Skip to main content

Glasvezel signaal weg (KPN ONT); omzetting naar XGS-PON al 9 maanden open?

  • 23 June 2024
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Sinds vrijdag of zaterdag (21, 22 juni 2024) lijkt plots mijn glasvezel signaal weg te zijn (Glas led op de zwarte KPN ONT is niet meer actief). 

Toen ik eens ging grasduinen in mijn Odido app/account, blijkt dat er al sinds september 2023 mijn bestelling open staat vanwege een snelheidsverhoging naar 400mbit. Die staat nog steeds open; ik kan ook geen nieuwe wijzigingen oid doorgeven.. Ik weet nog dat er destijds een Guideon monteur langskwam om de KPN ONT te vervangen naar de nieuwe Odido Huawei ONT, echter stuitte hij erop dat er geen signaal binnenkwam op de Huawei. Dus, toen maarr mooi op de KPN ONT gelaten, en de snelheid was wat ik wou.

Daarna nooit meer naar omgekeken natuurlijk, want het werkte allemaal feilloos. Echter, sinds gister of eergister is het glas signaal weg op de KPN ONT. Of er is nu daadwerklijk mijn lijn overgezet, of er is iets anders. De bestelling is echter nog steeds ‘open’.

 

Ik heb ook telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Odido, echter die zegt dat 1) over de bestelling ‘kan ik niet inzien’ (maar kon miraculeus wel de datum van de bestelling noemen) en kon hier toch écht niks in betekenen, want dat moest ik maar bij KPN melden, en 2) ik moest maar bij KPN als netwerkbeheerder aan de bel trekken vanwege het glassignaal wat nu weg is vanwege privacy gevoelige informatie die hij niet mag doorgegeven in een melding naar KPN..

Beette rare gang van zaken, daar ik een Odido dienst afneem en KPN mij (waarschijnlijk) linea recta de deur gaat wijzen omdat ik zelf geen klant ben van KPN. Ik voel echter straks alweer de bui hangen dat ik in een gek glasvezel signaal cirkeltje terecht kom, omdat het nieuwe signaal nooit werkend is opgeleverd schijnbaar (zie de open bestelling), en een eventuele KPN netwerk monteur zich hier ook de handen van af gaat trekken.

 

Hopelijk is er hier iemand die mij hierbij kan assisteren en wat voor stappen ik verder moet ondernemen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tymenj Allereerst van harte welkom op de community! Mijn excuses voor hoe het is gegaan met het eerdere contact via de klantenservice. Ik help je in ieder geval met alle liefde verder. Ik zie dat er een netwerkmigratie in het systeem staat dat open staat. De lijn is zo te zien ook omgezet van het WBA netwerk naar het ODF netwerk. Of te wel je bent nu aangesloten op onze eigen apparatuur in plaats van die van KPN sinds 21-6. De bestelling staat momenteel nog open door de afmelding van Guidion van 26-9-2023. Je zou gekruist zijn en de gegevens in het systeem komen niet overeen. Ik wil hier graag verder op induiken. 

Zou je voor de zekerheid het modem en de ONT van de stroom willen halen voor 30 seconden en daarna opnieuw willen aansluiten? Dan kan ik zien of je daadwerkelijk gekruist bent. Wil je me daarnaast ook een PB sturen met het serienummer van de ONT? Dan kijk ik of ik deze ook opnieuw kan registreren op de lijn. Bedankt alvast!

Hoi Demi! Dank voor de toelichting!

Ik zag zojuist dat de KPN ONT (zwarte) wel weer het ‘Glas’ led actief had (die was eerst uit dus). Dus er leek weerr een signaal te zijn, echter geen internet (lijkt mij dan ook logisch omdat ik dus ben omgewisseld van netwerk).

Ik heb daarop de Odido Huawei ONT aangesloten als ook mijn modem een powercycle gegeven. De ‘LOS’ led op de Huawei ONT blijft wel rood knipperen (langzaam). PON led blijft uit. 

Ik stuur je een PB met het SN van de Huawei ONT.

Alvast heel erg bedankt voor het meehelpen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tymenj , top dank je wel! Ik heb ook zojuist gereageerd op je PB. Ik ben er voor je achteraan bij onze technische dienst en breng je op de hoogte! 😁

Reageer