Skip to main content

Vorig week ineens uitval van internet en tv via glasvezel. PON lampje uit en daarna Guidion monteur die snel bevestigt dat het probleem in de wijkcentrale zit. Inmiddels al een week lang geen oplossing. Vervelend met 7 personen in huis waaronder thuiswerkers, tieners, en pensiongasten.  

De technische dienst deed er 3 werkdagen over om het probleem bij Deltafiber neer te leggen. Wat doen ze in die dagen???  Aan de aardige helpdesk medewerkers ligt het niet, zij krijgen alleen de statusinformatie  “dat ze ermee bezig zijn” en dat het probleem buiten Odido ligt. Ze kunnen niet aangeven wat de afspraken met Deltafiber zijn en alleen een notitie achterlaten….

Een helpdeskmedewerker vertelde eerlijk dat er weinig communicatie is binnen Odido met de technische dienst. En dat er te weinig technische mensen zijn en de samenwerking tussen alle verschillen bedrijven niet goed gaat. Hij zei zich meer te willen richten binnen de helpdesk op de financiële kant want “ de technische kant is niet te doen” . Dit waren letterlijk zijn woorden. Inmiddels zie ik bij andere topics nog veel langere wachttijden en in de media vele andere Odido klanten met soortgelijke problemen. 

Techniek kan falen, maar een week lang volledige uitval EN geen duidelijke informatie EN geen perspectief is bij elkaar niet acceptabel.  Gezien alle andere verhalen maak ik me geen illusies en zie een systeemfout dat structureel en manifest is. 

Mijn concrete vraag in dit topic: wanneer komt een monteur de aansluiting nu werkelijk repareren? Als dit antwoord nog langer uitblijft overweeg ik overstap naar concurrent met juridische stappen. Niet leuk maar ik kan helaas niet anders met zoveel gebruikers achter de voordeur. Ik was overigens 8 maanden best tevreden, jammer dat het zo kan gaan. 

Welkom op onze community! @gjrijk 

Hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om een topic te opnemen en jouw gevoel te uiten. Ik bied graag mijn excuses aan voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling. 

Het klopt inderdaad dat de verwerkingstijd van onze technische dienst 3 werkdagen betreft. In deze tijd doen zijn onderzoek en indien nodig wordt de netwerkbeheerder aangestuurd. In jouw geval is dit op 07-06 gebeurd. Ik snap goed dat je graag zo snel mogelijk weer online bent, maar ik wil graag een eerlijke verwachting scheppen. De netwerkbeheerder heeft 5 werkdagen om dit op te pakken. Ik verwacht dat zij in de loop van volgende week contact zullen opnemen. Op dit moment kan ik nog niet zeggen wanneer er een monteur langskomt. 

Ik ben het met jou en mijn collega eens dat er natuurlijk altijd ruimte is voor verbetering binnen Odido. Naar mijn inziens zijn we op de goede weg en is verbetering altijd ons vooruitstreven. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Beste Teresa,

bedankt voor je reactie. Ruimte voor verbetering zit wellicht bij de 1e monteur die na wat meer onderzoek meteen de netbeheerder inschakelt. Ins ons geval kwam hij minder dan 5 minuten voor een foto van de meterkast en bevestiging dat het PON lampje uit was. Dat hadden we zelf ook al direct doorgegeven. Evenals dat de verbinding plotseling wegviel nadat die jarenlang prima heeft gewerkt. En zonder dat er iets aangeraakt was in de meterkast en ook niet gegraven in de tuin. 

Met een 4G router komen we nu helaas  niet verder dan max 10Mbit waar we tot 1Gbit glasvezel hadden. De Odido zendmast staat helaas voor ons iets te ver of heeft te weinig vermogen. Deze terugval naar 1% is met zoveel personen niet lang vol te houden. We hopen dat er in de 5 werkdagen ook werkelijk de verbinding weer hersteld wordt. 

groeten,

Gertjan

De netbeheerder kwam snel in actie en stond maandagochtend meteen op de stoep, 2 man sterk! Tot zover het goede nieuws.

Na wat metingen zagen ze dat de ONT kapot was, Aaaiiiii!. Dat had de 1e monteur van Guido toch ook wel kunnen zien door even een andere ONT uit zijn auto te halen? Dan zie je namelijk meteen dat het PON lampje WEL brandt. In plaats daarvan “veronderstelde” hij wel even dat het “waarschijnlijk” aan de wijkcentrale ligt. Door deze miskleun (beperkte instructie?) heeft hij alles en iedereen op extra kosten gejaagd. ook Odido. Die aansturing van monteurs  waar de technische dienst zo lang over doet is, gaat dus ook niet goed. 

na de netbeheerder is vandaag de 3e monteur langs geweest voor vervanging van de ONT. Jammer dat de monteur van de netbeheerder niet zelf even een ‘eigen’ ONT kan vervangen. Scheelt ook kosten. 

Probleem opgelost? Helaas niet want nu moet de backoffice de ONT nog correct aanmelden bij wijkcentrale. 

vraag: kan de nieuwe ONT op korte termijn worden aangemeld?

Hi @gjrijk, dank voor deze update! Ik snap je vraag volledig. Ik zie hier dat de technische dienst nog aan dit verzoek moet toekomen. Ik heb hier zojuist extra aandacht voor gevraagd. Ik duim mee dat dit zo snel mogelijk zal gebeuren!

na vervanging ONT door Guido heb ik zelf een fritzbox rechtstreeks aangesloten op de ONT en nu ineens wel prima verbinding. Niet alleen rode wereldbolletje weg op de Zyxcel T56 maar hele apparaat en verbindingsprobleem foetsie. 

Instructie van Guido monteur was onjuist. Ik had nog gevraagd om de T56 te controleren. Nee, dat mocht niet want dat stond niet in de opdracht. Ik ben alleen wel beetje klaar met Guido monteurs. Ze worden slecht aangestuurd of snappen het zelf niet. Gelukkig dat alles nu weer werkt na 10 dagen. Guido wil ik hier echt nooit meer zien. Die monteurs verbranden gewoon tijd en geld waar je bij staat. Ik vrees dat door deze ervaring mijn bescheiden kennisniveau van veel monteurs flink overstijgt.  

En van Odido graag zo weinig mogelijk apparatuur want ik snap echt niet waarom dit zo plotseling stuk kan gaan. Ik was gewend dat dit soort elektronica alleen bij grof vuil gaat omdat het gedateerd raakt. De ONT werd wel warm, misschien daardoor bezweken?

Inmiddels veel geleerd met eigen apparatuur en tv boven ook maar retour, tv werkt prima met apps. Geen Odido tv box en geen “druk op OK om tv te kijken”. Duhhhh. 

Beste Cheyenne, de technische dienst kan dit verzoek van het lijstje schrappen. Sinds gisteravond werkt alles weer, groeten Gertjan

Fijn om te horen dat alles weer werkt @gjrijk, ik wens je nog een prettige middag! 

Reageer