All,
Ik had T-Mobile 100mbit internet, toen ik de mogelijkheid had om over te stappen naar 1Gbit dacht ik: Wow, waarom niet?!
Overgestapt naar 1Gbit en toen begon alle elende. Continu uitvallende verbinding, soms 1 uur, soms 1 dag, en record was zelfs 5 werkdagen(!).
Na heel veel connecties te gebruiken, vaak te bellen, troubleshooten etc. etc. etc. Heb ik het voor elkaar gekregen om van de 1Gbit netwerk teruggezet te worden naar 100mbit netwerk. Wat blijkbaar al niet gebruikelijk was.
Nu heb ik sinds eind Juli 2021 (wanneer ik terug gezet ben naar het 100mbit netwerk). Nog steeds structureel last van wegvallende verbindingen. Ik heb zo goed als wekelijks contact met klantenservice maar de medewerkers met weinig tot geen technische kennis kunnen mij hier nog altijd niet verder bij helpen.
Inmiddels Guidion over de vloer gehad, Meerdere herstel acties naar fabrieksinstellingen gehad, inmiddels ook een nieuwe modem ontvangen, maar het probleem is nog steeds aanwezig…..
De niet zo terugkoppelende medewerkers van de backoffice nemen hier ook geen (werkende) acties op en krijg ik ook geen terugkoppeling vanuit hen.
Elke keer als de storing op treedt is het:
Heeft u modem herstart? Ja
Heeft u converter herstart? Ja
Ok ik maak een melding bij backoffice.
Na een tijd komt de verbinding weer terug (vaak zelfs voordat backoffice er naar kan kijken want die werken 9-17 mentaliteit). Volgende dag krijg ik een mailtje met daarin: We hebben uw probleem opgelost. En na een paar dagen of soms iets langer: Het probleem is weer aanwezig.
Nu ben ik heeeel erg benieuwd of er hier knappe koppen zijn die mij kunnen helpen tot het opsporen van dit probleem en misschien zelfs het kunnen oplossen van dit probleem. Dit is echt mijn laatste hoop want anders ga ik echt kijken naar een andere provider.
Details:
100mbit lijn
Modem :VMG8825-T50
Op het moment dat de storing optreedt kan de klantenservice niets raars zien op de lijn want mijn modem is dan vanuit hen gewoon te bereiken, een lijnmeting toont geen foutmeldingen aan.
Het is dan ook geen DNS probleem, met alternatieven werkt het ook niet.
Bij de klantenservice probeert elke nieuwe medewerker die ik spreek het probleem op te pakken en maken ze de belofte om dit op te volgen en mij terug te bellen, maar 1 voor 1 haken ze allemaal af en krijg je op een gegeven moment totaal geen terugkoppeling van ze.
Het is wederom radiostilte en geen terugkoppeling over dit probleem.