Hey @Gert en Brenda van den Bos, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er al veel gebeurt is. Het ticket is momenteel nog in onderzoek. Hopelijk kunnen onze techneuten dit snel voor jullie oplossen! Als er meer informatie is wordt er contact met je opgenomen.
Tommie, dank voor je reactie. Het internet doet het nu weer. Gelukkig!
Wat ik echt wel belangrijk vindt voor een volgende keer, dat de storing en de voortgang ergens te vinden is. Daar hebben jullie echt steken laten vallen vind ik.
Bedankt voor je snelle reactie @Gert en Brenda van den Bos, ik ben blij om te horen dat het opgelost is! Ik gok dat het een probleem was in de wijkcentrale. Dit wordt meestal vermeld in Mijn Odido.
Tommie, het probleem was denk ik idd in de wijkcentrale. Maar er stond geen storing of update in de mijn odido app. Kortom, mijn punt blijft dus staan dat dat niet goed is gegaan van jullie uit.
Ik en een aantal andere adressen in de wijk ervaren nu vergelijkbare problemen. Bij één van de adressen sinds 10 november geen internet en tv meer. Oorzaak moet gezocht worden in de verbinding tussen de woningen en de wijkcentrale. Irritant te constateren dat alle energie gericht wordt op oorzaak achterhalen in de woning. Afspraak maken met monteur geeft een eerstvolgende mogelijkheid vier (4!) werkdagen later. Dit is voor mij onacceptabel en ik verwacht een hoger servicelevel. Communicatie zoals door vorige spreker aangegeven wordt ook nu nog ervaren. Initiatief tot contact en vraag naar status update moet steeds door klant worden genomen. In een wijk waarin Odido graag tot een hogere dekkingsgraad wil komen is dit absoluut geen goede beurt. Actie wordt gevraagd!
Inmiddels 2 weken geen glasvezelverbinding, dus geen internet en tv. Geen enkele wijze vanuit Odido geïnformeerd over het verloop. Erg jammer dit en super teleurstellend.
Hey @hanplo, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt inderdaad een kabelbreuk te zijn. Op dit moment is er verder nog niks over bekend. Ik ga er vnauit dat het spoedig opgelost wordt. Ik zag dat je al nieuwe vouchercodes hebt ontvangen om de tijd te overbruggen. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.
Hoezo niets bekend? De glasverbinding ligt er sinds 09 Nov uit. 13 Nov is er een monteur bij mij geweest die hier een melding van heeft gemaakt. Deze is door gezet naar Open Dutch fibre. Ondanks diverse pogingen van uw helpdesk is daar door ODF nog niet op gereageerd… Blijkbaar heeft ODF ook een verbindingsprobleem..
Hey @Speenkruid, welkom op onze Community!
De netwerkbeheerder is aangestuurd. Hopelijk kunnen zij dit snel voor jullie oplossen. Er lijkt iets in de wijkcentrale niet in orde te zijn. Verder zijn er nog geen updates in de tickets. Wordt vervolgd.
Gelet op eerdere reacties krijg ik sterk de indruk dat de kabelbeheerder hier nog helemaal geen aandacht heeft besteed. Dat er een kabelbreuk is heeft een monteur vastgesteld en doorgegeven. Nu zit het opeens in de centrale? De wijkcentrale is niets anders als een stapel switches en wat routers. Stel dat daar ook het probleem zit kan dit remote door de netwerkbeheerder worden vastgesteld en opgelost. Aansluitend een mailtje naar uw helpdesk, klaar… Is er nog de kabelbreuk, wanneer men er mee aan de slag was gegaan had met dit echt wel gemeld. Samengevat, dit gaat nog wel even duren..
Ik heb er geen vertrouwen meer in. Inmiddels is week drie (3) afgerond zonder internet en tv. Uit contact blijkt dat er inmiddels tussen 4 instanties tickets heen en weer gestuurd worden waarbij het belang van mij als klant volledig uit het oog is verloren en Odido klaarblijkelijk als mijn contractpartner zich niet geroepen voelt om zich extra voor mij als klant in te zetten. De oorzaak die ten grondslag ligt aan het probleem interesseert me niet, zorg dat het opgelost wordt! En daarbij, neem eens de moeite om mij als klant actief te informeren over de voortgang. Waanzin dat ik steeds zelf het initiatief moet nemen! Om moedeloos van te worden.
Hoi @hanplo, ik had je graag een ander antwoord gegeven. Maar op dit moment is het in behandeling bij de technische dienst en hier heb ik geen invloed op. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana
@Ishana van Odido Bedankt voor je reactie, goed bedoelt, maar nogmaals niet redeneren vanuit de positie van de klant. Begrip koop ik na 3 weken niets voor, daadkrachtig handelen is wat nadrukkelijk gevraagd wordt. Het aanbod om morgen actief navraag te doen bij de technische dienst met de vraag wat ik, op welk moment, kan verwachten en dat vervolgens wederom actief aan mij terugkoppelen was een passende reactie geweest. Het is toch niet teveel gevraagd dat ik nu eindelijk eens wil weten waar ik aan toe ben! En dat geldt niet alleen voor mij, ook voor de groep andere bewoners in de wijk die het inmiddels ook geruime tijd zonder dienstverlening van Odido moet doen. Ik hoor graag van je!
Ik lees hier dat de technische dienst er nog steeds mee bezig is, sinds 13 Nov. Het was toch een kabelbreuk waarvoor een ticket is aangemaakt bij Open Dutch Fibre?? Ik neem aan dat uw backoffice de voortgang van deze ticket bewaakt en ,indien nodig, aan de bel trekt? Indien ODF niets doet misschien de bedrijfsjurist eens aan het werk zetten? Na ruim drie weken radiostilte misschien een goed idee..
Ik heb vanochtend een terugkoppeling ontvangen vanuit Odido dat er na 3 weken nog niets met het ticket is gedaan. Ik heb eveneens en wederom een beroep op Odido gedaan om de regie te pakken op het oplossen van het probleem en te stoppen met het tot nu toe gelaten afwachten totdat men bericht krijgt van ODF of via ODF van een onder-aannemer. Tevens aangegeven dat het wellicht tijd wordt individuele tickets samen te voegen en te escaleren tot een zgn. problem in ons postcodegebied. Op basis van deze ervaringen wordt het voor mij steeds moeilijker mensen in mijn omgeving een overstap naar Odido in overweging te laten nemen. Actie vanuit Odido is en blijft onverkort noodzakelijk waarbij het inmiddels noodzakelijk is geworden ins minimaal dagelijks te informeren over de voortgang.
Hey @hanplo, ik ben ook nog een keer voor je gaan kijken en het lijkt volledig bij ODF te liggen. Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren voordat het ticket wordt opgepakt. Ik zie dat de desbetreffende collega een urgente navraag gedaan heeft. Mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat het nu snel wordt opgepakt!
Laat ik nog eens een poging wagen… Ik lees dat een collega van u een urgente navraag heeft gedaan, wat was het antwoord? Indien er geen antwoord kwam, inmiddels de jurist ingeschakeld? Ik ga ervan uit dat Odido een servicecontract heeft met ODF. Wanneer dat goed is opgesteld (hoe snel storing moet zijn opgelost, boeteclausule) is het voor de jurist vrij simpel om ze in beweging te krijgen. Echter, als Odido heeft liggen slapen tijdens het opstellen van dat contract….. Benieuwd naar uw antwoord, of is het een robot (ChatGPT) die eea afhandeld?
Hey @Speenkruid, ik wil ook dat jullie zo snel mogelijk weer online komen. Echter is er op dit moment niks wat ik kan doen. Het wachten is echt op Open Dutch Fiber. Hopelijk krijgen we snel antwoord terug en zijn jullie weer online!
Wat ik al dacht, een robot geeft antwoord. Geeft goed aan hoe klantgericht Odido werkt. Treurig, diep treurig.
Mocht een medeslachtoffer dit lezen, zoek eens op het forum van Tweakers.net naar Open Dutch Fibre. Wordt je niet vrolijk van.. record staat zover ik het kan vinden op ruim 7 weken.
Ik heb even de reacties bijgelezen. Ook omdat ik op FB veel meldingen tegenkom vanuit deze wijk over het uitblijven van internet. Ik denk dat jullie als Odido hard met deze meldingen aan de slag zullen moeten, anders verlies je veel klanten als dat nu niet al gebeurt. Het uitblijven van updates bij een melding is dus nog steeds niet geregeld. Maar ook het regie en opvolging voeren op een melding/storing.
Nogmaals, daar laten jullie op dit moment echt steken vallen.
Grt.Gert
Als ik updates voor jullie had had ik die zeker doorgegeven. Ik zie ook alleen maar staan: “Wachten op ODF”. Dit krijg ik ook terug als ik bij de Back Office navraag doe voor jullie @Gert en Brenda van den Bos & @Speenkruid. Ik kan ook alleen maar afwachten op dit moment.
Kijk, eea wordt dus wel gelezen! Dat is in ieder geval iets, nu nog de juiste acties. Lijdzaam afwachten gaat deze storing echt niet uit de wereld helpen. Heb je het servicecontract er inmiddels bijgepakt? Stuur een mail naar de jurist met het verzoek/opdracht tot actie! Dat kastje/muur verhaal ken ik, lost het probleem niet op. Zet het anders door naar een hoger nivo die de jurist wel mag/mogen aansturen. Ik heb dit zelf genoeg op m’n werk meegemaakt, vaak werkte alleen het dreigen met juridische stappen.
@Tommie van Odido Ik krijg zojuist een vergelijkbare reactie van ODF, 'we wachten op een reactie van onze aannemer, dit duurt meestal een aantal werkdagen'. Deze reactie kreeg ik vorige week, de week daarvoor en de week daarvoor ook. Met alle respect, Odido heeft met klanten te maken, stop met het verschuiven van verantwoordelijkheden maar NEEM ten behoeve van je klanten de verantwoordelijkheid. Ik heb als klant van Odido niets te maken met leveranciers van Odido, dat is de verantwoordelijkheid van Odido. Kortom: onderneem actie en sommeer ODF om per direct herstel van dienstverlening te realiseren!
Geduld is op, voelde me nu toch genoodzaakt anderen buiten de community deelgenoot te maken van mijn (en onze) ervaringen. Eén review is inmiddels gepost op Trustpilot. Jammer dat dit nodig is.