Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Na tientallen keren contact gehad te hebben met Odido en KPN met betrekking tot mijn gebroken glasvezelkabel wil ik nu starten met dossieropbouw via de mail.

Op 1 November zou ik van Youfone naar Odido overstappen via de overstapservice van de Consumentenbond.

Door het vroegtijdig stopzetten van het internet van Youfone zat ik een dag zonder internet. Destijd heb ik telefonisch contact gezocht met Odido om mijn installatie te versnellen aangezien ik alle benodigdheden ervoor al in huis had.

Toen ben ik mondeling door de installatieprocedure begeleid door een medewerker van Odido. Hierbij is een verkeerd gecommuniceerd dat ik aan het glasvezelkasje moest zitten.

Dit hoort een consument echter nimmer te doen en heeft een glasvezelbreuk tot gevolg gehad.

Hierna heb ik meerdere keren contact proberen op te nemen en meerdere uren in de wacht gestaan. Het is nu 24 dagen dat ik zonder internet (primaire levensbehoefte) zit terwijl ik hier afhankelijk van ben voor mijn werk. KPN blijft doorgeven dat ze geen meldingen van Odido ontvangen en er is al drie keer een monteur langs geweest die enkel een foto maakt van de kapotte kabel (dit had ik ook kunnen doen en kost nu al 2 weken extra tijd) en zegt dat er een andere monteur bij moet komen. Het is door de gevolgen van de communicatiefout nu niet mogelijk om mijn abonnement op te zeggen en over te stappen. Het was van meet af aan al duidelijke dat KPNnetwerk ingeschakeld moest worden toch blijven er enkel Odido/Guidion monteurs komen.

Ik zit nu dus in de situatie dat ik met schade zit waardoor overstappen niet mogelijk is.

Helaas ben ik genoodzaakt juridische hulp in te schakelen aangezien de huidige situatie niet houdbaar is en er geen pad naar een oplossing in zicht is.

Als er een escalatiemogelijkheid is bij Odido waarmee het probleem binnen een week opgelost is wil ik hier nog aan meewerken.

Bij een langere periode ben ik genoodzaakt zelf tot reparatie over te gaan en kosten en schade te verhalen.

Dit zal maar om enkele honderden euro’s gaan maar uit principe en de schandalige manier waarop ik heen en weer gestuurd wordt is dit de enige mogelijkheid die ik nog zie.

Ik kijk uit naar uw reactie.

PS: alvorens het versturen van deze mail heb ik nogmaals geprobeerd contact op te nemen met Odido. Ditmaal werd er voor de 5de keer aangegeven dat ik contact op kan nemen met KPNnetwerk en dat zij op de hoogte zijn. En dat het ditmaal echt waar is. Ik heb hierop KPNnetwerk gebeld en deze hadden geen (spoed)bericht ontvangen. Ik sta vertelt en weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wordt hierdoor zwaar geraakt in mijn levensonderhoud.

Hierbij komt nog dat ik na minstens 12 uur in de wacht te hebben gestaan. Odido op geen manier mogelijk maakt om zwart op wit contact te hebben. Hierdoor wordt bewust dossieropbouw tegen gegaan. De chatbot werkt niet, het mailadres geeft aan dat het niet gelezen wordt en een communitypost lijkt me nou ook niet een fijne manier om dit soort zaken openbaar te bespreken.

KPN is de netbeheerder en eigenaar van de glasvezel verbinding tot en met de FTU. Reparaties mogen alleen door hen worden uitgevoerd. 

Hoi @dasgfsadgas, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet de bedoeling en ik begrijp je reactie volkomen. Ik zie dat je inmiddels al opgezegd hebt. Mocht ik hier verandering in kunnen brengen, kun je het me zeker laten weten. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Ik heb nu precies dezelfde situatie. Elke keer als ik contact heb gehad met Odido geven ze aan dat ik binnen 3 werkdagen gebeld wordt. Eerste melding heb ik rond 20 oktober gemaakt. Zit nog steeds met een kapotte kabel die KPN zou moeten komen fixen. Blijkbaar wordt de melding gesloten als ze zien dat je internet hebt.

Mijn situatie, de glasvezel kabel die de woning binnen komt (2 doorzichte kabels), daarvan is 1 gebroken. Wanneer ik het zo monteer dat het een beetje contact maakt heb ik internet. Wanneer iemand er aan zit valt mijn internet weer weg (niet ideaal dus). Odido monteur is langs geweest en had aangegeven dat er een KPN monteur langs zou komen. We zijn inmiddels 2,5 maand verder.

Zou fijn zijn als hier naar gekeken kan worden @Ishana van Odido 

Hi @ErwinBtje, glasvezel is en blijft een gevoelig stukje technelogie. Ik zie dat je inmiddels onze klantenservice gesproken hebt. Zij hebben het doorgezet naar onze techneuten en die zullen het voor je gaan onderzoeken! Hopelijk kunnen we snel een monteur voor je aansturen om dit op te lossen. 

Reageer