Skip to main content

Op 12 September omstreeks 13:00 verloor ik thuis internetverbinding. Het glasvezelmodem (zwarte kastje) laat sindsdien geen link lampje meer zien. De storing van 11/09 lijkt ongerelateerd - het topic waar nog een update in gepost moet worden, en de helpdesk zei dat er “binnen nu en 3 dagen” een monteur naar zou kijken (daar hij “signalen” zag dat het een groter probleem was). Dat is echt onacceptabel. Postcodegebied is 1221GX en wil graag een relevante update, en dat er een monteur het probleem oplost.

Hi @riedel, welkom op onze Community!

Het onderzoek is nog steeds in volle gang. In dit topic plaatsen we alle updates hierover:  

Hi @riedel, welkom op onze Community!

Het onderzoek is nog steeds in volle gang. In dit topic plaatsen we alle updates hierover:  

Ik kreeg ineens een mailtje van een Gideon monteur die bij mij langs wil komen. Is dat wel zinvol als de problemen zich buiten mijn huis voordoen?

Vind het overigens bijzonder dat een probleem dat gister middag reeds bekend was nú pas geescaleerd is naar het netwerkteam, en dat het onderzoek zo lang duurt. Mijn buren hebben glasvezel van een concurrent en ondervinden geen problemen.

@riedel, dat is wel apart. De monteur is 5 uur geleden aangestuurd. Je kan de monteur voor de zekerheid laten komen maar ik gok dat hij hier niet veel aan kan doen in verband met het probleem in Hilversum.

Men is aan het einde van de straat bezig met de fiber kabels. Blijkbaar zijn er 96 kabels beschadigd en zijn ze hard aan het werk om nieuwe kabels te trekken.

Men is aan het einde van de straat bezig met de fiber kabels. Blijkbaar zijn er 96 kabels beschadigd en zijn ze hard aan het werk om nieuwe kabels te trekken.

HI @riedel 

Welke straat gaat dit om? Ik zit ook nog steeds zonder internet, maar volgens ‘Mijn Odido’ zijn er geen problemen in mijn postcodegebied. Heb echter al alles gedaan om het eventueel zelf te verhelpen, maar allemaal zonder resultaat. Lijkt me dus zeer waarschijnlijk dat ik wel degelijk de dupe ben van dit probleem ook.

HI @riedel 

Welke straat gaat dit om? Ik zit ook nog steeds zonder internet, maar volgens ‘Mijn Odido’ zijn er geen problemen in mijn postcodegebied. Heb echter al alles gedaan om het eventueel zelf te verhelpen, maar allemaal zonder resultaat. Lijkt me dus zeer waarschijnlijk dat ik wel degelijk de dupe ben van dit probleem ook.

Amperestraat / Bakkerstraat

Hier in 1221DG sinds zondag rond 23:45 al geen internet en bellen meer mogelijk. Monteur is dinsdag geweest en wist vooraf al dat hij het niet op kon lossen omdat het probleem ergens in de wijk zit.

Ik vind het niet zo best dat je hier een community (waar je ook weer een apart account voor aan moet maken om te reageren) voor nodig hebt om jezelf enigszins op de hoogte te houden. In Mijn Odido lees ik niets over de storing.

Er was dinsdag al sprake van dat Reggefiber mogelijk moest gaan graven gezien de omvang van het  probleem. Dat dat vandaag pas in de de algemene post terug te lezen is verbaast me. Het lijkt wel of de communicatie langzaam gaat of langs elkaar heen.

Tot nu toe zeer te spreken over Odido en dat oplossen van dit probleem deels buiten bereik van Odido ligt snap ik. Maar de wijze van communicatie richting klanten bij een storing als deze is echt niet goed! Hopelijk gaat hier wat mee gedaan worden.

Mijn buren hadden tot aan 21:18 vandaag geen storing, maar vandaag ook ineens. Volgens zijn provider gaan de werkzaamheden tot en met 18 september 18:00 (!) duren.

Postcode

1221 GX

Status

open

Starttijd

14 september 2023 om 21:18

(Verwachte) eindtijd

18 september 2023 om 18:00

Type storing

Storing Internet, Bellen en/of Televisie

Melding

Door een storing werkt internet, bellen en/of tv-kijken op je vaste aansluiting misschien minder goed. Sorry hiervoor. We zijn hard bezig het zo snel mogelijk op te lossen zodat je weer kan internetten, bellen en/of tv-kijken.

Als ik het zo beschouw zijn er kabels beschadigd geraakt, en is er besloten om dan maar meteen alle kabels eruit te rossen en iedereen dagen lang zonder internet en telefoontoegang te laten.

Hier lijkt het op dit moment opgelost! 🙂 Ergens vanavond is de media converter weer online gegaan.

Hier lijkt het op dit moment opgelost! 🙂 Ergens vanavond is de media converter weer online gegaan.

Hier nog geen signaal helaas
Update: verbinding!

Hier, 1221CJ, doet ie het vooralsnog ook weer. Hopelijk blijft dat zo en is het voor de rest in de wijk ook snel opgelost!