Geachte Moderators,
Na een paar dagen en uren bellen met acht verschillende medewerkers van Odido, heb ik besloten om mijn vraag hier te stellen in de hoop dat iemand mij z.s.m. kan helpen. Aangezien Tommie op vakantie is, hoop ik dat hier iemand anders is die mij verder kan helpen.
Ik wil graag mijn eigen modem van Fritzbox, model: 5590 fiber xgs-pon, ontgrendelen om deze direct op glasvezel aansluiten. Ik heb meerdere medewerkers gesproken, maar helaas weet niemand hoe dit werkt. Uiteindelijk na heel vaak bellen een ticket kunnen indienen met de Modem ID en de XGS-Pon SN, maar blijkbaar was het ticket helaas verkeerd aangemaakt omdat er heel weinig kennis is dit gebied.
Ik heb sinds 19 juni 2024 glasvezel, maar ik heb nog nooit zo'n trage en instabiele internet gehad. Er is ook een monteur langs geweest, maar hij kon helaas niks betekenen. Hij kon alleen maar bevestigen dat alles goed was aangesloten en gemonteerd. Ik heb daarom met spoed geïnvesteerd in een eigen modem om het probleem te verhelpen, maar ook om van de twee apparaten en extra kabels af te komen!
Ter info: mijn laagste download snelheid zit op 27mb en de hoogste komt een paar keer per dag en dat is dan wel een normale 1000mb, echter is mijn uploadsnelheid nog niet hoger dan de 260mb gekomen met de meeste metingen tussen de 0,17mb en 180mb van de 1000mb.
Alle metingen waren via wifi met max 1 meter afstand van de router.
Wij werken hier vaak thuis en we gebruiken op dit moment onze hotspot voor online vergaderingen ivm het instabiele internet en slechte verbinding.
Kan iemand mij met spoed helpen om de Fritzbox 5590 fiber xgs-pon te ontgrendelen, zodat deze toegang krijgt tot het netwerk?
Alvast heel erg bedankt!