Vorig week ineens uitval van internet en tv via glasvezel. PON lampje uit en daarna Guidion monteur die snel bevestigt dat het probleem in de wijkcentrale zit. Inmiddels al een week lang geen oplossing. Vervelend met 7 personen in huis waaronder thuiswerkers, tieners, en pensiongasten.
De technische dienst deed er 3 werkdagen over om het probleem bij Deltafiber neer te leggen. Wat doen ze in die dagen??? Aan de aardige helpdesk medewerkers ligt het niet, zij krijgen alleen de statusinformatie “dat ze ermee bezig zijn” en dat het probleem buiten Odido ligt. Ze kunnen niet aangeven wat de afspraken met Deltafiber zijn en alleen een notitie achterlaten….
Een helpdeskmedewerker vertelde eerlijk dat er weinig communicatie is binnen Odido met de technische dienst. En dat er te weinig technische mensen zijn en de samenwerking tussen alle verschillen bedrijven niet goed gaat. Hij zei zich meer te willen richten binnen de helpdesk op de financiële kant want “ de technische kant is niet te doen” . Dit waren letterlijk zijn woorden. Inmiddels zie ik bij andere topics nog veel langere wachttijden en in de media vele andere Odido klanten met soortgelijke problemen.
Techniek kan falen, maar een week lang volledige uitval EN geen duidelijke informatie EN geen perspectief is bij elkaar niet acceptabel. Gezien alle andere verhalen maak ik me geen illusies en zie een systeemfout dat structureel en manifest is.
Mijn concrete vraag in dit topic: wanneer komt een monteur de aansluiting nu werkelijk repareren? Als dit antwoord nog langer uitblijft overweeg ik overstap naar concurrent met juridische stappen. Niet leuk maar ik kan helaas niet anders met zoveel gebruikers achter de voordeur. Ik was overigens 8 maanden best tevreden, jammer dat het zo kan gaan.