Skip to main content

Ergens tussen 5 en 9 september stopte het internet thuis ermee. Was op vakantie en kon geen wifi-gekoppelde apparaten meer bedienen.
10 september storing gemeld bij Odido. Guidion monteur was 12 septemeber beschikbaar maar kon alleen constateren dat de storing in of voor de media-box zat.
Monteur had ticket voor KPN niet geactiveerd waardoor er verder niets meer gebeurde. 13 september Odido gebeld en storing door hen doorgezet naar KPN.
KPN 16 september langs geweest, maar kon alleen constateren dat het niet in de bekabeling binnenshuis zat.
Eerste moment dat KPN verder actie onderneemt is maandag 23 september.
Zijn we dus minstens 14 dagen verder. Ik kan nog steeds geen wifi-apparaten in huis aansturen. Vanaf donderdag 26 september MOET het werken.

Odido leunt achterover en legt het probleem bij KPN. Als ik het sneller wil moet ik zelf de KPN maar bellen.

Welkom op onze community! @allebei 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de verbinding graag snel hersteld ziet, gelukkig zijn er al stappen ondernomen. Ik kijk graag verder met je mee! 

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik direct met je meekijken! 


Welkom op onze community! @allebei 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik snap goed dat je de verbinding graag snel hersteld ziet, gelukkig zijn er al stappen ondernomen. Ik kijk graag verder met je mee! 

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik direct met je meekijken! 

done

 


@allebei Dank je wel voor de genomen moeite! 

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er 23/9 een monteur van de netwerkbeheerder langskomt. Ik kan deze afspraak niet vervroegen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je tot die tijd zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je gelijk een Unlimited vouchercode sturen. Je kunt hiermee een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code gelijk jouw kant op! 


Die vouchers heb ik al.
Ik kan alleen niet met mijn mobiel een hotspot opzetten voor alle wifi-apparaten in huis (Nest-thermostaat, Solar-panels, Camera’s en alles dat naar een externe NAS gaat die op IP selecteert.
Het MOET voor 26 september werken. Daarna ben ik onregelmatig thuis en kan geen afspraken maken.

Hoewel jullie wellicht je best doen heb ik feitelijk weinig aan de reacties. Het enige dat echt helpt is dat jullie behoorlijke service-afspraken met KPN maken. Ik zit niet te wachten op een hele reeks van monteurs die het steeds weer met dagen vertraging doorschuiven naar het volgende station.


De storing is nog steeds niet opgelost. Maandag is KPN geweest en consteerde dat het ‘probleem’ ergens 240meter verderop in de straat zou moeten zitten. Vermoedelijk bij een verdeelkast oid.
Ik begreep ook dat er meerdere klachten in de straat waren.
Geen vooruitzicht wanneer het nu werkelijk opgelost is. Ondertussen al bijna 3 weken geen internet voor mijn wifi aangesloten apparaten.

De ‘gratis’ bundel voor mobiel internet is ook weer ‘op’.

Graag ontvang ik weer zsm 2 vouchers hiervoor.


Ik zie dit inderdaad terug in het ticket @allebei, lijkt een issue te zijn in de wijkcentrale. Hopelijk kunnen ze dit spoedig oplossen. Ik heb je meteen 2 nieuwe vouchers opgestuurd. 


Ik zit nu in het buitenland en voor zover ik kan zien is de storing nog steeds niet opgelost.

Ik kan nu diverse apparaten in huis niet bedienen, cameras, thermostaat, verlichting. Terwijl dit wel nodig is voor energiebesparing, security enz.

Dit duurt echtveel te lang.


Hoi @allebei, ik heb het direct nagekeken! De netwerkbeheerder is gisteren voor je bezig geweest en zal het zo snel mogelijk hervatten en oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana 


En vandaag nog steeds niets


@allebei Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik kan nog geen update inzien. 

Ik heb meteen een bericht gestuurd naar mijn collega’s van de technische dienst of zij mij meer kunnen vertellen. Zodra ik meer weet, laat ik het ook meteen weten in dit topic. 

Heb je nog genoeg vouchercodes? Mocht je nog een code nodig hebben, stuur ik deze gelijk naar je toe! 


@allebei Daar ben ik weer! 

Ik heb inmiddels een reactie terug van mijn collega’s van de technische dienst. Zij geven aan dat de netwerkbeheerder bij hun heeft aangegeven dat wij nog moeten wachten op een update.

De reden hiervan is, omdat er voedingsschade is ontdekt. In de laatste update geven zij aan dat de voeding op 01-10-2024 opnieuw zou worden ingeblazen en dat dit in de loop van deze week wordt gelast. Het einde is gelukkig inzicht! 

Laat je het mij nog weten of je nog een nieuwe vouchercode nodig hebt? 

 


Reageer