Skip to main content

Hoi, ik heb nu al een paar maanden internet van Odido. Alles werkt goed, behalve als ik op Discord naar iemands stream kijk; dan krijg ik steeds een netwerkstoringsfout.

Ik zag in een ouder topic dat iemand anders ook problemen had met Discord, waarbij afbeeldingen en streams erg langzaam waren. Mijn IP-adres valt in dezelfde reeks, namelijk 85.223.4.**. Ik vermoed dat ik een soortgelijke verbinding heb.

Volgens mij moet ik om dit probleem op te lossen een ander IP-adres aanvragen, maar dat kan niet bij Odido. De enige optie is om mijn router 24 uur uit te zetten, wat niet handig is als ik het internet wil blijven gebruiken. Voor nu heb ik het probleem kunnen omzeilen met een VPN, maar die wil ik liever niet continu aan hebben. Heeft iemand een betere oplossing hiervoor?

De vernieuw knopje in mij router EX5601-T1, veranderd niks

Hey @Garc123, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord je streams kunt bekijken. Ik heb het andere topic ook weer bekeken en die heeft het dus opgelost door een ander IP-adres te forceren. Dit is op de Zyxel niet mogelijk, ook 24 uur offline zijn is meer een gok dan zekerheid voor een nieuw IP-adres. Ik heb een ticket aangemaakt voor ons IP-team om dit te bekijken, hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden en hopelijk ook oplossen!

Hey @Garc123, we hebben wat meer informatie nodig om het op te sporen. Zou je toevallig een packet capture kunnen uitvoeren tijdens dat dit probleem zich voordoet? Dit kan gemakkelijk via het programma Wireshark. Dan ontvang ik graag de packet capture en kan ik het doorzetten naar het team. 

Use Wireshark to perform a packet capture of network traffic (salesforce.com)

Reageer