Goedemorgen,
Ik heb gisteren een dag gespendeerd aan onderzoek naar de instellingen voor een Fortigate icm Tmobile Thuis glasvezel. Helaas kom ik niet aan de info die ik zoek.
Ik ben wel zover dat vlan 300 internet en 640 iptv nodig zijn, en dat er een policy van lan naar wan nodig is om iptv werkend te krijgen. Ik loop nu echter stuk, omdat ik er waarschijnlijk te lang over na zit te denken . Is er iemand die mij op weg kan helpen met het volgende.
TP-Link MediaConverter is aanwezig, Daarachter komt een Fortigate 40F op WAN. Op deze WAN interface heb ik nu 2 vLan interfaces aangemaak vlan 300/640 op DHCP. Nu komt de vraag:
Is het nu mogelijk/slim vanaf de switchpoorten die in de Fortigate zitten de Vlans uit elkaar te trekken. Hierdoor wil ik LAN1 voor mijn data/internet inzetten, en LAN2 voor IPTV.
Of is het makkelijker LAN1 te gebruiken met vlans en deze door te zetten naar mijn Managed Netgear switch?
Ik ben dan erg benieuwd welke zaken als vlans, en policy's en eventueel routes ik nu moet aanmaken om dit werkend te krijgen? Is er iemand die mij uit deze wirwar van mogelijkheiden kan helpen :-)