Ik heb vandaag Odido geinstalleerd gekregen, maar ik heb last van flinke ping spikes tot wel 600ms. Dit is zeer irritant tijdens online gaming. Deze spikes gebeuren namelijk exact elke minuut.
Hieronder is een screenshot van de ping tijden over tijd geplot (ping naar 1.1.1.1 en google.com). De ping tests zijn bekabeld uitgevoerd met een PC die direct op de Zyxel is aangesloten.
Ook diagnostische ping in de Zyxel T-56 webinterface laat dit probleem zien:
Ik heb zojuist de Huawei media converter en Zyxel router gereset, maar dat mocht niet baten. DOS “bescherming” uitschakelen mag ook niet baten. Ik heb dan het vermoeden dat dit probleem buiten de thuisinstallatie ligt, ook getuige van vele andere posts die er op dit forum over te vinden zijn.
Graag advies over hoe deze kwestie ZSM*1 opgelost kan worden, want dit zou wel een dealbreaker voor mij zijn.
*1: Ik overweeg het abonnement te herroepen mocht ik volgende week geen oplossing hebben.
Bladzijde 2 / 2
Goed nieuws op de valreep van de dag! We hebben zojuist een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken . We zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen gedurende het weekend!
Goed nieuws op de valreep van de dag! We hebben zojuist een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken . We zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen gedurende het weekend!
Jullie zijn helden, dacht dat dit nooit opgelost zou worden. Mag ik vragen wat de issue was? Ik ben altijd benieuwd naar dit soort zaken omdat ik zelf in de IT zit.
Ik ga morgen even kijken, heb nu mijn oude router nog staan aangezien ik straks ga gamen. En nu nog zekerheid heb dat alles “werkt”. Ik geef morgen een update! Hoe zit dat trouwens met mensen die zich niet hier hebben vemeld? Gewoon router opnieuw opstarten en dan voila? Een vriend van mij zit namelijk niet op het forum maar heeft hier ook last van
Ik heb de “fix” geprobeerd maar zie ditzelfde probleem nog steeds terugkomen.
Aangezien ik dit gebrek binnen de bedenktijd heb gemeld en verder heb afgewacht over een fix (we zijn nu 1 maand verder), zou ik mijn contract op basis hiervan willen herroepen. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit probleem binnen afzienbare tijd goed wordt opgelost.
@Sven-Odido Is dit probleem nog steeds niet verholpen. Jullie blijven maar focussen op die Zyxel T56 wat duidelijk de bron van het probleem is. Zie ookÂ
Ikzelf was het ook zat en heb zelf een betere modem gekocht (en tot heden nog steeds geen tegemoetkoming gekregen in welke vorm dan ook door Odido) maar vind het schandalig dat er dus meerdere forum threats zijn terwijl de oplossing gewoon niet werkt. Ga mensen eens compenseren. Of moeten de mensen die in deze chats zijn zich verenigen en naar de rechter stappen??
Waar zijn jullie mee bezig Odido!!!!
Hi, mijn ervaringen even delen:
Sinds de overstap van 100 Mb naar 1000Mb maar een ander netwerk met een andere modem van Zyxel. Sinds dat moment een mooie hoge snelheid, maar met hickups of packet loss of latency whatever
Real time apps hebben problemen, zoals games en video sessies.
Na alles thuis geprobeerd te hebben - systemen bekabeld, herstarten Zyxel, andere ethernet kabels, Wi-Fi finetunen en uitschakelen etc - heb ik Odido gebeld. Er wordt door de medewerker geen problemen geconstateerd - de snelheid is goed en daarmee is zijn werk klaar - en ik word verwezen naar de Community. Apart.
Ik heb na het lezen van alle berichten de Zyxel vervangen door een Deco BE85 / instelling VLAN 300 en prioriteit 0. Alle problemen direct verholpen. Direct. Echt... die Zyxel bleek het probleem.
Kost wel een boel geld terwijl je zou denken dat de Zyxel geleverd door Odido past bij hun dienst/product.
die zyxel zit maar voor een paar euro per maand in de kosten, stel je daar niet teveel bij voor. En hij voldoet prima voor de gemiddelde internetter. ALs je echter tot de limeten wilt gaan zul je inderdaad een high-end router moeten gaan gebruiken. De zyxel is een low-budget router met gemiddelde prestaties.
Ik heb ook last van ping spikes 5000ms niet normaalÂ
Â
Het begint mij echt te irriteren als dat zo doorgaat ik ga opzeggen . Ping spikes12000ms niet normaal
Â
die zyxel zit maar voor een paar euro per maand in de kosten, stel je daar niet teveel bij voor. En hij voldoet prima voor de gemiddelde internetter. ALs je echter tot de limeten wilt gaan zul je inderdaad een high-end router moeten gaan gebruiken. De zyxel is een low-budget router met gemiddelde prestaties.
Dat begrijp ik, geen high end router. Echter mijn kids van 7 tot 11 spelen niet de zwaarste games: bijvoorbeeld Brawlstars werkt prima op 4G maar niet op de internet verbinding met de Zyxel. Fortnite op de PC, kabel direct in de modem en ook dan problemen. Evenals mijn Microsoft Teams video sessies die sinds de aanpassing vandaag geen kleine hickups meer hebben. Dan klopt er toch iets niet in het product denk ik dan, ook gezien de andere meldingen in de community. Alle "real time" communicatie had problemen. Streaming met caching zoal Netflix of Spotify of gewoon browser of andere normale apps merk je niet zo veel van die problemen.Â
Kostte me wel €550 voor de nieuwe router, had natuurlijk een goedkopere kunnen kiezen maar deze kan ik uitbreiden om een goed dekkend WiFi netwerk te maken, dus dan maar goed doen want al dat gedoe kost zeeĂ«n van tijd en ik heb maar 1 leven - dat verwacht ik dan.Â
bijkomend voordeel (vind ik) van een heel eigen oplossing voor router + wifi, is dat je onafhankelijk bent van provider en overstappen net zo simpel wordt als veranderen van energieleverancier. zo heb je die 550 er binnen een paar jaar uit en je hebt een stabiele high-end dienstverlening ;-)Â
Dat geloof ik allemaal wel, maar dit klopt natuurlijk niet. Als ik een fiets huur neem ik ook niet m'n eigen buitenbanden mee omdat die op de huurfiets steeds lek rijden.
Er zijn relatief weinig mensen die een fietsband/router kunnen vervangen.Â
Dat geloof ik allemaal wel, maar dit klopt natuurlijk niet. Als ik een fiets huur neem ik ook niet m'n eigen buitenbanden mee omdat die op de huurfiets steeds lek rijden.
Er zijn relatief weinig mensen die een fietsband/router kunnen vervangen.Â
mijn analogie was dat je met een gehuurde fiets prima boodschappen kunt doen, maar als je op smalle bospaadjes hard wilt rijden, zul je toch echt even naar je banden moeten kijken of dat wel goed gaat. In basis kun je prima fietsen.
En als in de Zyxel kunt inloggen en de diagnostics op kunt vragen, en snapt wat pingspikes ed zijn, dan kun je prima een alternatieve router aansluiten en 1 parameter aanpassen. En dat zal inderdaad niet voor 100% van de mensen gelden, maar wel voor het overgrote deel.Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.