Skip to main content

Goedemorgen,

Vorige week contact gehad met uw klantenservice in verband met mijn vraag over compensatie naar aanleiding van de storing die ik op mijn adres heb ondervonden op  24 februari tot 27 februari 2021. In deze periode had ik geheel geen internetverbinding en en heb daarom thuis moeten werken via de hotspot van mijn mobiele telefoon. Met het verlies van de internetverbinding was er bovendien ook geen tv-kijken bij in de vorm van Netflix, Disney, etc.

Volgens uw klantenservice was er echter geen storing op mijn adres terug te vinden en ook geen melding van de storing van mijn kant. Nu heb ik ook aangegeven dat dit niet mogelijk was, omdat jullie plat werden gebeld door de storing en daarom de lijnen gesloten hadden. Ik ben via de website van T-mobile community erachter gekomen wat er speelde en heb dit in de gaten gehouden. Ook op mijn account was er namelijk al een melding van de storing in mijn postcodegebied. Die melding kan ik overigens niet meer in mijn account terugvinden, maar ik had er toen gelukkig  een screenshot van gemaakt. Ik heb vervolgens een contactformulier (de link van dit formulier heb ik via deze Community gevonden) ingevuld met mijn verhaal en screenshot, maar niks op ontvangen. Ik zou een bevestiging ontvangen, maar deze heb ik niet gekregen, ook niet in de spam. Dit tot 2x toe. Hoe kan dit?

 

Zoals in het contactformulier al aangegeven, begrijp ik dat ik voor compensatie, volgens uw klantenservice, nog weer expliciet had moeten bellen over de storing en het uitvallen van de internetverbinding, ondanks dat dit niet mogelijk was en ik al een melding daarvan in mijn account kon teruglezen. Dit laatste wijst er volgens mij duidelijk op dat T-mobile bekend was met een storing op mijn adres. Van 24 tot 27 februari heb ik vervolgens geen gebruik kunnen maken van de noodzakelijke internetverbinding ivm thuiswerken en ook niet van daarvan afhankelijke diensten zoals Netflix. Hier wens ik toch compensatie voor.

 

Wilt u contact hierover opnemen met mij?

Alvast bedankt.

Compensatie is (maandbedrag/30) x (aantal dagen (van 24 uur) storing).

Als voorbeeld, 30/30 = €1,- x 3 = €3,- ? Afgeleide “schade” wordt bij consumentenlijnen niet vergoed.

Maar dan moet inderdaad wel de storing geregistreerd zijn.


Deze berekening die T-mobile hanteert vind ik persoonlijk niet meer volstaan in tijden van Corona = thuis werken en ook thuis blijven. Een goedwerkende internetverbinding is daarom echt noodzakelijk.

 

Wat de registratie betreft, ik heb nota bene een melding in mijn account gekregen over de storing. De storing werd veroorzaakt door schade aan een hoofdkabel en meldingen hierover zijn op deze community terug te vinden. 

 

Ik wacht nog even de reactie van één van de moderators af. 


Goedemiddag @Julie82, welkom op de Community!

Dat jij niet gecompenseerd kunt worden omdat wij onbereikbaar waren, vind ik een rare conclusie van onze klantenservice en daar ben ik het niet mee eens. Als je zou hebben aangegeven: “Ik heb al drie maanden storing en wil volledig vergoed worden” kan ik me nog indenken dat men het sceptisch benadert, maar wanneer je zelf eerlijk aangeeft tussen 24 en 27 februari problemen te hebben gehad, acht ik het niet meer dan redelijk dat je hiervoor gecompenseerd wordt.

Jammer genoeg kunnen wij geen kosten vergoeden die buiten onze producten om gemaakt zijn. We hebben alternatieven waar mensen met een T-Mobile simkaart tijdens verbindingsproblemen wat mee kunnen: Unlimited Internet vouchers. Die bieden vaak soelaas tijdens een internetprobleem en geven tijdens een langere verstoring toch nog de mogelijkheid om online te blijven - via hotspot weliswaar, maar het is een noodoplossing. Wanneer we ook bijkomstige ontastbare schade (excuses voor deze clichématige bewoording) zouden vergoeden, wordt het heel lastig om precieze lijnen te trekken waar de vergoeding begint en waar die eindigt. Ik hoop oprecht dat je hier begrip voor hebt, maar wil tegelijkertijd zeggen dat ik vind dat er meer proactief moet worden aangeboden om mensen in nood te helpen, zeker in tijden als deze waar een ieder afhankelijk is van vast Internet thuis. Of het nu om thuiswerken, of studeren vanuit huis gaat, iedereen verdient opties buiten de standaard om die hen kunnen helpen.

Ik maak de vergoeding meteen aan voor je en zal een bevestiging per e-mail sturen zodat jij meteen inzichtelijk hebt wat er vergoed wordt. Houd er alsjeblieft rekening mee dat deze vergoeding pas op een volgende factuur verrekend wordt. Jouw maandbedrag van bijvoorbeeld april zal daardoor lager uitkomen dan normaal.


Beste Jason,

 

Dank je vriendelijk voor jouw reactie. Het valt me op dat de community en moderators hier vaak zaken op moeten lossen die de klantenservice van T-mobile ook al kan oplossen. De klantenservice is daarin totaal niet meedenkend, maar kan zijn dat dat protocol is, want een normaal contactformulier is al onvindbaar op de site. De klant die het er niet bij laat zitten, komt meestal hier terecht en dan komt er alsnog een reactie/oplossing, een soort damage control. Dat vind ik jammer en het zou T-mobile sieren om al aan de voorkant zo meedenkend als de moderators te zijn. Nogmaals dank voor je reactie en ook het regelen van de vergoeding. 


Hoi @Julie82, jij bedankt voor het mooie compliment en de meer dan terechte feedback! Het valt ons soms ook op dat het lijkt alsof wij als moderators meer kunnen dan bij de Klantenservice, maar dat is niet zo. Hierdoor wordt collega’s weleens verweten dat ze het wel kunnen, maar het niet willen (bij bijvoorbeeld onmogelijke oplossingen of apparatuurdefecten die niet te repareren zijn op afstand) - ik wil daarbij de nuance plaatsen dat onze collega’s 99 procent van de tijd vakwerk afleveren en aan de basis staan van hulpvaardigheid, maar dat het soms voor hen telefonisch lastiger is om iets gedaan te krijgen omdat de situatie wellicht makkelijker uit te lezen is op papier/digitaal, if that makes sense. 

Dat wil niet zeggen dat er geen fouten worden gemaakt, wij steken de hand altijd in eigen boezem, maar meer dat het vaak een kwestie van miscommunicatie is in plaats van onwelwillendheid.

Wat in ieder geval supergoed werkt, is om alle feedback aan alle kanten van het bedrijf mee te nemen in brainstormsessies en verbeterrondes. Dit doen we al geregeld en zo leren we van elkaar! 😄

Geniet van een mooi weekend met zon en stay safe!


Reageer