Indien men denkt het probleem niet definitief op te kunnen lossen om wat voor reden dan ook, dan mag dat ook eerlijk gecommuniceerd worden. Ik heb liever dat we dat dan weten en op zoek kunnen gaan naar een partij die ons wel kan helpen aan een stabiele verbinding, dan dat we elke maand weer de technische dienst van odido over de vloer hebben. Dat is wel begrijpelijk denk ik toch?

Reputatie 6
Badge +2

@FlyingDutchman87 Ik begrijp heel goed dat je meer duidelijkheid wilt over de situatie, ik zoek dit dan ook graag voor je uit! 

Echter stuit ik op hetzelfde probleem als @Tommie van Odido van de week. In jouw profiel staat namelijk het Klantnummer van jouw eigen verbinding. Je hebt die van je ouders netjes naar Tommie gestuurd, maar ik kan dit zelf niet inzien. 

Ik begrijp dat dit een beetje omslachtig is, maar zou je het Klantnummer van je ouders naar mij willen sturen in een privébericht? Tommie is vandaag niet aanwezig en ik wil niet dat je tot maandag moet wachten. Ik zal er ook voor zorgen dat mijn andere collega’s op de hoogte zijn van de situatie en het Klantnummer, zodat dit niet nogmaals gebeurd. 

Alvast heel erg bedankt!  

hoi @Teresa van Odido

ik heb de gegevens zojuist doorgestuurd en wacht op een update.

 

Reputatie 6
Badge +2

@FlyingDutchman87 Dank je wel voor je snelle antwoord, ik ben direct voor je gaan kijken! 

In het ticket zie ik staan dat onze technische dienst Guidion heeft aangestuurd om naar de wijkcentrale te gaan, dit is gisteren (22-02-24) gebeurd. Houd er rekening mee dat dit een paar dagen kan duren. Mocht je in de loop van volgende week nog geen verbetering merken, laat het mij dan weten. Ik duik dan direct het systeem weer voor je in om uit te zoeken hoe het zit! 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, dan verneem ik dat graag. Ik ben hier om te helpen! 

@Teresa van Odido 
Bedankt voor je reactie, in ieder geval.

Zoals je wellicht hebt kunnen lezen, worstelen we al sinds de eerste dagen van de aansluiting met dit probleem. Tot op heden is er geen enkele maand voorbijgegaan zonder dat de verbinding is weggevallen. We zijn nu maanden verder, en hoezeer ik ook de inspanningen van Odido, Guidion en KPN als beheerder waardeer, merken wij als klant onderaan de streep geen verbetering.

We bevinden ons in een vicieuze cirkel van storing → Odido klacht → wachten op technische dienst → het probleem wordt tijdelijk opgelost → na x aantal dagen weer storing. En zo volgt dit patroon elke maand weer. (En we zitten momenteel in maand 5).

Als iemand werkzaam in de techniek begrijp ik heel goed dat technische diensten/producten weleens niet functioneren of uitvallen. Echter, ik denk dat jullie ook begrijpen dat dit nu echt te lang duurt.

Ik wil dan ook graag aan je vragen, indien het probleem nu weer niet opgelost kan worden, in hoeverre mijn ouders recht hebben om het abonnement op te zeggen zonder afkoopsom. Wanneer en hoe kunnen zij dit in gang zetten? Het geduld is inmiddels echt op bij deze mensen. Ze zijn ook aardig op leeftijd en ik vind het, bovenop alle praktische ellende, bijzonder vervelend dat ze hier zo lang mee bezig moeten zijn.


 

Reputatie 6
Badge +2

@FlyingDutchman87 Ik heb de situatie nogmaals uitvoerig bekeken en ik ben het met je eens. Om te zorgen dat de juiste oplossing er deze keer komt, heb ik nog een uitgebreid bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst. Fijn dat jullie ons nog een kans willen geven! 

Mocht het zo zijn dat de diensten nadat het is opgelost weer niet werken, laat het mij dan weten. Ik ga er dan voor zorgen dat het abonnement kosteloos kan worden opgezegd. Houdt er wel rekening mee dat dit echt een uitzondering is, omdat het probleem normaal gesproken 30 dagen achtereen moet lopen zonder oplossing, voordat het kosteloos kan worden opgelost. 

 

@Teresa van Odido 
Nou fijn dat ik voor het eventueel kosteloos opzeggen al een toezegging krijg. 

Het probleem loopt weliswaar niet 30 dagen achtereen, maar elke maand ligt de verbinding er wel voor minimaal 5 dagen uit. Het is gewoon niet werkbaar. 

laten we hopen dat het spoedig definitief wordt opgelost. Zo niet dan trek ik aan de bel en moeten we helaas het abonnement opzeggen. En ik zeg helaas omdat ik zelf al sinds het vodafone tijdperk klant ben en werkelijk nooit problemen heb gehad. Heel jammer.
 

Reputatie 7
Badge +8

@FlyingDutchman87 Dit kan ik mj zeker ook helemaal voorstellen! Je bent inderdaad super lang klant bij ons en ik gun je ook zeker het aller beste netwerk! Hopelijk is het snel en ook definititef opgelost. Ik zie dat mijn collega @Teresa van Odido nog geen reactie heeft gehad op het bericht, maar ik ga er vanuit dat dit morgen komt omdat het nu weekend is.

@Teresa van Odido,

Is er al een update? 

Reputatie 6
Badge +2

@FlyingDutchman87 Ik ben direct gaan kijken, maar ik zie nog niks staan. Ik verwacht hier in de loop van deze week meer duidelijkheid over te krijgen. Ik heb dit topic opgeslagen en zal het deze week zelf in de gaten houden, wanneer ik wat weet, plaats ik het direct.

Reageer