Vanaf maandag 8 april zitten wij op wonderbaarlijke wijze ineens zonder diensten. Welgezegd het PON lampje van de ONT blijft groen knipperen. Uiteraard alle stappen die je zelf kan volgen uitgevoerd zonder resultaat.
Gelijk gaan bellen naar de klantenservice, dit ging nog redelijk vlot. Verbinding werd uitgelezen en blijkt dat er een probleem zit in de POP met een splitter werd mij verteld. Daarvoor moet de netbeheerder aangestuurd worden. Zijn weer een stapje verder, ik zou een mail krijgen om een afspraak in te plannen met Guidion. Deze keurig gehad en een afspraak ingepland voor 11 april.
Monteur van Guidion 11 april ter plaatse. Heeft binnen gekeken en kwam ook gelijk tot de conclusie dat die naar de POP moest. Hij zegt de complete patch vervangen te hebben, dit had echter geen resultaat. Bij ons binnen heeft de beste man ook alles vervangen om zeker te zijn dat dat niet het probleem is, ook dit tevergeefs. Monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Odido, blijken er verschillende patches op die splitter niet in orde te zijn. Weer terug bij af, hiervoor moet netbeheerder aangestuurd worden. Wat maandag ook al duidelijk was maar dus niet is gebeurd. Monteur heeft ticket doorgezet.
Vrijdag zelf nogmaals gebeld wat nou de status is, de ticket van monteur staat bij backoffice om door te zetten naar de netbeheerder. Extra ticket aangemaakt door medewerker klantenservice, met als duidelijke opmerking van mij dat die van monteur Guidion open moet blijven aangezien het anders helemaal fout gaat. Deze was ook doorgezet naar de netbeheerder. Geen idee of dit is gebeurd, helaas met vrede het weekend in zonder diensten. Medewerker kon mij nog wel vertellen dat hier 5 dagen voor staat inclusief weekend dus met een beetje geluk zou het in het weekend kunnen werken. Mijn verwachting was op dat moment al <0….
Je raad het al, het is maandag en nog steeds geen diensten. Ineens om 11:01 een mailtje van Odido dat de netwerkpartner ingeschakeld is?? Pardon dat was vrijdag 12 april al doorgezet is mij verteld. Weer valse hoop gekregen van Odido, die 5 dagen gaan nu dus pas in. Ondertussen maar even in de vriezer gaan zitten om af te koelen.
In de middag ineens een telefoontje van de netbeheerder (via van Rijn glasvezel techniek) om een afspraak te plannen, het kan dus wel snel gaan. Afspraak gepland voor 16 april in de middag. Nog duidelijk de vraag gesteld of deze monteur het probleem op kan lossen, antwoord was ja dit is echt een glasvezel monteur. Nou prima nog 1 dagje wachten.
16 april telefoon, monteur is ziek kan niet komen word morgen. In dit geval kan Odido daar niks aan doen maar mensen kom op. Heb je 1 monteur in dienst als bedrijf zijnde of hoe moet ik dat zien. Nou op naar de volgende poging morgen tussen 10 en 12.