Skip to main content

Hi Odido,

Een maand geleden zijn we overgestapt van Ziggo naar T-Mobile (nu Odido) en afgelopen vrijdag (15-09-2023) is Guidion langs geweest voor het installeren van o.a. glasvezel. Op deze dag zou dus ons nieuwe internetabonnement ingaan. 

De Guidion installateur constateerde dat er op het glasvezel geen signaal was, gaf aan dat zij er niks aan kon doen en had het issue dus doorgezet naar Odido.

Aangezien we geen confirmatie en/of status update kregen, hebben we toch maar gebeld met de klantenservice. Zij gaven aan dat ook Odido er niks aan kon doen en dat het probleem bij KPN Netwerk ligt. Hiervoor zouden ze een ticket moeten aanmaken. Op de vraag hoelang het potentieel zou duren (en dus hoe lang we geen internet zouden hebben terwijl het abonnement al in is gegaan), kon geen antwoord gegeven worden.

Aangezien er gedurende het weekend geen update o.i.d. kwam, hebben we nog maar een keer op maandag met de klantenservice gebeld waar we hetzelfde verhaal te horen kregen. Om er wat vaart achter te zetten, werd er voorgesteld om ook zelf KPN Netwerk te bellen. Door een overvolle wachtrij is dit echter in de afgelopen twee dagen niet gelukt.

Na het lezen van o.a. jullie community site kwamen wij er achter dat wij niet de enige zijn die dit nu meemaken. Ook onze peers werden niet voorzien van enige updates en was proactiviteit vanuit Odido ver te zoeken. In sommige gevallen blijkt dat andere klanten meer dan 2 weken hebben moeten wachten op hun signaal na het meermaals over de vloer krijgen van installateurs. Dit is zacht uitgedrukt zorgwekkend.

Onze vraag is nu hoe lang het gaat duren voordat we gebruik kunnen gaan maken van glasvezel. Moet er nog een monteur langskomen? Zo ja, hoe lang gaat dat duren? Ik kan inzien dat een installatie niet de eerste keer hoeft te werken, maar het lijkt mij dat een onderdeel van jullie service zou moeten zijn dat jullie de overstap voor klanten ontzorgen. Het kan niet zo zijn dat wij jullie werk moeten uitvoeren. Waarom is het signaal op het KPN Netwerk niet proactief getest voor ons (jullie hadden een maand de tijd)?

Als dit probleem niet spoedig opgelost wordt, ben ik jammergenoeg genoodzaakt om het abonnement vroegtijdig op te zeggen en te kijken voor een andere provider.

Met vriendelijke groet,

Justo

Hey @Jengel21, welkom op onze Community! 

Ik wil natuurlijk dat jij zo snel mogelijk kunt genieten van een werkende internetverbinding. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie inderdaad de terugkoppeling van de monteur terug. Hij heeft een ticket voor je doorgezet naar onze techneuten, dit is gisteren gebeurt. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, binnen die 5 dagen wordt er contact met je opgenomen, meestal gebeurt dit wel eerder. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk online te krijgen!

Reageer