Skip to main content

Hallo Odido,
Ik heb sinds donderdagmiddag geen internet. Er is een melding gemaakt. LOS lampje is uit en PON lampje knippert. Wat is er aan de hand en wanneer krijg ik hulp? Ik heb 10 dagen geleden mijn contract opgezegd, maar weer teruggenomen. Ik ga ervan uit dat het hiermee te maken heeft. Ik zou graag zo snel mogelijk informatie van u ontvangen over hoe verder te gaan.

Hi @Herby56, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad al een ticket is aangemaakt. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen, we zitten nu op dag 3. Dus ik ga er vanuit dat onze technische dienst het spoedig oppakt. Dan wordt er contact met je opgenomen. Hopelijk is het snel opgelost voor je. Zou je mij de komende dagen op de hoogte willen houden? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je!


Hi Tommie,

bedankt voor je bericht. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Zonder internet is echt vervelend 😩


Hoi @Herby56, ik begrijp je reactie helemaal! De technische dienst doet hun best en zal het zo snel mogelijk oplossen. We kunnen achteraf kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Beste Ishana,

Inmiddels zijn we een week verder. Voor jullie meer als 5 werkdagen, voor ons meer als 7 dagen geen internet.

Ik heb zeker begrip dat internet er eens uit kan liggen. Zelfs meerdere dagen. 
Ik heb nu wel het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt. We moeten zelf iedere keer erachteraan gaan en er is geen contact vanuit de technische dienst.

Internet is belangrijk, buiten dat we deels thuis werken, ook de verlichting, veiligheidscamera erop aangesloten is. Verder werkt de wifiversterker ook niet waardoor we geen internet hebben in de ruimte waar de computers staan die we gebruiken Daar werken geen persoonlijke hotspots.

Het begint nu meer als vervelend te worden en het begrip raakt langzaam op. 
Dus ik verwacht morgen in ieder geval een concreet antwoord wanneer dit opgelost gaat worden.


Ik zie dat het ticket nog niet is opgepakt @Herby56, ik heb de prioriteit voor je verhoogd, hopelijk pakken ze het nu sneller op! 


Hi Tommie,

Ik ben teleurgesteld dat er nog steeds geen actie ondernomen is aangezien dit probleem al meer dan een week speelt. Ik ben herstellende van een burn-out en kan dit er niet nog eens bij hebben. Ik probeer begrip te tonen, maar dit helpt niet echt.
Jullie mogen het maar uitleggen aan mijn gezin waarom het nog steeds niet opgelost is.
De vouchers, die ik had gekregen, zijn inmiddels ook verlopen. Kunnen jullie in ieder geval zorgen dat de vouchers vernieuwd worden?


@Herby56 goed dat je dit nogmaals aangeeft en echt sorry dat wij dit nog niet hebben opgelost. 

Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of ik al meer kan inzien, maar dit is niet het geval. Ik heb jouw ticket daarom meteen nogmaals onder de aandacht gebracht bij mijn collega’s van de technische dienst. 

Uiteraard stuur ik je nog wat vouchercodes op, zodat je in ieder geval niet volledig offline bent. 

Laat je het mij weten als ik nog iets anders voor je kan betekenen? Ik help uiteraard graag verder! 


Morgen is het twee weken zonder internet. Ik heb zaterdag een technicus van Guidion langs gehad en hij zei dat er geen internet op de kabel zat. Hoe lang moet ik nog wachten? Ik begrijp echt niet waarom het zo lang duurt. Mijn geduld raakt bijna op


Vanaf vandaag knippert LOS in plaats van PON. Pon staat nu uit.
Ik heb dus geen glasvezelverbinding met het netwerk. Wat gebeurt er nu? Er is helemaal geen duidelijke informatie. Morgen is de 3e week zonder Internet. Welkom in de digitale werkelijkheid. Wat is de status?


Hi @Herby56, ik snap je gevoel. Het spijt me dat je deze tijd al wacht. Ik zie echter dat er een afspraak met Guidion staat voor 16-10-2024. Ook is er een nieuwe ONT naar je onderweg die geplaatst kan worden. Veel succes met de afspraak en laat je hier de uitkomst weten? Als je weer online bent zorg ik meteen voor een vergoeding van deze periode. Hier hoef je met terugwerkende kracht natuurlijk niet voor te betalen!


Hoi Cheyenne,
 
Dat klopt niet helemaal. De afspraak voor Guidion is om mij de snelheid na 2 gb te verhogen en de benodigde apparatuur hiervoor aan te sluiten. Dit is echter nog lang niet onderweg naar mij.  Het verandert ook niets aan het feit dat ik al 16 dagen geen internet heb omdat er geen internet op de glasvezel zit. De monteur van Guidion heeft dit vorige week vastgesteld. Afgezien van het feit dat de lampjes op de ONT sinds gisteren anders knipperen, gebeurt er helemaal niets. Wat heb ik eraan dat de abonnementskosten worden vergoed? Niets! Ik wil eindelijk weer internet, maar dat interesseert jullie blijkbaar helemaal niets. Zodra je klant bent, ben je gewoon een nummer op de wachtlijst. 
Inmiddels verlopen morgen alweer de vouchers die ik gekregen heb. Omdat ik geen internet heb kan ik ook niet gebruik maken van mijn wifipunt waardoor we maar op 1 plek via een hotspot kunnen werken. Kunnen jullie dan op z'n minst een 4- router kunnen regelen zodat ik die dit weekend kan ophalen in het weekend en de nieuwe voucher codes. 
Zolang Odido werkt is het geweldig, maar oh wee als er technisch iets fout gaat. Het is niet normaal dat een klant weken moet wachten.

Hoi @Herby56, ik begrijp je reactie volkomen! Maar ik heb het voor de zekerheid dubbel gecheckt en je apparatuur wordt vandaag bezorgd. Guidion zal het dus zo snel mogelijk oplossen. Daarnaast zal ik je de vouchercodes in een privébericht sturen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana


Hoi Ishana,

Ik heb zojuist het pakket ontvangen. Zoals ik al zei, bevat het pakket een T56-modem en een Wifi-punt, maar geen nieuwe ONT zoals je collega gisteren beweerde. De monteuer die woensdag komt moet het aansluiten zodat ik 2 GB kan ontvangen. Maar dat verandert niets aan het feit dat ik al 16 dagen geen internet heb en waarom. En ik denk dat de monteur van woensdag net zo machteloos zal zijn als degene die hier vorige week was en dan zit ik nog steeds zonder internet. Ik heb de modem al aangesloten. Er wordt hier echt langs elkaar heen gepraat en ook op mijn verzoek voor een 4G modem wordt niet ingegaan. Ik ben zo teleurgesteld. Bedankt voor de vouchers

 


Laten we woensdag afwachten @Herby56, ik hoop dat je dan ook direct online komt! 


Hi, ik heb nieuwe vouchercodes nodig. De twee die ik vrijdag kreeg waren alleen vouchers voor 24 uur.

Dank jullie


@Herby56 Tuurlijk! Ik heb de vouchercodes meteen naar je gestuurd. 


Hoi,

De monteur van Guidion was hier vandaag en heeft alle nieuwe apparaten aangesloten. Zoals verwacht heb ik nog steeds geen toegang tot internet. Wat gebeurt er nu?


De monteur heeft een nieuw ticket aangemaakt voor onze technische dienst @Herby56, zij zullen dit verder oppakken! 


heeft de monteur van 2 weken geleden ook gedaan en niks is gebeurt


Reageer