Skip to main content

Hoi ik heb sinds vanochtend ineens geen internet meer. Van het een op het andere moment weg. Ik rijg geen wan ip adres meer toegewezen.

Wereldbolletje op modem (T50) is rood, verder werkt die goed. Op het huawei kastje is power groen en de lan ook normaal. Het LOS lampje is uit en het PON lampje knippert groen.

 

No. 2 in de tabel zeg maar (dus niet de rood omrandde) . Wat kan ik doen ? En als dat niets is kan er dan een monteur ingepland worden?

Lijkt buitenshuis te zitten.. Er zal toch niet weer iets in de wijkcentrale fout gedaan zijn he (Zie hier voor de vorige keer dat ik problemen had met mijn verbinding. 

 ).

 

Hallo Damook,

De knipperende pon led betekent dat er wel "licht" (signaal) is maar dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het gpon netwerk. Grote kans dat het probleem in de wijkcentrale zit. Het is mogelijk dat er een "stoorsignaal" op de splitter is aangesloten. Soms verdwijnt het probleem vanzelf als het stoorsignaal verwijderd wordt. Er zal een monteur aangestuurd moeten worden om dit te onderzoeken.

Mvg. Marcel


Hallo Damook,

De knipperende pon led betekent dat er wel "licht" (signaal) is maar dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het gpon netwerk. Grote kans dat het probleem in de wijkcentrale zit. Het is mogelijk dat er een "stoorsignaal" op de splitter is aangesloten. Soms verdwijnt het probleem vanzelf als het stoorsignaal verwijderd wordt. Er zal een monteur aangestuurd moeten worden om dit te onderzoeken.

Mvg. Marcel

Zoiets vermoedde ik al. Hopelijk mag ik snel een afspraak maken met een monteur.

 

Ik zag namelijk elders dat iemand dit ook had, maar de kabel los zat. 

 

En dat hed ik 4 maanden terug ook al, dan zou er iemand wel slordig te werk gaan als mijn kabel weer los zit/eruit is.


Hey @Damook, ik wil natuurlijk dat dit issue zo snel mogelijk voor je wordt opgelost. Ik zie in mijn systeem dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice (online) en dat de technische dienst er mee bezig is! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer online bent. Voor nu een hele fijne dag! 


Hey @Damook, ik wil natuurlijk dat dit issue zo snel mogelijk voor je wordt opgelost. Ik zie in mijn systeem dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice (online) en dat de technische dienst er mee bezig is! Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer online bent. Voor nu een hele fijne dag! 

Ze zei gisteren aan de telefoon dat ze zag dat het doorgezet was naar guidion, maar ik heb nog geen afspraakinplan mail/sms gehad ? Kun jij ook eens kijken ? 


Hey @Damook, ik heb een kleine update over de situatie: Er lijkt hier sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor deze en andere klanten in de regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden, de volgende update volgt wanneer deze opgespoord is. Wij proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen. Opsporen van en stoorzender kan enige tijd duren. Weet dat we er erg druk mee bezig zijn om dit zo snel mogelijk te doen! 


Hallo,

 

bij mij knippert het pin lampje sinds vorige week dinsdag en dus heb ik geen internet, vandaag guidon monteur geweest, maar die was met 5min weer weg, omdat het probleem in de centrale kast zit, zoals Odido zelf ook zei, dus die hadden gelijk contact moeten leggen met odf, want die gaat over het buitendeel en guidion over het binnenwerk., maar dit doet het allemaal, er komt alleen geen signaal binnen vanuit de centrale, wat een gekloot.

 

gr Michel 


Hi @fritswillem, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur een ticket voor je aangemaakt heeft. Onze Back Office zal hier zo snel mogelijk naar kijken. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen. Zou je mij op de hoogte willen houden zodat ik een oogje in het zeil kan houden voor je? Alvast bedankt! 


Alles wijst er op dat wij hier hetzelfde probleem hebben. Huawei Ont geeft dezelfde LED signalen, Zyxel heeft rode Internet LED. Alle stappen gecheckt. Modem reset. Ingelogd op het modem. Etcetera.  Niets helpt. Lijkt me ook een centrale kast probleem.

Ticket gisteren gekregen, bijna 24 uur later nu en geen Update. Dame was vriendelijk en besliste snel.

Werk geregeld thuis dus dit is echt een probleem.


@Alkind Ik ben meteen het ticket ingedoken om te kijken of er al meer bekend is, maar ik zie nog geen update staan. Mijn collega’s van de technische dienst zijn nog druk bezig met het onderzoek. 


Vandaag gaan we de zesde dag zonder internet beleven. Het lijkt me toch simpel: plug ons er weer in bij de centrale!


Hi @Alkind, we hebben inmiddels een verzoek ingediend voor een monteur om de wijkcentrale te onderzoeken! 


Blijkbaar heeft hij onze connectie weer ingeplugd op de wijkcentrale. Het werkt weer na 6 dagen zonder internet. Bedankt monteur!


Fijn om te horen dat je weer online bent @Alkind


Reageer