Skip to main content

Vandaag is er weer geen internetverbinding. Is er een netwerkprobleem in Kampen?

Ik heb alles geprobeerd, zelfs een router, een andere kabel. Geen verbinding. Het is ook te zien op de foto.

 


Hallo Márton Lakat,

Gaat het om een DSL of glasvezel verbinding?

Bij DSL: is je modem rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten met een korte kabel? (Foto?)

Bij glasvezel: welke lampjes branden er op de mediaconverter, en is deze op de blauwe poort van het modem aangesloten? (Foto's ?)

Mvg. Marcel


Beste Marcell! DSL-verbinding. Ja, ik heb ook 2 korte kabels geprobeerd.


 


 


Mijn hobby is IT, helaas zit er helemaal geen aansluiting in de doos.

Met vriendelijke groet: Marton


De blauwe aansluiting op het isra punt ook geprobeerd neem ik aan? (Kan even duren voordat je het wan lampje ziet gaan knipperen)

 


Ja natuurlijk. Het heeft tot dusver ook niet gewerkt.


 


Andere DSL kabel geprobeerd?

Geen lampje geeft aan GEEN verbinding, Rood lampje WEL verbinding maar niet werkend.

Een simpele 2 of 4 aderige telefoonkabel kan als test gebruikt worden.


Hallo! Ja, ik heb ook twee DSL-kabels geprobeerd. Helaas is er bij KPN ISRA helemaal geen verbinding.


Ik ben sinds eind december klant. Ik had 3 weken een normale verbinding en daarna 0,08 kbit / s gedurende 2 weken, wat volkomen nutteloos is. De specialist heeft de fout gecorrigeerd. Ik had onlangs een hele dag geen internetverbinding. Dit is nu de derde dag. Ik ga morgen naar een winkel omdat ik deze totaal onvoorspelbare service wil annuleren.


Hoi @Márton Lakat, we hebben in januari Guidion op pad gestuurd en die monteur constateerde destijds een fout in de koperverdeler/wijkkast dus er was inderdaad iets grondig niet in orde - dat zou toen hersteld zijn. Nu lijkt het echter aan het modem te liggen of een kabelfout, want ik zie nu geen modem aangesloten. Dit kan duiden op een apparaatdefect. Kun je eens proberen om het modem volledig te resetten? Normaliter raden we dat af, maar in dit geval wil ik kijken of dit de gewenste duw in de rug bewerkstelligt: Factory reset modem.

Indien dit nog steeds niet helpt, ga ik er alles aan doen om ook dit probleem te verhelpen. Sorry voor het ongemak, wederom!


Hello. Unfortunately I tried, not good. Not with another cable. KPN irsa will probably be the problem.Not good with any other modem in the closet.


Jason, please believe me, my hobby is IT, I really got it. I tried everything. In the closet, someone there has another zyxel router. It's not mine, I don't know anything about it. As in the past, I have tried that router now. Unfortunately, none receive a signal.


Sorry dat ik in het Engels heb geschreven zonder de hulp van een google vertaler, helaas kan ik niet in het Nederlands schrijven. Fijne dag!


@Jason Ik heb het vandaag geprobeerd. Reset..andere kabel. Een andere router. Helaas niet goed. Hoe lang zal het duren? De vorige keer was het twee weken niet goed. We zijn nu op 5 dagen. Is er een vergoeding of betaal ik niets door? Doe alsjeblieft iets of trek je terug uit het contract.

 


Hi @Márton Lakat, my apologies for having responded in Dutch, I thought that was your preferred language of communication. We'll pick up where we left off, but in English, no worries!

I've performed a thorough analysis of the line and have requested KPN's line diagnosis tool in order to pinpoint where the culprit lies → a fault has been detected at the main distribution point. The resolving entity in this situation is our grid operator: KPN. I'll immediately forward the case to our specialists so it can be dealt with as quickly as possible. Please keep in mind that the current processing time lies between three and five days. 

Regarding a compensation: you'll be compensated once the issue's been fixed. I'm really sorry this has happened again, but I'm certain this time it'll be solved for good. If there's anything I can help you with in the meantime, please let me know. Can I offer you an Unlimited Internet voucher, for instance?


@Jason Thank you very much! this is a completely renovated part of the building, which may be why there are problems. I didn't get a subscription here as a foreign citizen, only simyo gave it, so unfortunately I can't use the internet voucher.


@Márton Lakat That pretty much explains why the wiring and inhouse-installation seem somewhat lackluster. Thanks for the clarity! 

Sorry you can't use the voucher, however, there is a temporary solution: you may use a T-Mobile prepay as well. We've kept some T-shops open as part of our service agreement; these shops function as service points, but still sell prepay sim cards, if I'm not mistaken. You can take a look at our website and check which shops near you are opened: T-shops as service points.

Should you be able to buy a prepay, I'll gladly reimburse you for the € 10.00 cost.


@Jason Thank you for your kindness, hopefully this current mobile internet package will be enough until my service is available again? To know anything about the error, when is the error expected to be resolved?


@Márton Lakat You're more than welcome and sorry it's taken so long before a proper action had been processed.

The mobile Internet package will definitely be enough to hold you over until the matter's been dealt with. The package comprises Unlimited data so you won't run out of Internet during these seven days. 

The error will be fixed within the coming three days. If KPN has to fix the issue, it'll probably take, on average, somewhere between three to five days. 


Reageer